Diamond Aquarium van Felereca


Ook nog maar een foto en specificatie lijstje van de techniek die eronder zit. Meeste van jullie zullen dat vast al weten maar hierbij voor diegene die t nog niet weten :)

Verlichting:
3 JMB community led balken
- 1x Blauw/wit 4500k
- 1x Rood/wit 4500k
- 1x Wit 7000k

Verlichting voor de achterwand bestaat uit een led strip die ik met Bluetooth kan bedienen.

En als laatste nog kast verlichting van de Ikea.

Co2:
Set bestaat uit
- 2x 2kg flessen.
- dennerle Ph controller
- co2art dual stage drukregelaar met ingebouwde magneetventiel
- inline co2 atomizer van co2art ( 2 reserve van Up!aqua liggen als reserve)

Filter techniek:
Bestaande uit 2 JBL e902
- lily pipe
- skimmer
- spraybar

Dosering doormiddel van een jecod DP2 doseer systeem die dagelijks kleine hoeveelheden plantenvoeding toedient.

Verwarming:
Bestaande uit bodem verwarming, aangestuurd door een TC-2 temperature controller waar later waarschijnlijk nog een ventilator op kom voor in de cooling stopcontact.

Voor de rest hangt er nog een chihiros doctor in 3 in 1 (nieuw model).

Hier nog een fotootje, ziet er wat rommelig uit zo op de achterkant maar makkelijk bereikbaar en dat vond ik belangrijk :)
20190705_115858-01.jpeg
 
Ik vind het super netjes gedaan, in mijn kast zit nog niet de helft van de techniek en het is er een zooitje :D
Ohhh :D ja erger me vooral aan de kabels. Weet ook niet voor hoelang het zo netjes blijft hoor :)
 
Gaaf! Vooral dat hout over de stenen. Mag ik vragen hoe jij je stekkerdozen hebt hangen trouwens?
 
Gaaf! Vooral dat hout over de stenen. Mag ik vragen hoe jij je stekkerdozen hebt hangen trouwens?
Stekkerdoos achter aan doormiddel van een plug met een schroef, zit aan beide kanten van de stekkerdoos een oogje om het aan op te hangen.

De stekkerdoos in mn kast zit vast doormiddel van dubbelzijdige tape van 3M (erg sterk spul)


Hier nog een fotootje van mn hemianthus callitrichoides "Cuba"
20190708_162320-01.jpeg
 
Ludwigia groeit ook aardig snel en begint ook al te kleuren gelukkig. Hc begint zich ook al wat meer te spreiden, net wel de verticale uitschieters even bijgeknipt.

20190709_110526-01.jpeg
20190709_110536-01.jpeg
 
Kleine update, vandaag Japonica garnalen erin gezet. Zag toch een paar bruin dradige algjes onstaan en de japonicas zijn lekker aan het smullen.

De groei gaat heel erg rap en de bodem begint al lekker vol te groeien.
20190717_210738-01.jpeg
 

Bijlagen

  • 20190717_210738.jpg
    20190717_210738.jpg
    47.7 KB · Weergaven: 168
Ziet er goed uit, en het zullen wat opstart algjes zijn denk ik?
Ja opstart algjes. Vaak te maken met sillicaat en ammonium wat nog te veel aanwezig is en omdat er nog niet echt een natuurlijk evenwicht is maar we komen er wel.
Doen lekker wat waterwissels en slaan ons er Zelf doorheen :D

Dankjee allemaal :thumbs:
 
Mooie visjes, zijn dat sluierstaart Panda's?

En niet negatief opvatten hoor, maar de Otocinclus kan eigenlijk beter niet in een net ingedraaide bak, en die Tetra's houden wel van wat beschutting volgens mij?

Dat van de Oto's wist ik eerst ook niet, maar schijnt veelal wildvang te zijn en moeilijk commercieel voer te accepteren.
 
Mooie visjes, zijn dat sluierstaart Panda's?

En niet negatief opvatten hoor, maar de Otocinclus kan eigenlijk beter niet in een net ingedraaide bak, en die Tetra's houden wel van wat beschutting volgens mij?

Dat van de Oto's wist ik eerst ook niet, maar schijnt veelal wildvang te zijn en moeilijk commercieel voer te accepteren.
Zijn inderdaad sluierstaart corydoras maar er stond geen panda bij op t etiketje.

Dat van de otos wist ik niet nee, goed om te weten.
Tetras hebben een schuil plek rechts achter maar lijken het open gedeelte zeker niet erg te vinden.
 
Even een update. Zit erg veel groene alg op de stenen omdat er een weekend was waarbij de co2 leeg was terwijl ik niet thuis was en diegene die thuis waren geen flauw benul hebben hoe ze de nieuwe onder konden monteren.
Stoor me niet heel erg aan de groene waas maar wil het wel wat verminderen.

Het bruine alg is wel al veel minder aan het worden en het hc lijkt wel snel te groeien. Zitten wel wat kale plekjes waar sommige stekjes niet helemaal lekker vast zaten en lastig was om te her planten.

Zit eraan te denken om de rode plantjes te vervangen voor een meer mat achtige soort want ben er niet helemaal tevreden over.
Hier een totaaltje.
20190814_191830-01.jpeg
 
Die groene alg staat wel goed, mooie groene alg zie je niet zo vaak.
De rode plantjes zie ik eigenlijk helemaal niet, althans, ze zijn niet zo rood als zou moeten, Ludwigia mini super red is het toch?
 

Terug
Bovenaan