De nieuwe bak van Patrix (3.0)


Het gaat nog steeds goed met de Betta's, inmiddels alweer een nieuw schuimnest, zitten nog geen eitjes in

PC160013.JPG


Het nest is ditmaal van onderstaand koppel, het vrouwtje heeft het blauwe mannetje ingeruild voor dit witte exemplaar.

PC150005.JPG


Vreemd genoeg is er nog steeds geen strijd tussen de mannen, ze eten zelfs zij aan zij en pronken beurtelings bij de vrouwtjes.
Momenteel dus drie mannen en drie vrouwen in de bak, alleen als er een nest is dan wordt het wat onrustig maar verder gaat het goed.
 
Mooi dat het goed gaat Patrick en die vrouw snoept dus van alle kanten begrijp ik.
Ja ongelooflijk dat het goed gaat, sommige mannen zwemmen soms gewoon naast elkaar door de bak, op vrouwenjacht :D
En ja er is wel sprake van overspel, het wit/blauwe mannetje is erg in trek, gister ging ie ook al dansen met het rode vrouwtje.
 
Dank je maar ze staan er nog maar net in, hopelijk blijven ze zo mooi.
 
Dank voor het compliment.
Ontucht is een beetje vreemde woordkeuze maar ik begrijp wat je bedoeld, ik zou het eerder een orgie noemen:D
 
Nee hé, laten we het hier maar bij houden, er zijn al twee woorden voorbij gekomen die eigenlijk niet thuis horen op een Forum als dit :D
 
Sinds een week heb ik deze Cryptocorine purpurea in de bak staan, als vervanger voor de Costata.
Het zou een trage groeier moeten zijn maar hij staat er pas een week in en maakt nu al nieuwe blaadjes, dit is dus de snelste Crypto die ik ooit heb gehad :D
PC190002.JPG


Met een beetje geluk staat hij er zo bij over een tijdje

30019-cryptocoryne-x-purpurea-invitro-2.jpg


Verder heb ik deze drie planten ook nog aan de bak toegevoegd, die zijn nog verre van wat ze moeten zijn, dus de foto's even van internet geplukt.

050-Limnophila-aromaticoides-groen-1024x681.jpg37280837775_bd76f71de6_b.jpgSchismatoglottis-Prietoi.jpg

De Schismatoglottis Prietoi (laatste foto) kende ik nog niet, lijkt op een Anubias nana maar zou sneller moet groeien,
 
Laatst bewerkt:
Het andere soort bakje met kerstgroen :Dk Mooi hoor.
Alles nog steeds goed met de Betta's?
 
Het andere soort bakje met kerstgroen
De Willow mos lijkt idd wel iets op kleine kerstboompjes
Mooi hoor.
Alles nog steeds goed met de Betta's?
Dank je, en ja het gaat nog steeds goed met de Betta's, alleen is één vrouwtje wel steeds het pispaaltje, als dat zo blijft dan verhuist ze naar een bakje bij een kameraad van mij.
Staat er mooi fris bij Patrick.
Dank je, de Crypto rechtsvoor moet nog wel even aantrekken die staat er net twee weken in.
 
Wie weet volgend jaar, willow moss is daar erg geschikt voor, beter dan Christmass Moss:D
Dus even een flink bos Willow kweken tegen die tijd, dat op een frame maken oid en dan de lampjes nog.
 
die plantjes moeten gewoon op een stukje hout , niet in de grond , dat is ookw at ton bedoelt denk ik
 
die plantjes moeten gewoon op een stukje hout , niet in de grond , dat is ookw at ton bedoelt denk ik
Ja ik weet wat Ton bedoeld, maar zolang je alleen de dunne wortels in het substraat drukt is er niets aan de hand.
Ik heb dit soort planten al jaren met succes in de bodem staan
 
`zouden ze dan ook beter groeien als ze in de grond staan ? of zou dat niets uit maken ?
Ik denk dat dat niet uitmaakt, ik heb er ook één een tijdje op een een stuk hout gehad en zag geen verschil in groei.
In de bodem maken ze wel dikkere wortels, op een stuk hout ook wel maar dan dunner en donker vam kleur, in de bodem blijven de wortels wit.
 
Met zijn viertjes op garnalen jacht, ze weten precies dat die kleintjes in dat gras zitten.
IMG_20191231_162511.jpg


Let niet op het dikke buikje buikje van de rode dame, ze hebben net gegeten en dat doen ze maar al te graag.
De eerste keer dacht ik dat er iets mis was omdat ze allemaal van die dikke buiken hadden.
 

Terug
Bovenaan