Wat is er nieuw

Dubai 100 gezelschap SaskiaP

Dank je wel 🙂 Ik heb ruzie met baardalg :O juist terwijl ik nu een bio co2 installatie heb aangesloten. Hij werkt echter totaal nog niet naar behoren, er is niet bepaald een continue stroom, eerder zo nu en dan een belletje. Ik had al bij anderen gelezen dat het aan het terugslagventiel kon liggen, morgen maar even naar de LFS om te kijken of ik een andere kan kopen...

Temperatuur speelt ook een rol, bij druk opbouw.

Het is hier meestal 22 graden en ik zie wel een schuimlaag in de fles?

Als de fles schuimt wordt er zeker c02 aangemaakt,even uitvogelen dus wat er niet goed is.
Je hebt je aquarium mooi ingericht.

grt koos.

Dank je wel! Het lijkt inderdaad het terugslagventiel te zijn, ik kon er zelf amper lucht doorblazen, dus de druk moest wel heeeel hoog worden om belletjes door te laten. Ik heb nu een nieuw ventiel aangesloten, dat ik zelf eerst even getest heb. Hoop dat het straks beter is 🙂

Ben helaas vandaag niet thuis, zal waarschijnlijk pas woensdag worden 🙂 maar ik heb wel heftig gesnoeid dus er is wel wat veranderd!

Ik ben nog niet tevreden over de co2. Als ik een beetje met de fles schud dan zie ik dat er wel wat extra belletjes in het aquarium komen, maar standaard zijn het nog te weinig bellen. Ben een beetje druk geweest dus ga dit weekend een ander mengsel brouwen, kijken hoe dat gaat. Ik heb nog steeds last van baardalg, vooral de planten in de stroming. Vrijdag even alle waarden meten en hier weer opschrijven, dan komen we misschien een beetje verder.

een heel herkenbaar probleem.. helaas nog geen goede oplossing gevonden

Wat nieuwe foto's, het is een aardig oerwoud geworden, ben de drijfplanten wat aan het laten groeien in de hoop de baardalg een beetje onder controle te houden, omdat ik nog niet echt mogelijkheden heb om de CO2 te verhogen.

Geen topfoto's maar wel weer even een impressie. Ik hoop dat de foto's niet te donker zijn, zo donker is het in de bak in elk geval niet. De hemianthus heeft in zijn geheel plaatsgemaakt voor een veldje cryptocoryne parva, en er is ook een rode lotus bijgekomen. Verder ben ik nog op zoek naar een alternatief voor de shinnersia rivularis, ik vind hem niet zo mooi meer na het snoeien.

saskiap3.jpg

saskiap4.jpg

saskiap5.jpg

saskiap7.jpg

Ik snoei iedere week een berg en kan hiervan zelfs flink wat naar anderen toesturen. Zal morgen een paar foto's maken na het snoeien 🙂

Ziet er top uit Saskia! 🙂

Ondanks dat je foto's inderdaad minder scherp zijn, is je bak een plaatje. 🙂

Heb gesnoeid, ongeveer de helft aan klimop en de helft aan drijfplanten eruit gegooid, maar het is nog steeds vol genoeg:

Totaaltje:

saskiap9.jpg

Etenstijd:

saskiap8.jpg

Het nieuwe veldje cryptocoryne parva:

saskiap10.jpg

De rode lotus, ook gesnoeid:

saskiap11.jpg

Echinodorus Red Rubin, worstelend met baardalg:

saskiap12.jpg

Nog een totaaltje:

saskiap13.jpg

saskiap14.jpg

Heyy Saskia, je bak ziet er weer keurig uit zeg!
Het bio CO2 systeem wat je gebruikt, werkt dat naar tevredenheid of ben je er nog niet echt tevreden over? 🙂

Hee Kyle, Nee nog niet echt tevreden, te weinig aanvoer voor mijn bak, maar ga een ander mengsel proberen in de hoop dat dat iets sterker is...

Bedankt voor de complimenten!

Wonderbaarlijk hoe goed je planten het doen terwijl je toch ook veel drijfplanten hebt die veel licht afvangen. Of zijn de "gewone" planten allemaal niet zo lichtminnend? 🙂

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update heb gestuurd, ben nogal druk geweest met werken.
Dit heeft ook zijn tol geeisd, vooral bij de planten. De althernanthera die er zo prachtig bijstond is kaal geraakt, waarschijnlijk door te weinig ijzer. Ik heb de drijfplanten ook te ver door laten groeien en dit heeft een nitraat tekort veroorzaakt waardoor sommige planten ook gaatjes hebben. Ik baal er echt van maar ben wel weer met de neus op de feiten gedrukt: een volle plantenbak is veel werk.

On the upside: bio co2 doet keurig zijn werk en ik heb totaal geen alg meer gehad in de bak.

Met de vissen is het prima, ik heb alle ancistrussen (of is het ancistri?) die we over hadden allemaal weggegeven/verkocht. Net als zo'n 200 garnalen, maar we hebben er nog meer dan genoeg over. Daarbij hebben we wat nieuwe vuurtjes en oranje garnalen bijgekocht, om weer wat nieuw bloed toe te voegen.

En we hebben vandaag een paar nieuwe bewoners ontvangen:

saskiap15.jpg

Het is 2x L144, we weten nog niet of het mannetjes of vrouwtjes zijn, de tijd zal het uitwijzen. Ze zijn in elk geval erg mooi.

Als ik de althernanthera heb vervangen/opgelapt zal ik ook weer wat nieuwe totaaltjes sturen.

Mooie L-nummer Saskia! 🙂

Dank je, het zijn nog kleintjes, maar ze zijn gelukkig niet schuw, gaan de hele bak door. Net als de waaierhandgarnalen tegenwoordig, die zie je ook overal 🙂

Nou,ook hier nog maar een keer complimenten voor je mooie bak ! En ja, zo'n volle bak is v��l werk, soms ...

Mooie volle bak Saskia :thumbs: .
Ik zag toevallig net je uitstroom en die is een ietsje naar beneden gericht zo te zien.
Zo heb ik hem toevallig ook en niet naar boven gericht.
Zo vind ik de stroming dus het beste tot zn recht komen in mijn bak 😉.

Dank jullie! Ik krijg morgen een bestelling binnen van APO, dus dan ga ik er weer even mee aan de slag en volgen er nieuwe foto's 🙂

Maar ik hou van wild! 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan