De rekord 60 van Matts


Heel mooi! Ben jaloers op je mooie dichte begroeiing. Die paars/bruine plantjes op het hout vooraan, is dat een Bucephalandra? En is ddat de Hydrocotyle helemaal rechts, de Tripartita?
 
Heel mooi! Ben jaloers op je mooie dichte begroeiing. Die paars/bruine plantjes op het hout vooraan, is dat een Bucephalandra? En is ddat de Hydrocotyle helemaal rechts, de Tripartita?

Bedankt!
Dat is inderdaad een Bucephalandra, ik denk dat ik ze heb gekocht als Bucephalandra Theia maar ik ben niet zeker.
Helemaal rechts staat er inderdaad een beetje Hydrocotyle tripartita
 
Bedankt!
Dat is inderdaad een Bucephalandra, ik denk dat ik ze heb gekocht als Bucephalandra Theia maar ik ben niet zeker.
Helemaal rechts staat er inderdaad een beetje Hydrocotyle tripartita

Dank je wel! Vind je het erg als ik je aquarium beetje als inspiratie ga gebruiken voor mijn aquarium? :)
 
Dank je wel! Vind je het erg als ik je aquarium beetje als inspiratie ga gebruiken voor mijn aquarium? :)

Nee hoor, ga je gang!
Het is een beetje een combinatie van een jungle scape en triangle scape. Daar zijn genoeg voorbeelden online van te vinden, niets uniek dus;)
 
Heel gaaf! Vol, maar toch ook met genoeg open ruimte. Je zult het vast ergens hebben staan, maar wat is je visbestand?
 
Er zit een paartje honing gourami in, 9 corydoras habrosus, 10 boraras brigittae, een clown pleco en wat garnalen en slakken. Er zit ook een 12jaar oude japonica man in, best een taai beestje!
 
De gourami hebben weer een nestje gehad, er zwemmen behoorlijk wat jongen rond.
Ik vermoed dat ze tussen 2 en 4 dagen oud zijn, hoewel de kleintjes niet veel kans maken blijft het altijd wel leuk om te zien. :)

XWPghVw.jpg

yKEfO6L.jpg

7nzxXNY.jpg
 
Mooie bak hoor, daar kun je in elk hoekje wel wat zien denk ik. :D
Je foto's van die baby gourami zijn inderaad erg scherp! Mooi.
 
Tgenwoordig zijn er constant eitjes en baby gourami in verschillende stadia van ontwikkeling. De ouders wilde niet stilzitten voor de foto's :rolleyes:


Eggs goruami_03-07-20
by Matthias, on Flickr

Baby goruami1_03-07-20
by Matthias, on Flickr

Baby goruami3_03-07-20
by Matthias, on Flickr
Een paar seconden later werd het kleintje in de laatste foto helaas opgegeten door de moeder :'(


Corydoras Habrosus 03-07-20
by Matthias, on Flickr

En dan wat garnalen foto's:

bm1_03-07-20
by Matthias, on Flickr

bm3_03-07-20
by Matthias, on Flickr

bm2_03-07-20
by Matthias, on Flickr

bm4_03-07-20
by Matthias, on Flickr
Ook bij de garnalen is er een babyboom aan de gang, overal waar ik kijk zitten er kleintjes.

bm5_03-07-20
by Matthias, on Flickr
 
Een tijdje geleden dacht ik nog dat ik nieuw bloed voor de garnalen nodig had omdat ze niet meer kweekten sinds ze in de 60cm zaten,
maar met de recente babyboom lijkt me dat niet echt meer nodig.
Even een snelle snapshot met de telefoon van tijdens het voeren, repashy voor de cory's en garnalen en diepvries cyclops voor de visjes.
i3hym4t.jpg

Iemand die ze even voor me wil tellen?:DD
 
Al weer even geleden dat ik nog foto's had geplaatst, het bakje draait nu zo'n 11,5 maand.


Net voor de snoeibeurt, de java varen groeit op 2 weken tijd het bakje bijna dicht, al vind ik het altijd spijtig om de oranje puntjes weg te knippen.

Ik moet de Microsorum pteropus 'Orange Narrow' helaas telkens snoeien voor de bladeren hun volledige potentiële kleur hebben.
De toppen die nu licht oranje zijn worden bij volwassen bladeren een erg mooi diep oranje-rood.

Een dagje later, na het snoeien.





Repashy blijft een van de favoriete voertjes, het is telkens een echte stormloop :DD
 
Mooie groep garnalen, hier zijn z eook zo mesjokke op repashy, goed voertje waar alles inzit wat ze nodig hebben, ik voer het 1x p/w gemiddeld en jij?
 
Mooie groep garnalen, hier zijn z eook zo mesjokke op repashy, goed voertje waar alles inzit wat ze nodig hebben, ik voer het 1x p/w gemiddeld en jij?

Naast droogvoer Ik geef ze de repashy ook eenmaal per week, soms 2 weken.
Ik wissel af tussen de soilent green en bottom scratcher, al zijn ze voor beide even enthousiast.
De super green wil ook wel eens proberen, lijkt me ook goed voor de garnaaltjes.

Welke soort(en) geef jij?
 
Schitterende bak. Maar dat had ik al eens gezegd :DD

Die oranje bladeren van de microsorum zijn echt mooi. Nooit eerder gezien.
 
:smitten: Heel erg gaaf! Waar maak je de foto's mee als ik vragen maG?
Thx, een fujifilm xt30 met verwisselbare lenzen, in gebruik voorzet lensjes en tussenringen om wat dichterbij te geraken omdat ik geen echte macro lens heb.
 
Super gaaf bakje! Wat voor mosje heb je op je hout zitten? Levermos?
 
En mocht je ooit een stekje hebben van je Microsorum pteropus 'Orange Narrow', dan hou ik me graag aanbevolen :)
 
Ik had je reactie helemaal gemist, dat mosje is riccardia chamedryfolia.

En mocht je ooit een stekje hebben van je Microsorum pteropus 'Orange Narrow', dan hou ik me graag aanbevolen :)

Ik kan gerust wat stekjes van de varen missen, stuur anders even een pb'tje.
 
Wauw wat een onwijs gave inrichting!

Heel toevallig dat ik er sinds het weekend over na zit te denken om ook zoiets te gaan maken.
Jouw topic geeft mij in ieder geval inspiratie!
 
Snel even wat foto's voor je genomen :DD

Mijn mini jungle draait mooi voort, de garnalen kweken goed ondanks een co2 gehalte van meer dan 30ppm.
Ik heb een week of 3 geleden een hele hoop javavaren eruit gehaald, maar daar valt al niet veel meer van te zien lijkt het :LOL:

YhkE2Bil.jpg

G1kU3KAl.jpg

3P2II6hl.jpg

JEYAuo8l.jpg

c1fvZNil.jpg
 

Terug
Bovenaan