De rekord 60 van Matts


het bakje draait inderdaad rustig verder, ik zal binnenkort nog eens een foto maken :)
Tijd voor die foto als je het mij vraagt! :) Prachtige bak! Kwam je topic en flickr foto's tegen toen ik op zoek was naar wildkleur honing goerami info.
Gooit wel mijn perspectief op man/vrouw weer compleet overhoop. Het feit dat je broed hebt uit deze twee en ik dus de vorm van de rugvin van jouw vrouwtje zie en de kleur maakt dat ik er nu echt niks meer van snap haha. Ik dacht 3 mannetjes te hebben. Ze waren alledrie vrij jong/klein nog en geen van de drie wou echt op kleur komen. Wel zaten ze na een kleine maand hier de hele dag achter elkaar aan. Mijn gedachtegang was dat het drie mannen waren die dominant tegen elkaar bleven doen, dus 2 er van retour gedaan. Er zijn nu 2 hopelijk wel "echte" vrouwtjes in aantocht, maar als ik dit zo zie denk ik bijna eerder dat ik drie vrouwtjes had die elkaar gewoon niet uit konden staan :oops: Ik snap er niks meer van...
 
Tijd voor die foto als je het mij vraagt! :) Prachtige bak! Kwam je topic en flickr foto's tegen toen ik op zoek was naar wildkleur honing goerami info.
Gooit wel mijn perspectief op man/vrouw weer compleet overhoop. Het feit dat je broed hebt uit deze twee en ik dus de vorm van de rugvin van jouw vrouwtje zie en de kleur maakt dat ik er nu echt niks meer van snap haha. Ik dacht 3 mannetjes te hebben. Ze waren alledrie vrij jong/klein nog en geen van de drie wou echt op kleur komen. Wel zaten ze na een kleine maand hier de hele dag achter elkaar aan. Mijn gedachtegang was dat het drie mannen waren die dominant tegen elkaar bleven doen, dus 2 er van retour gedaan. Er zijn nu 2 hopelijk wel "echte" vrouwtjes in aantocht, maar als ik dit zo zie denk ik bijna eerder dat ik drie vrouwtjes had die elkaar gewoon niet uit konden staan :oops: Ik snap er niks meer van...

Het geslachtsonderscheid vind ik zelf ook best wel moeilijk, die ronde rugvin bij de vrouwtjes had mijn vrouwtje inderdaad niet. Zeker in de winkel bij jonge dieren die nog niet op kleur zijn vind ik het eerder gokken.
 
Ondertussen is er behoorlijk wat veranderd in de bezetting het bakje, de vrouwelijke gourami is helaas overleden.
Ik vermoed dat het overactieve mannetje haar te veel zal uitgeput hebben, daarom heb ik ook besloten om er geen nieuw vrouwtje meer bij in te zetten.


60cm 17-07-22 by Matthias, on Flickr

Ook het schooltje rasboras brigittae was behoorlijk uitgedund, ik heb er recent dan ook een groepje Danio margaritatus ingezet.

danio 17-07-22 by Matthias, on Flickr

Toen ik die danio's kocht zat er ook een mooie betta waaraan ik niet kon weerstaan. :love:
Oorspronkelijk ging die bij de crystals in de scaper 45, maar ik wilde eerst testen hoe hij het deed met mijn vuurtjes.
Gelukkig maar, wat hij lust wel een garnaaltje dus blijft ie in de 60cm.

betta 17-07-22 by Matthias, on Flickr
 

Terug
Bovenaan