Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update heb gestuurd, ben nogal druk geweest met werken.
Dit heeft ook zijn tol geeisd, vooral bij de planten. De althernanthera die er zo prachtig bijstond is kaal geraakt, waarschijnlijk door te weinig ijzer. Ik heb de drijfplanten ook te ver door laten groeien en dit heeft een nitraat tekort veroorzaakt waardoor sommige planten ook gaatjes hebben. Ik baal er echt van maar ben wel weer met de neus op de feiten gedrukt: een volle plantenbak is veel werk.
On the upside: bio co2 doet keurig zijn werk en ik heb totaal geen alg meer gehad in de bak.
Met de vissen is het prima, ik heb alle ancistrussen (of is het ancistri?) die we over hadden allemaal weggegeven/verkocht. Net als zo'n 200 garnalen, maar we hebben er nog meer dan genoeg over. Daarbij hebben we wat nieuwe vuurtjes en oranje garnalen bijgekocht, om weer wat nieuw bloed toe te voegen.
En we hebben vandaag een paar nieuwe bewoners ontvangen:
Het is 2x L144, we weten nog niet of het mannetjes of vrouwtjes zijn, de tijd zal het uitwijzen. Ze zijn in elk geval erg mooi.
Als ik de althernanthera heb vervangen/opgelapt zal ik ook weer wat nieuwe totaaltjes sturen.