Nou jullie zijn allemaal fel op de 50 liter regel, terwijl het nu toch echt wel ruim bewezen is dat die 50 liter te weinig is. Waar komen dan anders alle problemen weg? Waarom gaan al die vissen dan allemaal zo jong dood?
Iedereen denkt maar o 50 liter per vis, ik heb 300 liter dus jippy ik kan 6 vissen houden. Maar veel vissen worden dan ziek en gaan dood. Als mensen dan eerst eens gaan kijken of ze niet beter eerst 2 vissen groot kunnen laten worden in die 300 liter om te kijken hoe groot ze uiteindelijk geworden zijn. Want wat Jones ook al zei, een sluier kan uitgegroeid een kilo wegen. Weet je hoe groot een kilo in massa is? Weet je hoe veel die kilo vervuilt? Vele malen meer als 1 discus vis of 1 maanvis die toch wel een zelfde hoeveelheid water nodig heeft.
Mensen met vijvers hebben amper problemen met de sluiers mits ze vanaf kleins af aan in een vijver gedaan zijn. Dus klein gekocht bij de dealer, of iets groter mits ze van goede kwekers af komen en na een quarantaine periode in een ruime bak in de vijver over zijn gezet.
Het verontrust mij namelijk dat ik van sommige mensen zie dat ze met enige regelmaat parasieten hebben, dat met enige regelmaat vissen dood zijn.