De nieuwe bak van Patrix (3.0)


Heb ik ook, van die periodes, maar de interesse komt altijd weer terug. Het is een mooie bak om naar te kijken, dus voorlopig gewoon lekker zo laten totdat het weer begint te kriebelen!
 
Erg fraai Patrick en jammer dat je er iets minder lol in hebt maar goed om te horen dat je hem niet wegdoet.
Nee wegdoen ga ik spijt van krijgen, in de zomer gaat mijn interesse overigens altijd wel iets omlaag, dan spelen de andere hobby's weer op.
@Patrix heel herkenbaar hoe je dat omschrijft. Na ongeveer een jaartje begint het bij mij altijd weer te kriebelen om dingen te veranderen en het liefst zelfs de hele bak om te gooien. Misschien dat een aanpassing van een aantal planten en misschien zelfs vissen daar tegen helpen en de interesse weer doen toenemen?
Ik zal wel eens rustig bedenken wat ik wil.
Hou die gedachte vast, veranderen kan altijd nog :thumbs:
Ik doe mijn best, als mij weer een idee naar binnen schiet kan het roer ook zo weer omslaan.
Ik vind je bak er nu overigens ook mooi bijstaan!
Het is een mooie bak om naar te kijken
Dank jullie
Vooralsnog genieten van de kleine momenten! Komt vast weer terug!
Doe ik zeker, de garnalenbak is overigens al weg dus dat scheelt al weer qua onderhoud, en deze grote bak kost gelukkig weinig moeite omdat ie zo lekker draait, dat is al een reden om hem sowieso te behouden.
 
Thanks for asking :)

Gaat goed hoor, met de bak ook, ik heb wel de Betta's verkocht want het begon steeds rumoeriger te worden naarmate ze volwassen werden, alleen de wit met blauwe heb ik nog
 
Ja het werd steeds grimmiger in de bak, dus maar actie ondernomen.

Huidige staat van de bak,
IMG_20200618_175920.jpg


En dit is de Betta die mag blijven, de vinnen zijn (al een paar keer) wel wat aangevreten maar dat groeit snel weer aan heb ik gemerkt, het wit aan het einde van de vinnen is nieuw vlees? zeg maar.

IMG_20200618_175942.jpg
 
Je bak staat er mooi fris bij Patrick. Is de Betta al wat ouder want hij mist wat kleur valt me op.
 
Bak ziet er nog steeds super uit!
Jammer van de Betta's maar zo hebben we allemaal weer wat geleerd.
 
Bak ziet er nog steeds super uit!
Jammer van de Betta's maar zo hebben we allemaal weer wat geleerd.
De bak wordt uiteraard nog steeds goed bijgehouden, en ja het was even gokken of het goed ging, maar het was ook geen bewuste keuze om meerdere mannen samen te gaan houden.
Ik ging er vanuit dat het (op één na) vrouwen waren, achteraf bleken er 3 mannen tussen te zitten
 
Bak staat er mooi bij :)
Wat is dat voor een groen plantje naast de Crypto rechts?
 
Ze waren nog erg klein bij de aanschaf en ze zaten allemaal in een ''vrouwen'' bak, dus verder niet op gelet.

Dat is inderdaad lastig en ik heb een tijdje geleden ook een vrouw gekocht, dat dacht ik dus, maar dat is een man geworden maar ja die zit alleen dus geen probleem verder.
 
Bak staat er mooi bij :)
Wat is dat voor een groen plantje naast de Crypto rechts?
Dank je,

Rechts naast de Crypto staat de lobellia cardinales en daarvoor staat een bosje Schismatoglottis prietoi, heeft wel iets weg van Anubias nana (staat ook helemaal rechts naast de Bucephalandra)
 
Tijdje geleden zie ik aan de datum van mijn laatste post.

De reden dat ik zo weinig online is omdat ik mijzelf momenteel focus op wat andere zaken en het aquariumgebeuren op een laagje pitje staat.
Ik merk zelfs dat de interesse wat minder is geworden en ik nu de bak enkel draaiende houd and that's it, het lijkt nu wat meer op een verplichting dan een hobby.

Misschien komt het omdat er eigenlijk niets meer te verbeteren valt, het opstarten is altijd het leukst, maar als het dan af is wordt het toch wel wat saai merk ik.

Maar goed zoals gezegd gaat het dus prima met de bak zelf, helaas ben ik wel twee Betta's verloren een week terug, geen idee wat er loos was maar ze konden niet meer horizontaal zwemmen.
Ik heb ze nog een tijdje in een bakje met laag water laten zwemmen maar dat hielp niets, ik dacht ze misschien last hadden van de zwemblaas, maar na 3 dagen veranderde er niets dus heb ik ze maar uit hun lijden verlost :cry:

Wellicht dat de interrese met de tijd weer gaat toenemen en ik wat ga rommelen met nieuwe (sterkere) verlichting om zodoende wat mooiere/moeilijkere planten ze kunnen gaan houden.
Maar voorlopig blijft het even zo, en de bak gaat sowieso niet weg dat is een ding wat zeker is want daar ga ik spijt van krijgen, er zijn gelukkig ook nog momenten dat ik graag even naar kijken mag.

Groetjes en tot.....

Beetje wazige foto tot slot,
Bekijk bijlage 297896

Deze wazige foto, ;), laat wel een heel mooie bak zien. Persoonlijk vind ik dit beter als de lage begroeiing.
 
wat heb je met patrick gedaan
Ik ben er weer, en meteen even de schaar gepakt :)
De oplettende kijker ziet ook wat kleine blauwe visjes zwemmen, Paracheirodon simulans (blauwe neon) momenteel 6 stuks maar morgen komen er nog 10 bij.
En let net op die vuilniszak die links van de bak hangt, dat is voor de zon die anders behoorlijk de bak in schijnt in de ochtenduren.

IMG_20200624_205739.jpg
 
Laatst bewerkt:
Prachtige man trouwens!
Dank je en ja dat vond ik ook daarom mocht deze blijven, de vinnen zijn weer lekker aan het aangroeien ook.
Hij is nu zelfs een schuimnest aan het bouwen en blijft flaren naar het potloodje, potloodje zelf blijft ook terugkomen en om hem heen hangen, vreemde combo:DD
 
Zo af en toe zijn ze nog aan het flirten, echt maf :DD

Bij deze ook direct maar even een soort van ''afscheid'' van dit forum, ik ben de laatste tijd niet veel meer actief en het voelt toch een beetje vreemd om zo ineens weg te blijven.
Omdat mijn interesse in het aquarium gebeuren is afgezakt wordt logischerwijs de behoefte naar dit forum ook minder, het zit in mijn genen om snel op dingen uitgekeken te zijn (behalve naar mijn vrouw dan:DD

Dus bij deze wil ik iedereen bedanken voor alle leuke berichten, prive conversaties etc.
Helemaal wegblijven zal ik niet hoor, zo af en toe zal ik wel eens even spieken en/of een fotootje plaatsen.

Met de bak en de visjes gaat het overigens allemaal prima, visjes zwemmen en de plantjes groeien.
:petjeaf:


Aqua.jpg
 
Het is en blijft een mooie bak.

Dus bij deze wil ik iedereen bedanken voor alle leuke berichten, prive conversaties etc.
Helemaal wegblijven zal ik niet hoor, zo af en toe zal ik wel eens even spieken en/of een fotootje plaatsen.
Oooh wat jammer, maar ook heel begrijpelijk. Gelukkig blijf je niet helemaal weg - neem je tijd en doe wat voor jou goed en leuk voelt.
Dus ik zeg gewoon'tot ziens' en geen 'dag' ;))
 

Terug
Bovenaan