Prachtige vissen Mike!
De cory goldstripe heb ik zelf ook en blijf ik één van de mooiste vissen vinden.
Maar die knor goerami;s vind ik ook heel bijzonder!
Je bak is heel mooi ingericht, vooral met een beetje gedimpt ligt vind ik hem op zijn mooist.
Eens met beide. De gold strips kan ik hopelijk komend weekend voor een leuk prijsje uitbreiden op de vivariumbeurs. De knorretjes kende ik nog niet, maar ben zeker blij dat ik ze heb gehaald. Zeker als ik zie hoe ze op kleur komen en hoe super nieuwsgierig ze zijn. Vanmiddag even het eea veranderd in de bak ivm zweefvuil en vuil dat zich, vooral, onder het voorste stuk hout ophoopte. Zal vanavond even een foto proberen te maken, de bak is nu niet helemaal helder (foutje van mijn kant
😳 ) Maar deze vissen blijven vrolijk rondzwemmen rond je hand en op de plek waar je bezig bent, terwijl de cory's wegschieten als je alleen de kap al open zet.
Vind zelf de gedimde stand ook het mooist, maar dan zie je overdag vrij weinig van de bak. En de planten hebben toch licht nodig, dus overdag toch nog even de normale stand verlichting.
Ik merk daarbij dat ik een vrij magere bezetting heb in de bak. Ik heb het idee dat mijn planten niet voldoende voeding uit het water krijgen, dus vandaag even wat profito, ferro en vloeibare co2 in de bak gedaan. Voorheen nooit vloeibare voeding gebruikt ter voorkoming van de algen, maar wil nu ook niet dat mn planten doodgaan. Wellicht straks met meer vissen, en dus meer vervuiling, dat de planten het weer wat beter gaan doen. Of de planten zijn nog een beetje in shock van de herinrichting, wie zal het zeggen. Hebben niet heel lang, maar zijn toch zo nu en dan wel even boven het water geweest. En 2 dagen in een niet verlichte, niet verwarmde bak gelegen. Daarbij groeien ze naar mijn idee wel, alleen sommige bladeren slaan een beetje dood. De tijd zal het leren.