De nieuwe bak van Patrix (3.0)


Even de tactiek overleggen
IMG_20191231_162516.jpg
 
Even de tactiek overleggen

Bedoel je de betta's of de beter gecamoufleerde Jappen?
Want de japonica's in het struikgewas lijken me toch ook een plan te hebben: Eentje zit, schijnbaar hulpeloos, bovenaan als lokaas maar ondertussen houden de drie (of 4) onderaan zich klaar om op le moment suprême te counteren met een goedgeplaatste kopstoot in de onderbuik van de nietsvermoedende betta's! :6
Spannend!!

Edit: twee lokazen bovenaan zelfs!
 
Bedoel je de betta's of de beter gecamoufleerde Jappen?
Want de japonica's in het struikgewas lijken me toch ook een plan te hebben: Eentje zit, schijnbaar hulpeloos, bovenaan als lokaas maar ondertussen houden de drie (of 4) onderaan zich klaar om op le moment suprême te counteren met een goedgeplaatste kopstoot in de onderbuik van de nietsvermoedende betta's! :6
Spannend!!

Edit: twee lokazen bovenaan zelfs!
Niks mis met jouw ogen :thumbs: (al dacht ik even dat je al teveel op had en spontaan overal garnalen zag :D)
 
Bedoel je de betta's of de beter gecamoufleerde Jappen?
Want de japonica's in het struikgewas lijken me toch ook een plan te hebben: Eentje zit, schijnbaar hulpeloos, bovenaan als lokaas maar ondertussen houden de drie (of 4) onderaan zich klaar om op le moment suprême te counteren met een goedgeplaatste kopstoot in de onderbuik van de nietsvermoedende betta's! :6
Spannend!!

Edit: twee lokazen bovenaan zelfs!
Ja grappig is dat, er zitten ook Jappen recht in het vizier maar die pakken ze niet, ze hebben het meer gemunt op de kleinere die in het gras zitten
Soms verdwijnt een Betta compleet in het gras, om vervolgens 20 cm verder weer tevoorschijn te komen.

Maar vooralsnog houden de garnaaltjes de populatie goed in stand.
 
Het is natuurlijk de natuur maar zelf vindt ik het maar niks om een Betta met garnalen te combineren waardoor veel kleintjes ten prooi vallen. Ik zou ze dan ook nooit samen meer houden na de ervaring dat een Betta hier de populatie Citroentjes op het menu had gezet:stom::'(
 
Mooie scherpe foto s. Heeft de Betta last van vinrot? Op de een na laatste is goed te zien dat de staart rafelt en de witte rand erom heen? Kun je nu mooi even goed met je nieuwe telefoon in de gaten houden.
 
Hier nog wat foto's van toen ik hem net had (paar maanden terug)
4.JPG
6.JPG


De rafels zijn juist minder geworden het visje is ook nog erg jong, ik denk dat het nieuwe aangroei is
 
Laatst bewerkt:
Iemand enig idee waar @Patrix uithangt, hij is al een tijdje niet meer online merk ik?
Ja klopt, erg druk op het moment dus het forum schiet er even bij in, nieuwe baan in de dagdienst dus ook een stuk minder vrije tijd dan in de ploegendienst.
Momenteel ook nog een grote verbouwing op de zaak, gelukkig hoef ik deze zaterdag even niet te werken.
 
Haha ja, maar even zonder gekheid, ik voel me bijna schuldig omdat ik niet meer zoveel online ben, maakt ongetwijfeld niet uit maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar.

Met de Betta's gaat het nog steeds prima, gaat verrassend goed samen.
De bak zelf heeft wel wat onderhoud nodig, vandaag heb ik daar mooi even de tijd voor.

IMG_20200111_122510.jpg
 

Terug
Bovenaan