Diamond Aquarium van Felereca


Prachtig geworden met die zwarte achtergrond! Heel mystiek met het gedimde licht. Prachtige bak tot zover, ben razend benieuwd wat het uiteindelijk worden gaat.
Ja, het ziet er echt stukken beter uit met een zwarte achtergrond, heb vandaag de 3e laag erover geverft en het is nu wel goed gedekt.


Fijn om te zien hoe de 'Staurogyne Repens' aan het wortelen is.
20170711_172234.jpg
 
Gaaf om dat te kunnen zien inderdaad.
 
Wel gaaf zo en op het moment als je planten op de bodem aanslaan, groeien ze als een malle
 
Gaaf om dat te kunnen zien inderdaad.
Ja en stelt je gerust omdat je weet dat ze aanslaan :engel:

Wel gaaf zo en op het moment als je planten op de bodem aanslaan, groeien ze als een malle
Ja dat kan je wel zeggen ja! heb achterin rotala staan, en sjonge jonge. bij de 1e week was er nauwelijks wat te zien, maar nu ze aanslaan groeit het behoorlijk hard!
 
Leuk om te zien zo! Alles gaat geloof ik van een leien dakje niet? (dat moet ik nou ook weer niet té hard zeggen:D)
 
Mooi om te zien dat alles het doet en zo goed wortels schiet!
 
Leuk om te zien zo! Alles gaat geloof ik van een leien dakje niet? (dat moet ik nou ook weer niet té hard zeggen:D)
Momenteel wel ja, maar laten we het inderdaad maar niet te hardop zeggen hé :rolleyes:
 
Leuke bak !
Ben benieuwt hoe hij er zal uitzien als binnen een maand :D
Heb je al een idee welke vis je er in gaat zetten ?
 
Leuke bak !
Ben benieuwt hoe hij er zal uitzien als binnen een maand :D
Heb je al een idee welke vis je er in gaat zetten ?
Heb nog vissen in een aparte bak staan die ik van plan ben erin te zetten, neon terras, roodkop zalmpjes. Voor de rest nog niet echt bezig geweest, alle suggesties zijn natuurlijk welkom!
 
Zwarte achtergrond altijd een goede keuze om lekker de kleuren van planten en vissen naar voren te laten komen!

Leuke scape zo met die rotsen/bergen.

En nu wachten op de groei :)
 
Zwarte achtergrond altijd een goede keuze om lekker de kleuren van planten en vissen naar voren te laten komen!

Leuke scape zo met die rotsen/bergen.

En nu wachten op de groei :)
Het lijkt wel alsof ik het kan horen groeien zo snel gaat het :D

Ik zal wekelijks twee foto's plaatsen van hoe het gegroeid is in opzichte van de week ervoor, zo kunnen jullie ook mee genieten van de groei van alles :thumbs:
 
Hier wat foto's van de algen die aan het opkomen zijn, neem aan dat deze soort bij de opstart hoort? Ben niet de grootste expert op het gebied van algen namelijk :juggle:
En zou ik deze globaal een beetje kunnen verwijderen of gewoon laten zitten?
20170712_190904.jpg
20170712_154229.jpg
20170712_190849.jpg
 
Aii dat lijkt haast op draadalg of iets! Weghalen is altijd goed
 
Hier wat foto's van de algen die aan het opkomen zijn, neem aan dat deze soort bij de opstart hoort? Ben niet de grootste expert op het gebied van algen namelijk :juggle:
En zou ik deze globaal een beetje kunnen verwijderen of gewoon laten zitten?
Bekijk bijlage 22769 Bekijk bijlage 22770 Bekijk bijlage 22771

Japonica's (amano garnaal) erin doen. Die houden zulke scape's schoon. Was ook het geheim van amano.
 
Aii dat lijkt haast op draadalg of iets! Weghalen is altijd goed
Oh nee toch, ga ik maar snel te werk en hopen dat het weg gaat.
Japonica's (amano garnaal) erin doen. Die houden zulke scape's schoon. Was ook het geheim van amano.
Zou ik die nu er al in kunnen zetten dan, nee toch? De bak is namelijk nog aan het indraaien en staat nu bijna 2 weken.
 
Heb je al een nitrietpiek gehad?

Garnalen vervuilen op zich niet erg. En japonica's zijn wel de sterkste. Dus als de nitrietpiek is geweest zou het kunnen.
Anders nog 1 week wachten.
 
Alhoewel, met zoveel planten krijg je geen nitriet. Zeker niet van garnalen.
De ammonium wordt al gelijk verbruikt door de planten.
Dus op zich kan het wel.

Vissen zijn een ander verhaal, die vervuilen wel meer.
 
Alhoewel, met zoveel planten krijg je geen nitriet. Zeker niet van garnalen.
De ammonium wordt al gelijk verbruikt door de planten.
Dus op zich kan het wel.

Vissen zijn een ander verhaal, die vervuilen wel meer.
Nitriet piek nog niet gehad, maar als die geweest is... hoeveel garnaaltjes zou jij mij aanraden om te nemen?
 
Ik zou er zeker een stuk of 6 erin doen of meer :) Zoals biljoen al zegt vervuilen ze heel weinig. Als je de nitrietpiek hebt gehad erin doen. Bij de ADA soils kan het wat langer duren voordat je de piek hebt gehad en de bak stabiel is. Maar zag dat je je al verdiept had in daarin :) Hij ziet er prachtig uit, ik heb ook lavastenen en de cuba op de voorgrond. Heeft even tijd nodig, maar groeit dan enorm goed. En inderdaad, die zwarte achtergrond maakt het in dit geval erg mooi!
 
Oké, dan ga ik daar gelijk naar opzoek. heb op de site gekeken van de LFS maar die heeft ze helaas niet in het assortiment, de Hornbach heeft ze wel integendeel.
Maar ik vind het apart, draadalg is vaak een gevolg van te weinig Co2 maar ik zit echt wel op 120 bpm ongeveer, misschien zelfs iets meer.
wat het kan zijn is dat mijn glazen diffuser aangeraden word voor bakken van 80-120 Liter terwijl die van mij zo rond de 200 zit.
Misschien een idee om mijn JBL Inline diffuser weer uit de kast te halen en die tussen de filter zetten, de spraybar staat over de hele voorruit dus zal het ook goed verspreid worden.
Elke suggesties zijn welkom natuurlijk!
 
Inline diffusor is altijd beter, lost alles op. Op mijn bak van 180L heb ik 150 bpm
 
Inline diffusor is altijd beter, lost alles op. Op mijn bak van 180L heb ik 150 bpm
Ja klopt, dat weet ik inderdaad maar het gezicht van zo'n glazen diffuser vind ik mooi.

Had hiervoor ook de inline diffuser erop zitten alleen vond dat er te veel grote bellen uit de spraybar kwam, maar met de glazen diffuser stijgt er ook aardig wat bellen naar de oppervlakte.

Ga het vandaag maar weer eens proberen, het karamische pijpje ligt momenteel even in water schoon te worden.
 
Wat voor een filter(s) zitten er eigenlijk op dan? In principe zou je met de EI en voldoende co2 geen algjes moeten kunnen zien, alhoewel de opstart een uitzondering is
 
Wat voor een filter(s) zitten er eigenlijk op dan? In principe zou je met de EI en voldoende co2 geen algjes moeten kunnen zien, alhoewel de opstart een uitzondering is
Momenteel 1 jbl 901, normaal gesproken zitten er 2 op maar de ander staat op een bak waar mijn vissen momenteel in zitten.
Heb ook inderdaad gelezen dat het wat vaker voorkomt bij de opstart van een bak, ik hou me gewoon rustig en schiet vooral niet in paniek.
Vanmiddag ga ik even de inline diffuser installeren en een waterwissel doen, ook ga ik even het alg op de rotsen weg schrobben.
Daarna weer voeding toevoegen en misschien een idee om een nano wavemaker erin te plaatsen die ik boven nog heb liggen voor een betere toevoer van voedingsstoffen naar de plantjes?
 
Zou nu niet teveel eraan gaan frutten, doe die extra stromingspomp dus maar niet.
 
Zou nu niet teveel eraan gaan frutten, doe die extra stromingspomp dus maar niet.
Oké dan laat ik die eruit, heb momenteel de inline diffuser ertussen gezet van Jbl, ook heb ik het draadalg van de stenen gehaald met een tandenborstel.
Er zit nog wel wat op de HC maar dat is moeilijk te verwijderen, je trekt bijna de HC eruit als je er aan gaat zitten.
20170713_154019.jpg
 
Fijne dingen, heb je deze aan je uitlaat of inlaat van de filter zitten?
 
Fijne dingen, heb je deze aan je uitlaat of inlaat van de filter zitten?
Aan de uitlaat, heb gehoord als je hem aan de inlaat bevestig dat je filter een gas ophoping kan krijgen? Ik weet dat sommige het wel doen zonder problemen, maar ik heb hem zelf expres daar nog niet aan durven te koppelen.
Ik denk dat de Co2 sowieso al beter oplos dan met een glazen diffuser en dat het ook beter verspreid word want de uitstroom is een spraybar over de hele lengte.
 
Dan heb je de zelfde opstelling als ik heb, ik moet nog gaan experimenten om deze aan de inlaat te zetten.
 
Dan heb je de zelfde opstelling als ik heb, ik moet nog gaan experimenten om deze aan de inlaat te zetten.
En hoe is jou ervaring met deze opstelling?
Sinds ik hem aangesloten heb is er iemand hier in het huis erg nieuwsgierig waar dat soort van gepiep van de Co2 inline diffuser vandaan komt :rolleyes:
20170713_155105.jpg
 
Heb je deze zoals in de beschrijving staat eerst 24 laten weken?
 
Heb je deze zoals in de beschrijving staat eerst 24 laten weken?
Ja ik heb hem eerst laten weken voor ongeveer 22 uur, gistermiddag in het water gezet.
 
Vreemd, bij mij hoor je totaal niets, moet misschien nog even verder indraaien.
 
Vreemd, bij mij hoor je totaal niets, moet misschien nog even verder indraaien.
Denk het wel ja, maar je moet er echt heel dicht op zitten voordat je het hoor.
Maar honden hebben natuurlijk zo'n sterk gehoor, zelf hoor ik het nauwelijks.
 

Terug
Bovenaan