De rekord 60 van Matts


mooie ook leuk om te zien dat de garnalen goed op kleur zijn dat wat vaak mist in dit soort bakken
 
mooie ook leuk om te zien dat de garnalen goed op kleur zijn dat wat vaak mist in dit soort bakken
Thx! Ik heb de groep nu zo'n 3,5 jaar zonder op kleur te selecteren, want dat is praktisch onbegonnen werk met zo veel planten.
Gelukkig zijn deze bloody Mary's mooi kleurvast.
 
Dit bakje draait ondertussen ook leuk verder.
Enkel de filter ben ik aan het veranderen, nu zit er een aquael turbo 500 in maar ik heb er nu een oude Eheim Classic 2211 bij opstaan en binnen een paar weken gaat de aquael er dan uit
Die aquael is geen slecht filtertje maar de spons slibt me wat te snel dicht en het rotortje bleef regelmatig steken na onderhoud.
De eheim staat naast het aquarium omdat ik in het kastje geen plek heb, mooi is anders maar dat gedoe met de aquael begon toch wel sterk te irriteren...



Ik wilde al langer terug een bakje voor enkel garnalen, en wat stond er toch onder de kerstboom :Dk
Een Superfish scaper 45, een optiwhite bakje van 45x32 x32 een ideale maat voor wat garnaaltjes lijkt me!
Het filter dat er bij zit is zo'n cartridge ding, maar dat wist ik al. Ik ga dus een oase filtrosmart thermo 100 gebruiken zodat de verwarming ook uit het zicht is.
De verlichting heeft me aardig verrast qua output dus die ga ik gewoon proberen en kijken wat dat geeft.

Het is een mooi setje voor de prijs vind ik, de kitnaden zijn erg netjes en het is toch wat goedkoper dan een ADA of ILA bakje in vergelijkebare maten.
Ik hoop het bakje begin februari draaiende te hebben, een topic volgt waarschijnlijk nog wel. :)

45cm.jpg
 
Ben heel benieuwd naar je garnalenbak. Crystals? Of een toch meer bijzondere soort in gedachten>
Ja waarschijnlijk wel, crystal reds blijven toch wel een favoriet van mij. Al twijfel ik nog of ik taiwan bee's neem of PRL
 
Altijd leuk dat soort cadeautjes!
Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken!
 
Leuk cadeautje voor d ekerst, zelf zou ik de super crystalreds nemen een wat minder gangbaar soortje maar wel vele malen mooier dan een standaard crystalred
 
Leuk cadeautje voor d ekerst, zelf zou ik de super crystalreds nemen een wat minder gangbaar soortje maar wel vele malen mooier dan een standaard crystalred
Die zijn inderdaad ook erg mooi,maar misschien net wat te veel rood. Zoveel keuze en maar 1 bakje :unsure:
 
Bakje ziet er terug top uit.
Wat voor compact mosje heb je gebruikt?
Bedoel je de riccardia chamedryfolia?

Het bakje heeft bijna een week zonder co2 gedraaid, fles was leeg en ik raakte niet zo snel naar de winkel. Voorlopig blijft de weerslag gelukkig nog beperkt, hopelijk blijft dat ook zo.
 
sulawesi garnalen zijn ook mooie in zoon show bak
Ja kardinaaltjes heb ik overwogen maar ik wil toch echt een beplant bakje en dat is wat lastiger met de waterwaarden die ze vragen
 
Ja kardinaaltjes heb ik overwogen maar ik wil toch echt een beplant bakje en dat is wat lastiger met de waterwaarden die ze vragen
7.5/8.5 da valt tog wel mee? ik heb meer moeite met planten in lagen ph gebruik geen voeding
 
7.5/8.5 da valt tog wel mee? ik heb meer moeite met planten in lagen ph gebruik geen voeding
De meeste planten zitten liever wat lager en ik wil graag nog eens een bakje met een mooi hemianthus callitrichoides tapijtje.

Als we hier dan toch ideeën mogen aandragen; Caridina logemanni. Al ben ik bang dat de echte wildvorm zeer moeilijk te vinden is, als hij überhaupt nog bestaat.

Echte wildvang bijtjes zal je niet snel meer vinden denk ik, maar wildkleur bij hobbyisten misschien wel. Ook wel een mooie optie
 
Wat voor CO2 installatie gebruik je Matts? Ik start binnenkort met de re-scape van mijn 80x39x50 en wil daar ook met CO2 gaan draaien.

Hoor het graag van je,

Gr. Ed
 
Wat voor CO2 installatie gebruik je Matts? Ik start binnenkort met de re-scape van mijn 80x39x50 en wil daar ook met CO2 gaan draaien.

Hoor het graag van je,

Gr. Ed
Omdat ik geen plek heb in het kastje onder het aquarium gebruik in een compact wegwersysteem.

20210121_132704.jpg


Een 'space evolution' van dennerle met adapter en 500gr fles, duur ding maar ik heb het ooit gewonnen. De co2 voeg ik toe met zo'n bazooka diffusor die achter de planten zit.

Heb er ook een Milwaukee SMS122 controller op, simpel ding maar werkt goed, de gele electrode heb ik wel vervangen door een zwart exemplaar.
 

Terug
Bovenaan