Dubai 80 (Killerfish)

De nieuwe aanwisten zijn een feit. 5 Trichopsis pumila, ook wel de dwergknorgoerami. Heb wat foto's gemaakt nadat ze net een paar minuten in de bak zaten, maar helaas met heel erg veel weerspiegeling. Ga vanavond even proberen beter foto's te maken, als ze zich dan iets meer laten zien. Ook leuk is dat 1 van mijn L104 zich ook even liet zien, hier wel een foto van, maar toch met veel weerspiegeling. De kleuren vind ik daarbij wel nu al gaaf, het mooie opvallende blauw dat ze nu al hebben is prachtig. Het zijn ook kleinere vissen dan ik had verwacht, maar mogelijk worden ze nog wat groter, al verwacht ik dat ze niet veel verder zullen groeien
484727killerfish_0_85_1611.jpg

175657killerfish_0_85_1611.jpg

783797killerfish_0_85_1611.jpg

237834killerfish_0_85_1611.jpg
 
Het ziet er goed uit.
Van de week zat ik naar jou bak te kijken waarop ik op het idee kwam om bij mijzelf eens flink de schaar in het plantenbestand te gaan zetten, omdat
jou bak er zo goed uit ziet.
Er is een mooi contrast in de kleuren tov jou achterwand en hout met de varens. Zelf heb ik geen zwarte achterwand, maar achteraf
vind ik dat toch mooier.
 
De vissen laten zich niet echt zien en beter foto's gaan op het moment dan helaas ook niet lukken. Zo gauw als ik deze heb, komen ze hier te staan. Wel lijken ze al iets gewend, al kom ik op het moment nog niet verder dan 4 met tellen. Hopelijk straks iets meer tijd als ik klaar ben met school en dan maar eens rustig voor de bak gaan zitten.

@Albert.K Bedankt, leuk om te horen!
De achterwand lijkt zwart, maar dit is hij niet volledig. In deze update kun je zien hoe ik het gedaan heb. Heb het, naar aanleiding van een tip van @benvo op deze manier gedaan voor meer diepte. Ben zelf ook erg blij met het resultaat, zeker hoe de varens van de achterwand af lijken te knallen met de felle groene kleuren. Wellicht kun je dit ook doen bij je eigen bak? Iets naar voren schuiven en het folie erachter plakken. Desnoods een deel vh water uit de bak om hem wat makkelijker te kunnen verplaatsen en dan na het terugzetten weer vullen.
Heb hiervoor ook wel een lichtere achterwand gehad, maar vond het toch te druk. Ben dan ook wel blij met het minimale en rustige, zeker aangezien hij naast mn bed staat.
Ben benieuwd wat je van jouw bak gaat maken
 
Prachtige bak, Mike! Heel mooi verlicht!
 
Bedankt beide!

Gisteren even rustig voor de bak gaan zitten en gekeken of de vissen naar voren zouden komen met wat vlokvoer. ik heb er 4 kunnen spotten en ze zijn de hele bak al aan het verkennen en eigenlijk een stuk minder schuw dan verwacht. Gelijk wat foto's gemaakt, al zijn ze niet allemaal even scherp. Kreeg ze er met mn telefoon niet beter op, omdat ze toch vrij actief zijn en mn telefoon soms toch wat lang over het scherpstellen doet. Al is de neonblauwe kleur in de vinnen en rond de ogen wel zichtbaar, dit vind ik ook super gaaf aan deze vissen. Daarnaast ook nog een paar foto's van enkele andere bewoners, die ook gezellig naar voren kwamen voor hun maaltijd :D
20161103_203249.jpg
20161103_203249.jpg
20161103_203445.jpg
20161103_203811.jpg
20161103_203656.jpg
20161103_204015.jpg
20161103_204044.jpg
20161103_204309.jpg
20161103_204120.jpg
 
Op het moment lekker aan het genieten van de vissen en alle 5 de nieuwe aanwinsten weten te spotten. Ook met de volle verlichting aan zwemmen er toch in ieder geval 3 constant door de bak in het zicht en totaal niet schuw. Waar mijn corydoras bij de minste beweging van mij wegschieten, blijven deze vissen rustig rondzwemmen. Happy me!!
En voor jullie beeldvorming (want ik had ze eigenlijk ook wel wat groter verwacht) 3 van de vissen zijn formaatje vuurgarnaal, maar dan net iets groter en 2 stuks zijn net aan formaatje vuurgarnaal. Benieuwd hoeveel ze nog zullen groeien, al ben ik nog steeds super blij met de keuze. Wat een leuke vissen. Rustig gekleurd, maar soms toch de felblauwe tekening met blauwe ringen om de ogen zichtbaar. En soms lekker tustig aan het zwemmen, de andere keren gezellig druk door de bak aan het schieten.

@Apisto Tnx!

Edit; en het is natuurlijk altijd leuk om foto's van deze gave vissen te posten. Meneer kwam ook even poolshoogte nemen
20161104_165955.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe langer ze in de bak ziten, hoe nieuwsgieriger en minder schuw ze worden. Kan ook niet wachten tot de 20e om de bak af te maken met vis. Echt rustig blijven hangen voor de camera doen ze nog niet, al worden de kleuren er wel mooier op :D
20161106_171820.jpg
20161106_171819.jpg
20161106_171821.jpg
20161106_171903.jpg
 
Jaaaaaa! Ze leven allebei nog :D :D

20161108_191853.jpg
20161108_191900.jpg
20161108_191916.jpg
 
@benvo Bedankt

Zojuist even een filmpje gemaakt van mijn corydoras. Ook zijn hierop de prachtige kleuren van mijn pumilas te zien. De vinnen verkleuren nu heel mooi rood. Helaas zwommen ze net weg toen ik scherp wou stellen, vandaar het scherpstellen op de leisteen, maar volgens mij zijn ze vrij duidelijk in beeld



Edit; en ook nog even wat foto's.
20161114_175530.jpg
20161114_175630.jpg
20161114_174953.jpg
 
Prachtige vissen Mike!

De cory goldstripe heb ik zelf ook en blijf ik één van de mooiste vissen vinden.
Maar die knor goerami;s vind ik ook heel bijzonder!

Je bak is heel mooi ingericht, vooral met een beetje gedimpt ligt vind ik hem op zijn mooist.
 
Prachtige vissen Mike!

De cory goldstripe heb ik zelf ook en blijf ik één van de mooiste vissen vinden.
Maar die knor goerami;s vind ik ook heel bijzonder!

Je bak is heel mooi ingericht, vooral met een beetje gedimpt ligt vind ik hem op zijn mooist.

Eens met beide. De gold strips kan ik hopelijk komend weekend voor een leuk prijsje uitbreiden op de vivariumbeurs. De knorretjes kende ik nog niet, maar ben zeker blij dat ik ze heb gehaald. Zeker als ik zie hoe ze op kleur komen en hoe super nieuwsgierig ze zijn. Vanmiddag even het eea veranderd in de bak ivm zweefvuil en vuil dat zich, vooral, onder het voorste stuk hout ophoopte. Zal vanavond even een foto proberen te maken, de bak is nu niet helemaal helder (foutje van mijn kant :oops: ) Maar deze vissen blijven vrolijk rondzwemmen rond je hand en op de plek waar je bezig bent, terwijl de cory's wegschieten als je alleen de kap al open zet.

Vind zelf de gedimde stand ook het mooist, maar dan zie je overdag vrij weinig van de bak. En de planten hebben toch licht nodig, dus overdag toch nog even de normale stand verlichting.

Ik merk daarbij dat ik een vrij magere bezetting heb in de bak. Ik heb het idee dat mijn planten niet voldoende voeding uit het water krijgen, dus vandaag even wat profito, ferro en vloeibare co2 in de bak gedaan. Voorheen nooit vloeibare voeding gebruikt ter voorkoming van de algen, maar wil nu ook niet dat mn planten doodgaan. Wellicht straks met meer vissen, en dus meer vervuiling, dat de planten het weer wat beter gaan doen. Of de planten zijn nog een beetje in shock van de herinrichting, wie zal het zeggen. Hebben niet heel lang, maar zijn toch zo nu en dan wel even boven het water geweest. En 2 dagen in een niet verlichte, niet verwarmde bak gelegen. Daarbij groeien ze naar mijn idee wel, alleen sommige bladeren slaan een beetje dood. De tijd zal het leren.
 
Mini-update. Zoals gezegd doen de planten het niet echt lekker. Hopelijk een kwestie van geduld en dan zien we wel weer. Wil de slechte bladeren er eigenlijk niet afhalen, omdat ik bang ben dat de bak dan zo leeg oogt. daarnaast heb ik de lobelia uit de bak gehaald, er wouden maar geen wortels aan komen en het bleef de lucht in gaan. Heb de stroming nu ook aangepast en hoop dat dit ook gaat schelen. Paar foto's, gewoon voor het beeld.. Kan iig niet wachten tot zondag, hopelijk dan een nieuwe school vissen in de bak :D
20161115_215556.jpg
20161115_215609.jpg
20161115_215613.jpg
20161115_215625.jpg
 
Heel mooi, Mike!!!

Welke schoolvis doe je erin?
 
@Cédric Vleminckx Ik hoop het

@Ruben01 Mijn oog is in de LFS gevallen op een school goudtetras (hemigrammus rodwayi), maar ik ga dit weekend eerst even kijken op de vivariumbeurs. Wellicht kom ik daar een andere gave vis tegen, dus de vissen daar bewust nog niet gehaald. Op internet zie je niet echt hele goede foto's, maar ze hebben daar een school in een showbak zwemmen en die zien er echt supergaaf uit

20161028_144454.jpg
 
Toch met vissen thuisgekomen van de vivariumbeurs. Mijn goldstripes aangevuld met 5. Wou er 3 bij halen, maar werden alleen per 5 verkocht. Even afwachten of iedereen het overleefd en anders wellicht nog een 2tal verkopen, mocht het me toch te druk zijn.
Daarnaast ook thuisgekomen met een scholenvisje. Zeg nog niet welke, al is het wellicht op de foto te zien
20161120_154631.jpg
 
Leuk Rasbora Galaxy ;)
 
Klopt helemaal. Ben er al een hele tijd fan van en gezien de prijs kon ik ze niet laten zwemmen
20161120_173505.jpg


Daarnaast kwam ik er helaas achter dat mn thermostaat stuk is gegaan, dus voorlopig even een aantal kleine elementen in de bak.. hopelijk kan ik zo een nieuwe ophalen via mp, zodat de bak weer gewoon goed opgewarmd wordt..
20161120_173513.jpg
 
Bak weer in orde, gelukkig snel 2 gloednieuwe 150W elementen op kunnen halen
20161120_183749.jpg
 
Mike,

mooi schooltje vissen die rasbora.
Gelukkig dat je het probleem met de verwarming zo snel hebt kunnen oplossen.
Veel plezier ervan!

Mvg Martijn
 
@Vale46 Gelukkig wel en heb de bak nu ook weer mooi op temperatuur.

Daarbij is duidelijk te zien dat de corydroassen met meer zijn; ze zijn super enthousiast met zn allen aan het rondzwemmen in de bak. Vooral de kleinste is toch wel de meest schattige :smitten:
Al doet de foto hem niet echt genoeg eer aan
20161120_195527.jpg


Daarnaast zijn mijn beide L104 echt totaal niet meer schuw en ik ben hier alleen maar blij mee
20161120_195915.jpg


En natuurlijk gaan we met zn allen dan ook samen op het voer af (voor zover ik ze allemaal op 1 foto kreeg) :D

20161120_195608.jpg
20161120_195612.jpg
20161120_195621.jpg
 
Leuk die cory's zo.
Ennuh Galaxy's zijn inderdaad leuke scholenvisjes.
 
@Deesje Klopt. Wou de vissen al een hele tijd maar zijn me hier gewoon te duur (6.95 p.s). Nu voor 2 Euro stuk kunnen halen, dus happy me. Scholen leuk samen en zijn eigenlijk helemaal niet zo schuw.

@Cédric Vleminckx Klopt, ik zie ze er regelmatig rondhangen en het zand filteren, waarbij ze nu ook weten dat ik daar voer
 
Vissen doen het goed en alle galaxy's leven in elk geval nog. De cory's volgens mij ook wel, al ben ik niet verder gekomen dan 7 vd 8. Daarnaast vandaag toch wat extra plantjes aan de bak toegevoegd. Vond vooral de bodem vrij leeg en dus wat plantjes gehaald. 2x naaldgras en 2x onbekend voor een tientje, al weet ik niet wat voor een plantje onbekend is. Weet 1 van jullie dit wellicht? Het leek me een bodemplantje dus maar meegenomen. Daarnaast het hout ook net iets anders neergezet, zodat het onder het linker stuk hout niet zo open meer was.

Bak before:
895227killerfish_0_85_16112.jpg


Bak after:
189675killerfish_0_85_16112.jpg


1 potje naaldgras geplant
678168killerfish_0_85_16112.jpg


En het onbekende, hopelijk laagblijvende, plantje
499297killerfish_0_85_16112.jpg


En beide potjes naaldgras in de grond
355953killerfish_0_85_16112.jpg


En wat foto's van mijn galaxy's. Scherp krijg ik ze er niet op, maar je kunt wel goed de kleuren zien. Dit is vlak na het planten en ze zijn lang niet zo schuw als verwacht.
457444killerfish_0_85_16112.jpg

947691killerfish_0_85_16112.jpg
 
Erg mooi vind ik aan jouw bak de combinatie veel hout + donkere stenen, en donkere ondergrond.

Het heeft wel iets :p

Mooi dat je de goldstripes had gevonden, ik zag ze ook op het vivarium eerste etage en rechter rij met stands.

Leuk je Rasbora galaxy´s!
 
Mooi zo met dat extra groen.

grt Martijn
 
Gaaf bakje!!
Ook zeer mooi gedaan met dat strandje, heb ik nog niet eerder gezien.
Gaat dat niet mengen met het donkere?
 
Terug
Bovenaan