Diamond Aquarium van Felereca


Een fototje voor zover ik ben. Heel partij om te planten :DD
 

Bijlagen

  • 20200325_105351.jpg
    20200325_105351.jpg
    166.4 KB · Weergaven: 150
Watt voor verlichting wordt het en hoe zal je deze aansturen?
Ga je verlichting opbouwen of ga je full throttle ?
Werk je met een zwevende lichtkap die of plaats je deze op je bak?
Ga je voor dry start of komt er onmiddellijk water in je aquarium?

Nu een zin zonder vraagtekens , in zo'n aanplant kruipen er wel enkele uurtjes maar als dan alles goed gaat kun je wel enkele weekjes rustig aan doen.
Altijd leuk om om vanaf opbouw een aquarium te volgen.
 
Watt voor verlichting wordt het en hoe zal je deze aansturen?
Ga je verlichting opbouwen of ga je full throttle ?
Werk je met een zwevende lichtkap die of plaats je deze op je bak?
Ga je voor dry start of komt er onmiddellijk water in je aquarium?

Nu een zin zonder vraagtekens , in zo'n aanplant kruipen er wel enkele uurtjes maar als dan alles goed gaat kun je wel enkele weekjes rustig aan doen.
Altijd leuk om om vanaf opbouw een aquarium te volgen.
Ga mn verlichting opbouwen, begin met 50% en zo de weg naar boven.
Het zijn JMB balken die op de houders liggen en worden aangestuurd door een controller van JMB zelf.

Ga direct water erin doen zoals ik altijd al dee en hopen dat alles goed aan slaat. Zo kan ik dagelijks ook water verversen voor de ammonia piek door de soil.

Klopt ja, erg veel werk maar dan ben je wel al een stap voor op algen met zo'n start. :DD
 
Das heel wat anders, maar wel erg gaaf! Benieuwd als het straks wat volgegroeid is
Ja echt een hele andere kant weer op. Blijf nature style prachtig vinden en was het ook een beetje zat om met stenen te werken. Ook wat fijner voor bepaalde vissoorten dat ze de ruimte hebben om zich te verstoppen als ze willen.
 
Begin toch wel de kriebels te krijgen om een cerges reactor te bouwen, alleen 1 vraag,
Is het mogelijk hiermee om bijvoorbeeld mijn inline diffuser voor de inlet van de reactor te plaatsen waardoor de belletjes al goed klein zijn voordat ze de reactor in gaan of is dit a no go?
 
dat is een kwestie van uitproberen ,ik voeg de co2 zonder diffusor toe en het lost volledig op.ik heb het ook met diffuser geprobeerd maar toen bleven er toch nog belletjes onopgelost ,ik denk dat dat komt door de capaciteit van het filter en hoe snel het water door de reactor stroomt
 
dat is een kwestie van uitproberen ,ik voeg de co2 zonder diffusor toe en het lost volledig op.ik heb het ook met diffuser geprobeerd maar toen bleven er toch nog belletjes onopgelost ,ik denk dat dat komt door de capaciteit van het filter en hoe snel het water door de reactor stroomt
Eerst maar een kwestie van proberen met een diffuser en bevalt dat niet dan toch maar zonder proberen. Heb jij nog iets van bio balls erin zitten of minstens een stukje filter materiaal onderaan bij t pijpje?
 
Ga mn verlichting opbouwen, begin met 50% en zo de weg naar boven.
Het zijn JMB balken die op de houders liggen en worden aangestuurd door een controller van JMB zelf.

Ga direct water erin doen zoals ik altijd al dee en hopen dat alles goed aan slaat. Zo kan ik dagelijks ook water verversen voor de ammonia piek door de soil.

Klopt ja, erg veel werk maar dan ben je wel al een stap voor op algen met zo'n start. :DD

Dit wordt hem!! Je hebt er kijk op!
 
Eerst maar een kwestie van proberen met een diffuser en bevalt dat niet dan toch maar zonder proberen. Heb jij nog iets van bio balls erin zitten of minstens een stukje filter materiaal onderaan bij t pijpje?
ik heb er een paar bioballen, in was niet nodig,maar doe het meer om wat extra biologisch media te hebben
 
Begin toch wel de kriebels te krijgen om een cerges reactor te bouwen, alleen 1 vraag,
Is het mogelijk hiermee om bijvoorbeeld mijn inline diffuser voor de inlet van de reactor te plaatsen waardoor de belletjes al goed klein zijn voordat ze de reactor in gaan of is dit a no go?
Nou, ik heb mij bazooka achtige diffuser zelfs in de Cerges zitten! Wel heb ik in die Cerges bovenin een grove spons. Dat belet de fijne belletjes om zich te binden tot een grote bel. Verder zit er in het midden van de Cerges ook een grove spons waardoor alles nogmaals uiteen gedreven wordt. In mijn bak zie ik geen enkele bel meer. Om te zien of er CO2 toegevoerd wordt kijk ik of op de meter, ik heb een aquariumcomputer, of op het magneetventielledje.

Kijk maar eens in dit Topic voor de bouw ed.
 
Nou, ik heb mij bazooka achtige diffuser zelfs in de Cerges zitten! Wel heb ik in die Cerges bovenin een grove spons. Dat belet de fijne belletjes om zich te binden tot een grote bel. Verder zit er in het midden van de Cerges ook een grove spons waardoor alles nogmaals uiteen gedreven wordt. In mijn bak zie ik geen enkele bel meer. Om te zien of er CO2 toegevoerd wordt kijk ik of op de meter, ik heb een aquariumcomputer, of op het magneetventielledje.

Kijk maar eens in dit Topic voor de bouw ed.
Dankje ben! Ga gelijk even kijken. Lijkt me toch wel interessant zo'n reactor
 
Water zojuist weer ververst. Helemaal niet erg, slangetje erin zo direct naar de wc en je kan ondertussen wat anders doen. Halfuurtje en je bent weer klaar :thumbs:
20200328_115338-01.jpeg
 
Twee vraagjes:

Wat is de linker ventilator?
En rechts de glazen buis?

Mvg Ronald
 
Twee vraagjes:

Wat is de linker ventilator?
En rechts de glazen buis?

Mvg Ronald
Links is een chihiros doctor die ik alleen bij de opstart gebruikt. Ze zeggen dat het de opname van voedingstoffen en fotosynthese van planten stimuleert en de algen weg houd. Tuurlijk is het geen wonder apparaat dat je bak algvrij houdt maar ik heb hem dus hang hem er altijd in tijdens de opstart.

De glazen buis is mijn skimmer.
Is een aanzuig voor het filter en de bovenkant maakt mijn oppervlakte schoon van alles en doet het voorkomen van een kaamlaag. :)
 
Ziet er zeer fraai uit. Ben ook fan van je plantenkeuze. Ben benieuwd hoe dit gaat ingroeien! :D
 
Ziet er zeer fraai uit. Ben ook fan van je plantenkeuze. Ben benieuwd hoe dit gaat ingroeien! :D
Dankje! Zal de plantenlijst wel even plaatsen straks. Misschien voor sommige leuk om te weten :thumbs:
Wow dat ziet er gaaf uit!!! :thumbs::thumbs::thumbs:
Thanks! Alles lekker laten groeien, vandaag al even wat gesnoeid van de glossostigma en terug geplant zodat het tapijtje nog sneller gaat.
 
Dit is de plantenlijst
Komt alleen nog bij
- weeping moss
- christmas moss
Screenshot_20200401-165933_Drive.jpg
 
Reactor zit ook in elkaar. Geen lekkages maar toch voor de zekerheid een nachtje in de emmer. Moet hem uiteraard nog ophangen. Wel goed resultaat, geen bellen meer in de bak, niet dst ik me er heel erg aan stoor maar het wordt er toch iets mistiger van.
IMG-20200401-WA0001.jpeg
 

Terug
Bovenaan