Wat is er nieuw

Diamond Aquarium van Felereca

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Felereca
  • Startdatum Startdatum
Ik zei heel netjes, dat is bedoeld van de vorige pagina.
Ik zag je bericht niet dat je grasmat weg is.....

Echt super zonde het zag er zo mooi uit!!
En stekken? Is dat een optie
is wel een optie ja, maak trouwens niet uit hoor 😉
Ik wil eigenlijk voor een meer geperfectioneerde nature style aquascape gaan, alhoewel een mountainscape ook vet blijft.
 
Zie je een beter resultaat met EI ten opzichte van AIO van planted box?

Ik gebruik zelf de AIO maar mijn 5 liter jerry can is bijna leeg.
Heb ik ook een poosje gebruikt, goed spul. Maar ik ging gewoon over op EI omdat ik dan zeker wist dat er een overschot aan voeding was voor mijn planten, en ik vond het ook totaal niet erg om wekelijks 50% waterwissels te doen. EI bespaart ook nog eens in watertestjes omdat je weet dat je planten voldoende hebben waardoor je niet echt hoeft te meten voor Po4 en No3.

Waar haal je dat? Ik ken het namelijk niet
https://planted-box.com/product/estimative-index-kit/ Dit is het, vereist wel een 50% waterwissel elke week, maar je weet wel zeker dat je planten niet zonder komen te zitten. Je kan altijd nog de vloeibare alternatief nemen, daarbij hoef je niet zulke grote waterwissels te doen. Het is maar net wat je wil 🙂
 
Dat zijn wekelijks dan heel wat liters voor de Rio 400 😡 maargoed als de planten dan eens goed gingen zou ik het wel de moeite waard vinden
 
Heb ik ook een poosje gebruikt, goed spul. Maar ik ging gewoon over op EI omdat ik dan zeker wist dat er een overschot aan voeding was voor mijn planten, en ik vond het ook totaal niet erg om wekelijks 50% waterwissels te doen. EI bespaart ook nog eens in watertestjes omdat je weet dat je planten voldoende hebben waardoor je niet echt hoeft te meten voor Po4 en No3.


https://planted-box.com/product/estimative-index-kit/ Dit is het, vereist wel een 50% waterwissel elke week, maar je weet wel zeker dat je planten niet zonder komen te zitten. Je kan altijd nog de vloeibare alternatief nemen, daarbij hoef je niet zulke grote waterwissels te doen. Het is maar net wat je wil 🙂

Je kan de poeders ook los bestellen bij Aquariumbemesting.nl
 
Ik ga eens kijken bij beide. Dank u wel
 
Net nog even langs de LFS geweest en toen kwam ik een mooi stuk hout tegen, voor 7 euro kan ik dit stuk van 46 cm niet laten liggen.
Dit wil ik gaan gebruiken voor de heropbouw 🙂
20180202_150252.jpg
 
zeker niet duur! Benieuwd hoe je dit gaat verwerken!
Ga echt voor de naturescape, lastig om nog meer stukken mooi hout te vinden. Gewoon denk ik even elke winkel afgaan 😀

Ik was er gister nog voor Japonica’s 😀
Mooie winkel altijd, en Richard is ook geweldig altijd! 🙂
 
Oh das goedkoop! Ik had net bijna ene besteld voor €35,- mare ik ga wel even de LFS hier haha 😀
 
Ohoh man wat balen Peter! en eenmaal drijvend wil het ook niet meer terug helaas weet ik uit ervaring.....
 
Oh das goedkoop! Ik had net bijna ene besteld voor €35,- mare ik ga wel even de LFS hier haha 😀
Ja zulke prijzen zie je heel vaak ja.

Ohoh man wat balen Peter! en eenmaal drijvend wil het ook niet meer terug helaas weet ik uit ervaring.....
Nee klopt, had het al geprobeerd maar het lukt niet echt.

Iemand trouwens nog een tip waar ik mooie stukken driftwood kan halen? echt met de vormen van takken
 
Ik zal van de week ergens op een filmpje dat zij pas dozen vol driftwood hadden binnen gekregen, van klein naar heel groot. Weet alleen niet of er al afbeeldingen op hun website staan. Anders Wilco Priest even een mailtje sturen.

Wilco is idd erg vriendelijk en hij zal je graag helpen
 
Ga echt voor de naturescape, lastig om nog meer stukken mooi hout te vinden. Gewoon denk ik even elke winkel afgaan 😀
Of marktplaats ofzo eens proberen. Zou het hout trouwens al vast ergens leggen te weken zodat het gewoon op de bodem blijft als je er mee bezig wilt gaan... heet niet voor niks driftwood :!
 
Ja zulke prijzen zie je heel vaak ja.


Nee klopt, had het al geprobeerd maar het lukt niet echt.

Iemand trouwens nog een tip waar ik mooie stukken driftwood kan halen? echt met de vormen van takken


Wesdijk had wel wat liggen maar niet superveel.
 
Ja heb azaqua inderdaad al een mailtje gestuurd, ik kwam ook inderdaad dat filmpje tegen dat die een hele doos vol had. Even afwachten. Wesdijk had ik even niet aan gedacht, maar daar hebben ze ook gewoon niet heel veel voor de hardscape. Kan wel altijd even kijken. Bedankt allemaal!
 
Succes met zoeken, meneer.
Bedankt! komt goed.

Net nog even een mailtje van Wilco gekregen van Azaqua dat ik even wat stukken uit moet zoeken van het filmpje, dus even een paar gemarkeerd en gestuurd naar hem.
Hij zou deze zo snel mogelijk labelen en mij terug mailen met de prijzen ervan dus ben benieuwd. heel misschien morgen en anders woensdag 😀
 
Haha, je bent er maar druk mee. Wilco reageert altijd snel. Lekker dat het zo kan via het filmpje.
 
Haha, je bent er maar druk mee. Wilco reageert altijd snel. Lekker dat het zo kan via het filmpje.
Ja inderdaad lekker makkelijk zo 😀
 
Doodzonde van je mooie grasmat, maar inderdaad: Een fris begin is ook altijd leuk 😉
 
Dat hout wat je voor €7,- heb uitgehaald kost hier even bij de LFS bijna €48,- :juggle: was 51 cm en had 5 vertakkingen zeg maar. Ik krijg bijna een hartverzakking hahaha
 
Dat hout wat je voor €7,- heb uitgehaald kost hier even bij de LFS bijna €48,- :juggle: was 51 cm en had 5 vertakkingen zeg maar. Ik krijg bijna een hartverzakking hahaha
Klopt, sommige stukken zijn erg duur, het verbaasde mij ook dat deze maar 7 was. Daar kan ik het niet voor laten liggen
😀
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan