De nieuwe bak van Patrix (3.0)


wat voor plantje is dit met die blauw/groene kleur voor je blyxa?
 
wat voor plantje is dit met die blauw/groene kleur voor je blyxa?
Dat is de Bucephalandra lamandau, alleen onder de Led verlichting kleurt die enigszins blauw
 
Staat er goed bij ja, alleen groeien ze wel erg langzaam, nog langzamer dan een Anubias
 
Wordt weer tijd voor een Update, ditmaal wat filmpjes van de Betta's die vandaag zeer druk zijn met het zoeken van kleine garnaaltjes (niet geschikt voor jeugdige kijkers :D





En beet :sorry:

 
En nog maar een paar plaatjes dan,

IMG_20200222_132219.jpg


IMG_20200222_132242.jpg


IMG_20200222_132250.jpg


IMG_20200222_132303.jpg


IMG_20200222_132327.jpg
 
Of oudere garnalenliefhebbers :'(
:oops: ja, daar had ik nog niet bij stilgestaan.

Maar idd, ze hebben wel iets te doen zo, er gaan ook dagen voorbij dat ze er totaal niet naar omkijken, en alsnog heb ik er een tijdje terug nog 100 uit moeten vangen omdat het toch wel erg druk begon te worden op de bodem...
 
Met mijn nieuwe telefoon kan ik nu eindelijk ook foto's maken van de sfeer (led) verlichting.
Ik zit er ook serieus over na te denken om de bak altijd met Led te gaan verlichten, de kleuren zijn zoveel mooier in de avond.

Net iets te laat eigenlijk want de Sessiliflora staat al bijna in de slaapstand, ooh ja, het onderhoud is gebleven bij het verwijderen van de mosbol, 100 garnalen en een waterverversing

Bekijk bijlage 287184

Welke garnalen heb of had je eigenlijk?
 
Welke garnalen heb of had je eigenlijk?
Een mix van Japonic's en malawa's, en er zitten er nog steeds voldoende in.
Het bakje in de schuur zitten nu alleen malawa's in, die hoop ik deze zomer te kunnen verkopen, zijn er ondertussen honderden.

Er zitten ook nog wat vuurgarnalen tussen maar die kweken (bij mij) niet zo snel
 
Tijdje geleden alweer dus tijd voor wat plaatjes, nog steeds erg druk dus weinig tijd voor de bak, zoals is te zien, let it grow!!

Een week geleden,
1.jpg


Een weekje verder :help:
2.jpg


Vandaag even aan het stoeien geweest met dit als resultaat, de linkerkant heb ik (bijna) ongemoeid gelaten, vind 't wel gaaf zo (beetje wazige foto's helaas)

IMG_20200314_202040.jpg


IMG_20200314_210213.jpg


Zo dat was het weer voor deze week, hopelijk binnenkort weer wat meer online
 
Tjonge Patrick je hebt het zo te zien echt heel druk! Ik vind het zo wel mooi hoor:giggle:
 
Niks mis mee!
Dank je.
Tjonge Patrick je hebt het zo te zien echt heel druk! Ik vind het zo wel mooi hoor:giggle:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik een volle bak ook wel mooi vind, maat om het zo te houden is me teveel werk, dan moet ik de planten iedere week 5 cm inkorten.
 
Dank je.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik een volle bak ook wel mooi vind, maat om het zo te houden is me teveel werk, dan moet ik de planten iedere week 5 cm inkorten.

Nou, ook ik moet zeggen dat een ietwat hoger plantenbestand helemaal niet raar is in je bak!
 
Denk dat het voorlopig een 50/50 gaat worden, links hoog rechts laag :juggle:
 
Hoe gaat het eigenlijk met deze bak? De heren nog steeds samen?
 
Hoe gaat het eigenlijk met deze bak? De heren nog steeds samen?

Gaat nog steeds prima met de bak, de heren (en dames)

3.jpg


Hier 4 van de 6 samen, waaronder de twee heren,

2.jpg


En dit is momenteel de grootste rokkenjager, als de vrouwen er geen zin meer in hebben zijn de rollen omgedraaid en wordt de man achterna gezeten, wat af en toe resulteerd in een hapje uit de staart.
Maar verder gaat het allemaal nog steeds goed, ik merk wel dat het allemaal wat ruiger wordt nu ze volwassen zijn, ik houd het dan ook goed in de gaten.
De vrouwen en mannen onderling maken geen bonje, het is meer man/vrouw wat elkaar achterna zit.

1.jpg
 
Dank je
 
Soms heb je van die dingen waarvan je nooit had gedacht dat je ze zou zeggen, nu is zo'n moment.
Zou je binnenkort niet een beetje gaan snoeien?:DD
Mooi hoor!
 
:DD dank je, maar ik ben er zelf ook wel content mee zo, ik haal nu alleen een groepje planten naar beneden als het nodig is.
De vissen lijken het ook wel te waarderen, en de betta's blijven nu ook wat meer uit elkaars zicht, het blauw witte/mannetje is behoorlijk aan het jagen achter de vrouwtjes, nu kunnen ze tussen de planten duiken en staakt de achtervolging:thumbs:
 
Tijdje geleden zie ik aan de datum van mijn laatste post.

De reden dat ik zo weinig online is omdat ik mijzelf momenteel focus op wat andere zaken en het aquariumgebeuren op een laagje pitje staat.
Ik merk zelfs dat de interesse wat minder is geworden en ik nu de bak enkel draaiende houd and that's it, het lijkt nu wat meer op een verplichting dan een hobby.

Misschien komt het omdat er eigenlijk niets meer te verbeteren valt, het opstarten is altijd het leukst, maar als het dan af is wordt het toch wel wat saai merk ik.

Maar goed zoals gezegd gaat het dus prima met de bak zelf, helaas ben ik wel twee Betta's verloren een week terug, geen idee wat er loos was maar ze konden niet meer horizontaal zwemmen.
Ik heb ze nog een tijdje in een bakje met laag water laten zwemmen maar dat hielp niets, ik dacht ze misschien last hadden van de zwemblaas, maar na 3 dagen veranderde er niets dus heb ik ze maar uit hun lijden verlost :cry:

Wellicht dat de interrese met de tijd weer gaat toenemen en ik wat ga rommelen met nieuwe (sterkere) verlichting om zodoende wat mooiere/moeilijkere planten ze kunnen gaan houden.
Maar voorlopig blijft het even zo, en de bak gaat sowieso niet weg dat is een ding wat zeker is want daar ga ik spijt van krijgen, er zijn gelukkig ook nog momenten dat ik graag even naar kijken mag.

Groetjes en tot.....

Beetje wazige foto tot slot,
IMG_20200507_211916.jpg
 
Erg fraai Patrick en jammer dat je er iets minder lol in hebt maar goed om te horen dat je hem niet wegdoet.
 
@Patrix heel herkenbaar hoe je dat omschrijft. Na ongeveer een jaartje begint het bij mij altijd weer te kriebelen om dingen te veranderen en het liefst zelfs de hele bak om te gooien. Misschien dat een aanpassing van een aantal planten en misschien zelfs vissen daar tegen helpen en de interesse weer doen toenemen?
 
de bak gaat sowieso niet weg dat is een ding wat zeker is want daar ga ik spijt van krijgen, er zijn gelukkig ook nog momenten dat ik graag even naar kijken mag.
Hou die gedachte vast, veranderen kan altijd nog :thumbs:
het liefst zelfs de hele bak om te gooien.
Dat geeft altijd zo'n zooitje :DD
 
Herkenbaar, ik zit volop in zo'n periode dat alles anders moet. Die onrust kun je gebruiken om vast uit te zoeken wat je graag zou willen.

Ik vind je bak er nu overigens ook mooi bijstaan!
 

Terug
Bovenaan