De nieuwe bak van Patrix (3.0)


Dat zou ik kunnen proberen, maar ik denk niet dat het nut heeft, vanaf aanschaf is ie erg actief geweest en zo ineens is het over.
Wellicht is de bak toch te groot en is hij langzaamaan energie aan het verliezen met het verdedigen van z'n territorium, ondanks dat het een kortvinnige vis is? Wel jammer in ieder geval, tis een mooie man!
 
Ik durf niet te zeggen of dat het probleem is, maar zo binnen een week zo snel achteruit gaan is wel vreemd.
Echt teretorium had ie eigenlijk ook niet, meestal hing die bovenin onder de drijfplanten, hij kan niet meer boven blijven zo lijkt het, de staart zakt steeds omlaag.
 
Naarmate Betta's ouder worden, krijgen ze minder energie, heb ik gelezen. Daarom prefereren ze kleinere bakjes. Ik heb hem in 15 liter en daarin rust hij ook heel regelmatig op bladeren. Dan soms weer een stukje zwemmen maar vrij snel ook weer rusten. Ik zie het als normaal gedrag bij de mijne. Nu heeft die van mij wel veel langere vinnen, wat ook kan schelen.
Om deze reden ben ik ook niet bang dat mijn vis eruit springt, hij heeft die kracht volgens mij helemaal niet.

Vind alle layouts van je bak mooi. Persoonlijk ben ik meer van de hoogte en weelderigheid. Qua licht vind ik het warme licht ook mooier, het laat de kleuren van vissen en planten meer spreken.
 
Komt hij nog wel aan het oppervlak want anders kunnen ze dacht ik verdrinken.
Ja dat nog wel, maar gaat direct weer terug naar de bodem, het lijkt alsof ie niet meer ''drijven'' wil.
Naarmate Betta's ouder worden, krijgen ze minder energie, heb ik gelezen. Daarom prefereren ze kleinere bakjes. Ik heb hem in 15 liter en daarin rust hij ook heel regelmatig op bladeren. Dan soms weer een stukje zwemmen maar vrij snel ook weer rusten. Ik zie het als normaal gedrag bij de mijne. Nu heeft die van mij wel veel langere vinnen, wat ook kan schelen.
Om deze reden ben ik ook niet bang dat mijn vis eruit springt, hij heeft die kracht volgens mij helemaal niet.
Of ik straks een andere ga nemen (mocht deze het niet redden) weet ik ook nog niet, de drie dames doen het wel goed maar die zijn ook nog jong.
Vind alle layouts van je bak mooi. Persoonlijk ben ik meer van de hoogte en weelderigheid. Qua licht vind ik het warme licht ook mooier, het laat de kleuren van vissen en planten meer spreken.
Dank je, ja de 6500K is wel iets te wit, al lijkt het op de foto wel fletser dan dat het is.
 
Nee precies, dat valt dan ook onder de categorie ''te ver'' bij mij.
De ''hap slik weg'' methode vind ik dan nog aanvaardbaar.

Dieren die uit elkaar worden gereten komt in de natuur ook voor, maar in een aquarium is dit niet nodig.

Sorry maar dat is gwn natuur en levende visjes houd de groep beter bij elkaar want dan moeten ze egt samen werken voor eten het hoeft ook weer niet altijd maar af en toe is het wel belangrijk het zijn en blijven roofvissen en id natuur doen ze het
 
Sorry maar dat is gwn natuur en levende visjes houd de groep beter bij elkaar want dan moeten ze egt samen werken voor eten het hoeft ook weer niet altijd maar af en toe is het wel belangrijk het zijn en blijven roofvissen en id natuur doen ze het
Ja en nee, een aquarium is geen natuur.
 
Vanochtend in alle vroegte afscheid moeten nemen van mijn Betta :'( hij lag nagenoeg levenloos op de bodem en ik kon hem zo met de hand uit de bak nemen.

R.I.P
Betta.jpg
 
Je hoort wel vaker dat ze volwassen mannen na het ermee te hebben gekweekt dus op oudere leeftijd verkopen. Maar goed dat heb ik van horen en zeggen.
 
Dat heb ik ook al eens gelezen, zou kunnen dat ie dan al op leeftijd was, heeft ie iig nog een paar goede maanden gehad met een overvloed aan jonge garnaaltjes:chef:
 
Kak, das balen Patrix. Gelukkig heeftie in jou schitterende bak nog een mooi leven gehad.
 
Kak, das balen Patrix. Gelukkig heeftie in jou schitterende bak nog een mooi leven gehad.
Dank je, en ja best balen maar hopelijk heeft hij die paar maanden naar zijn zin gehad, hij heeft iig goed gegeten.

Dat is zuur Patrick daar heb je maar kort van kunnen genieten
ja erg jammer het was een mooie, of de grootte van de bak ermee te maken heeft durf i niet te zeggen, zelf denk ik van niet omdat ie al die tijd actief is geweest en zo ineens niet meer.
Ik heb ondertussen al een andere gezien maar wel met lange staart, en of dat slim is weet ik niet, stroming in de bak is zeer matig dat wel en de waterhoogte is 37 cm.
 
Dank je, en ja best balen maar hopelijk heeft hij die paar maanden naar zijn zin gehad, hij heeft iig goed gegeten.


ja erg jammer het was een mooie, of de grootte van de bak ermee te maken heeft durf i niet te zeggen, zelf denk ik van niet omdat ie al die tijd actief is geweest en zo ineens niet meer.
Ik heb ondertussen al een andere gezien maar wel met lange staart, en of dat slim is weet ik niet, stroming in de bak is zeer matig dat wel en de waterhoogte is 37 cm.
Ik denk niet dat formaat van de bak invloed heeft gehad eerlijk gezegd, maar 100% zekerheid heb je nooit op dat gebied
 
Nee ik ook niet, maar je leest weleens dat Betta's dan (te) moe kunnen worden maar dan had ik het al eerder moeten waarnemen (denk ik)
Nou dat laatste hoeft niet persee, een zwakke vis zal zijn uiterste best doen niet zwak over te komen want dan wordtie opgegeten door predatoren, dus zul je pas op het allerlaatst zien datie zwak is maar misschien speelde het al langer
 
Ja daar heb je een punt, maar erg zwak kwam die niet over en at en zwom lekker rond, maar goed, zal een raadsel blijven.
 
Ja iets te kort van kunnen genieten helaas, maar een nieuwe is al in de planning, twijfel tussen een rode met korte staart of een blauwe met lange staart.
 
Ja dat was het, maar morgen waarschijnlijk weer een nieuwe en hopelijk gaat dat goed met de drie dames, ééntje is een echte bazin namelijk.
 
Ja dat was het, maar morgen waarschijnlijk weer een nieuwe en hopelijk gaat dat goed met de drie dames, ééntje is een echte bazin namelijk.
Ik ben benieuwd wat je gaat kiezen.
Zelf zou ik voor een kort vinnige gaan omdat ze toch veel behendiger zijn en misschien is juist dat ook wel fijn ten opzichte van de dames?
 
Ik zou zelf ook voor een kortvinnige gaan hoor en je hebt hele mooie Koi betta s te koop maar ja die zijn wel prijzig.
 
Naar aanleiding van het kopen van een nieuwe man vraag ik me af of deze ''vrouw'' geen man is, ze kan een behoorlijke baard opzetten naar de andere twee vrouwen namelijk.

PB070045.JPG




En hier nog een mooie foto van een tijdje terug,

P9090045.JPG


Hij/zij heeft ook behoorlijk lange sprieten.
 
Zelf zou ik voor een kort vinnige gaan omdat ze toch veel behendiger zijn en misschien is juist dat ook wel fijn ten opzichte van de dames?
ja misschien wel maar ik neig toch naar de man met lange vinnen.
k zou zelf ook voor een kortvinnige gaan hoor en je hebt hele mooie Koi betta s te koop maar ja die zijn wel prijzig.
Ja dat weet ik maar ik ga niet de jackpot betalen voor een Betta, 7 km hier vandaan zit de Intratuin waar ze soms best mooie hebben voor 6,95
 

Terug
Bovenaan