Wat is er nieuw

Diamond Aquarium van Felereca

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Felereca
  • Startdatum Startdatum
Jammer van je HC mat zeg
stiekem weel heel benieuwd wat voor "nieuw" werk we van je krijgen te zien
 
Jammer van je HC mat zeg
stiekem weel heel benieuwd wat voor "nieuw" werk we van je krijgen te zien
Ja het is zonde, maar we starten gewoon weer opnieuw 😀
 
Nog een mooie stuk hout van 70 cm :smitten:
20180208_140916.jpg
 
Iemand nog zin in een modderbad? 😀
20180209_135213.jpg
 
Hummm, je hebt de beslissing al gemaakt zie ik, hahaha
 
Helemaal niet verkeerd als dit mogelijk is, want die soil kost kapitalen.
Ja precies, toen destijds was ik al rond de 140 kwijt voor de soil. Is een beetje te veel van het goeie om alles opnieuw aan te schaffen.
 
Ik heb mijn twijfels, maar jou kennende zal je best wel de juiste informatiebronnen hebben. :thumbs:
Ja er zijn vele die het doen, vooral als ze nog geen jaar oud zijn. Wel is het beter als je altijd goed voldoende voeding heb toegediend zodat het tijdens de opstart makkelijker gaat. Heb inderdaad genoeg informatie opgedaan en we gaan zien hoe het loopt :thumbs:
 
Ik heb mijn twijfels, maar jou kennende zal je best wel de juiste informatiebronnen hebben. :thumbs:
"Wanneer in het aquarium het effect van de werkzame voedingsstoffen van het Aqua Soil verloren zijn gegaan (na ongeveer 24 maanden, afhankelijk van de gebruikte plantensoorten en het aantal aquariumplanten) is het raadzaam om voedingsstoffen in de vorm van sticks toe te voegen bij de plantenwortels".
 
"Wanneer in het aquarium het effect van de werkzame voedingsstoffen van het Aqua Soil verloren zijn gegaan (na ongeveer 24 maanden, afhankelijk van de gebruikte plantensoorten en het aantal aquariumplanten) is het raadzaam om voedingsstoffen in de vorm van sticks toe te voegen bij de plantenwortels".
Correct.
Dat is waarom je een nieuwe soil ook nooit moet uitwassen omdat je alle voeding uit de soil verliest.
En als de soil niet meer aan het CEC vermogen voldoet is deze 'inherent' geworden. Dan is deze opzich nog wel bruikbaar maar je moet er wel rekening mee houden dat ie geen voeding kan afgeven aan de wortels van planten.
 
Zou het dan ook geen overtollige voeding meer opslaan die je met de EI methode toevoegt?
Na een lange tijd niet meer nee, als de soil nog vrij nieuw is kan je er wel van uitgaan dat de CEC vermogen nog prima is en zou dus inderdaad nog voeding opslaan die je toedient.

Als m'n soil al twee jaar oud zou zijn had ik het inderdaad in z'n geheel vervangen.
 
Soil is trouwens al terug in de bak en ik was alvast even aan het spelen met het hout, was benieuwd hoe het zou staan. Is natuurlijk nog niet de vaste plek.

Let niet op de filter inlaat / uitlaat, die moet ik er nog uithalen 😀
20180209_170454.jpg
 
Zou het dan ook geen overtollige voeding meer opslaan die je met de EI methode toevoegt?
Een graadmeter om te zien dat de soil haar CEC gaat verliezen is als de KH en GH onverklaarbaar gaan stijgen. Daarom was ik ook wel erg benieuwd naar jouw probleem met de KH
 
Een graadmeter om te zien dat de soil haar CEC gaat verliezen is als de KH en GH onverklaarbaar gaan stijgen. Daarom was ik ook wel erg benieuwd naar jouw probleem met de KH
Ik heb een piepklein vermoeden (weet het nog niet zeker!) dat ik een een stuk terra calciumzand in de bak heb liggen, maar dat wil ik nog gaan uitzoeken. En als dat zo is ....
 
Doen mensen dat nu nog niet Peter ?
Alvast veel succes met de opstart .
Ja eigenlijk wel, maarja... wou het soort van verbergen, help je mij alleen nu niet echt bepaald mee. :juggle:
Maar bedankt! 😀
 
Oke, heb het even niet gevolgd maar dit had ik niet verwacht.

Ben wel benieuwd wat je er van gaat maken.
 
Doe je ook de wissels weer a 50% enz?

Of is je water nu niet zo smerig ?
 
Doe je ook de wissels weer a 50% enz?

Of is je water nu niet zo smerig ?
50% wissels blijf ik waarschijnlijk doen als ik volgens de EI blijf toevoegen.
Met EI overdoseer je eigenlijk voeding waardoor je planten nooit tekort zullen komen, met de 50% waterwissel reset je als het ware je bak weer aan het einde van de week. En zo gaat het maar door 🙂
 
Mijn favoriet, de 1e.
Ja ik zit ook te twijfelen tussen de 1e en de 3e, de eerste is alles naar de zelfde kant gericht. De 3e geeft naar mijn gevoel toch weer een wat meer natuurlijke uitstraling omdat daar niet alles naar 1 kant gericht staat. Op deze manier zou ik daartussen in de schaduw een mooie crypto kunnen plaatsen. Bijvoorbeeld een wendtii
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan