Dubai 80 (Killerfish)


@storm337 Ben zelf ook super blij met de inrichting, hopelijk zorgt het onbekende plantje voor een mooi tapijtje

@Vale46 Tnx!

Edit :
@Jarno Wilenss Tegelijk aan het reageren. Nee, en dat komt doordat ik het vastgekit heb, zoals hier te lezen en zien is. Ik heb het bewust zo opgelost om mengen tegen te gaan, al is het niet 100% te voorkomen, want het stuift af en toe toch nog wel iets op bij de waterverversing of door de grondelende cory's​
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de planten bemest en weer teruggeplaatst, waarbij er toch een redelijk deel vh naaldjes is gaan drijven (lang leve de grondelende corys). Gelijk water ververst en weer aangevuld. Tot nu toe alle 15 galaxy's kunnen tellen en ook mijn pumilas komen prachtig op kleur. De corys nog niet allemaal kunnen spotten, maar heb ook nog niet echt rustig voor de bak kunnen zitten.. Foto's volgen nog. En oh ja, Let niet op het dopje op de fles voeding, deze hoort op de fles vloeibare voeding :oops:
20161129_212938.jpg
 
@ozzywaw Tnx

Zojuist even een paar foto's gemaakt, nadat ik de vissen vanmiddag getrakteerd heb op levende rode mug en watervlo. Ook een pluk javamos toegevoegd omdat ik het idee heb dat de galaxy's constant aan het baltsen zijn.
Totaaltje:
141685killerfish_0_85_1612.jpg


Strandje met de garnalen en hier en daar nog wat muggenlarven
586325killerfish_0_85_1612.jpg


De galaxy's
677654killerfish_0_85_1612.jpg


Het javamos tussen achterwand en hout. Hopelijk groeit het hier goed en gaan de galaxy's afzetten :D
419264killerfish_0_85_1612.jpg


Nog een keer, helaas krijg ik ze niet scherp op de foto
676729killerfish_0_85_1612.jpg


En de meest nieuwsgierige pumila, met prachtige kleuren :smitten:
779128killerfish_0_85_1612.jpg

697733killerfish_0_85_1612.jpg

134975killerfish_0_85_1612.jpg
 
Het is een tijdje vrij stil geweest vanaf mijn kant. Heel veel is er in ieder geval niet veranderd. Alle 15 galaxy's leven nog en ik heb voor 2 weken geleden nog 8 vd 9 gold-stripes weten te tellen. De galaxy's zijn nog steeds even vrolijk op de voorgrond aanwezig, al zijn de pumila's helaas was schuwer geworden. Hiervan weet ik ook niet hoeveel ik er heb, ben nog niet verder gekomen dan 3. De L104 laten zich daarentegen beide wel geregeld zien en ook m'n sewelia is gezellig aanwezig.

Eerst even een paar foto's van de bewoners, waarbij ik alle galaxy's op 1 foto heb gekregen :D
20161218_185345.jpg
20161218_185633.jpg


Als ik lang genoeg rustig voor de bak zit, en vooral met wat voer, willen ze nog wel eens naar voren komen. Helaas niet veel tijd gehad om even lekker van de bak te genieten de laatste tijd.
20161218_185659.jpg
20161218_185703.jpg


Lekker aan de spaghetti
20161221_212235.jpg


En een paar dagen later aanvallen op de tabs van de cory's
20170105_143339.jpg


En deze is van gisteravond, helaas wel met wat weerspiegeling, maar ze doen het goed
20170105_185142.jpg


En sommige vuurtjes worden steeds mooier
20170105_185416.jpg


En ondanks dat het vriest, schijnt de zon toch lekker in de bak met de lamellen open
20170106_123723.jpg


Zo zijn we een tijdje geleden begonnen
20161024_185710.jpg


En zo zag de bak er vorige week uit. Helaas blijft het naaldgras (zoals te zien op de zonfoto) niet echt lekker in de grond zitten. Ik moet hier nog even mee aan de slag, maar moet hier de tijd nog even voor vinden/maken...
20161218_185324.jpg
 
Alles leeft nog en groeit goed. Vandaag besloten een schooltje bijlzalmen toe te voegen omdat ik toch wat aan het oppervlak miste. Een paar foto's gemaakt met de vraag of iemand me de vissen kan identificeren? Ze zijn in de LFS geleverd als marmerbijlzalmen (carnegiella strigata), maar mijn vermoeden is dat het de carnegiella marthae is. Iemand die dit kan bevestigen? Daarbij ook mooi de galaxy op de plaat kunnen vastleggen met hun mooie kleuren, al blijven ze flink beweegelijk

20170204_163549.jpg


Het naaldgras komt overal tevoorschijn op het zandstrand. Benieuwd hoe groen dit noggaat worden
20170204_163541.jpg


En dit vuurtjes vond het nodig lekker in de flow van het filter, half boven water te gaan zitten
20170204_160146.jpg
 
Op het eerste gezicht lijken ze inderdaad veel op de carnegiella marthae. Verder trouwens een zeer mooie bak vindt ik. Ben benieuwd hoe je naaldgras het verder gaat doen. Ga je het nog wat open houden voor je corry's of ga je het helemaal laten dichtgroeien?
 
Mooie foto's.
Het zijn zeker geen marmer bijlzalmen. Ik heb dezelfde als jou, mooie grote bijlzalmen zijn het.
 
@Jarne99 Bedankt, we zullen zien of ze nog verkleuren, al heb ik er een hard hoofd in. Ik ga even kijken hoe het naaldgras het gaat doen. Wellicht dat ik idd nog wel wat weghaalt om ruimte open te laten, maar voorlopig hebben ze nog de ruimte.

@biljoenblik Dat zijn het zeker. Wou een keer wat anders en toevallig had de LFS deze zwemmen.
 
Omdat ik niet helemaal 100% tevreden ben met mijn achterwand kwam het idee om de achterkant van mijn aquarium te verven om deze mooi zwart te krijgen. Als test voor de verf en eventuele verwijdering mijn superfish gebruikt. Wou deze achterkant toch zwart maken. Test geslaagd en hopelijk kan ik deze week tijd maken om de achterkant van mijn aquarium zwart te verven. Ik wil dit eigenlijk doen als de bak nog draait, maar ik moet even kijken of dit lukt (zeker ivm de filterslangen die achter de bak langs lopen. Het kan ik een paar uur gedaan zijn, maar toch. De achterkant van mijn superfish ziet er iig strak uit, al zeg ik het zelf en ik ben tevreden met het resultaat (let niet op de zooi)

Even testen of het te verwijderen valt
20170219_183052.jpg


Test geslaagd, achterkant even weer strak maken met een kwast en klaar is kees :)
20170219_184529.jpg
 
Nadat mijn mini-test geslaagd is, vandaag ook maar mijn dubai aangepakt. Een before (hij was toch aan een schoonmaakbeurt toe :oops) en after, helaas foto's vergeten te maken van de tussenstukken... Wel gelijk mijn vissen kunnen tellen en op het moment zwemt het volgende in mijn bak rond:
15 rasbora galaxy
8 corydoras gold stripe (en 1 panda)
1 gastromyzon/beaufortia
2 L104
4 Trichopsis pumila (dwergknorgoerami's)
Heel veel vuurgarnalen

Before:
20170221_173336.jpg


En nog een beetje mistig en niet helemaal schoon, maar after. Zal als het donker is even een betere foto, met vissen, maken :) Ben iig super tevreden met het werk van het verven; de achterwand is veel mooier zwart dan voorheen
20170222_205210.jpg
 
ziet er goed uit en lijkt een stuk rustiger. Het zandstrandje verder naar achteren geplaatst is super, een leuk idee.
 
Ik vind het er zo rustiger uitzien maar vond de oude ook wel mooi. De verplaatsing van het zandstrand is volgens mij wel zeker een goede keuze.
 
@Vale46 @Jarne99 @blackmoor Tnx. Ben er zelf ook enorm tevreden mee! Kleine aanpassing gedaan en nu maar zien of alles blijft staan zoals ik het wil :)
Ik zit er wel enorm over te denken om binnenkort een aziatische waaierhand (Atyopsis moluccensis) toe te voegen als eye-catcher. Lees overal dat dit goed moet gaan met andere (dwerg)garnalen en (kleinere) vissen.. Wacht er sws nog even mee om de bak een kans te geven om zich te stabiliseren en ervoor te zorgen dat de planten vast zitten :D
 
Zojuist 3 Afrikaanse waaierhanden gehaald. Ze zijn nu nog zo'n 4 cm groot en heb ze in de stroming voor in de bak gezet, in de hoop dat ze hier het meest te vinden zijn. Iig 1 gelijk met de waaiers open. Heel benieuwd hoe ze het gaan doen :)
20170224_165026.jpg


Niet heel duidelijk omdat de garnaal en bladeren in de stroming meebewegen, maar hij/zij zit lekker met de waaiers open
20170224_171654.jpg
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zowel de eerste als de tweede opzet even mooi vind!

De tweede is wel wat mysterieuzer, dat geeft een heel ander en leuk sfeertje :D
 
Zoals beloofd nog enkele extra foto's

Linksvoor, de hoek met de meeste stroming en de waaiers hebben hier vandaag dan ook het meeste gezeten.
20170224_202056.jpg


Gisteren ook een 2-tal kokosnoten meegenomen voor voornamelijk de cory's om zich te kunnen verstoppen. 1 ervan op het zandstrand, waar ik hem eigenlijk niet eens bedoeld had..
20170224_202100.jpg


Linkerhoek
20170224_202113.jpg


Rechterhoek
20170224_202123.jpg


Waaier in de stroming
20170224_202235.jpg


En bijltjes aan het oppervlak. De blauwe buik bij sommige is van de blauwe ledstrip die net is gaan branden
20170224_202418.jpg


Stiekem meeloeren terwijl er foto's gemaakt worden
20170224_202612.jpg


En na een tijdje gezellig met zn 2en
20170224_203303.jpg


En als afsluiter nog een totaalfoto met slechts 1 strip aan. Ik wil het gat zo laten boven het zandstrand en de rest eromheen wat meer de hoogt in laten groeien. Ik hoop dan een mooi diepteeffect te kunnen creëren
20170224_202627.jpg
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zowel de eerste als de tweede opzet even mooi vind!

De tweede is wel wat mysterieuzer, dat geeft een heel ander en leuk sfeertje :D

Mee eens! Vond de eerste inrichting ook zeker gelukt, op de linkerhoek na. Doordat het hout zo hoog kwam, viel hier totaal geen licht e leek de bak, naar mijn idee, een stuk kleiner. En klopt; de bak is wat rustiger en mysterieuze nu. Erg blij mee! :D
 
Slechts een paar dagen in de bak, maar nu al lekker zichtbaar aan het waaieren :D
Super blij mee! Zeker nu ik weet dat ze allemaal nog leven en zich zo snel op hun gemak voelen

Achterin, middenin op het hout
20170227_102008.jpg


En na iets beter kijken zit numero 2 er gezellig onder, al is het lastig te zien op de foto... als je goed kijkt tussen het gat in de planten, recht onder de bovenste waaier..
20170227_102101.jpg


En natuurlijk een van de drie op zn (of haar) vaste plek, vooraan in de bak in de varens
20170227_102040.jpg
 
Ik heb tot nu toe bijna altijd gehoord dat ze schuw zouden zijn maar jij bewijst dus het tegenovergestelde. Leuk dat ze zich zo veel laten zien.
 
Ik zie alle garnalen ook regelmatig eten, of iig de waaiers naar de mond brengen, dus ik ben er niet zo bang voor op het moment dat ze niet genoeg te eten krijgen :) Ook de rest van de vissen lijkt goed door de korte verhuizing heengekomen te zijn. Alle galaxy's en bijltjes zijn nog aanwezig. Vanmiddag iig 1 vd L-nmrs gezien en naar mijn idee zijn ook alle cory's er goed doorgekomen. Ik heb nog geen lijkjes zien liggen, maar heb ook nog niet alle cory's tegelijk mogen zien.. De tijd zal het zeggen

Het zijn leuke beestjes.
Helemaal mee eens en nu nog lekker klein. Benieuwd hoeveel ze nog gaan groeien, want volgens mij zijn het allemaal vrouwen. Althans, heb geen haken kunnen ontdekken op de poten

Ze zijn mooi!
Tnx! Dat zijn ze zeker!

Ik heb tot nu toe bijna altijd gehoord dat ze schuw zouden zijn maar jij bewijst dus het tegenovergestelde. Leuk dat ze zich zo veel laten zien.
Lees je inderdaad op meerdere sites ja! Was ik ook bang voor maar er zijn er 2 geweest die eigenlijk zich vrijwel de hele tijd hebben laten zien continue. De 3de is wat schuwer, maar laat zich zo nu en dan ook zeker nog wel zien!
 
Laatst bewerkt:
Helaas hebben alle 3 de garnalen besloten zich een soort van te verstoppen en lekker in de achterste stroming te gaan hangen... Ik zie ze wel, maar moet mn best doen. Achter de javavaren op het uitstekende stuk hout. Al kwam 1 van de 3 even poolshoogte nemen gisteren
20170315_180916.jpg


En ook de cory's worden steeds minder schuw :D Al zijn ze toch te druk om scherp op de foto te krijgen
20170315_184919.jpg


De vuurtjes doen het ook goed, lijken steeds roder te worden. Wellicht van de rode muggenlarven die ze toch regelmatig krijgen. Hoe dan ook; ik vind het niet erg
20170318_221027.jpg


Het goede nieuws is wel dat iedereen nog leeft. Beide L104, alle cory's, bijltjes en galaxy's Daarbij heb ik vanmiddag 2 bewoners toegevoegd. Niet helemaal de planning, maar kon ze eigenlijk niet laten zitten.
Kwam vanmiddag bij de LFS om wat levend voer te halen en zoals altijd even bij de vissen gaan kijken. Daar zag ik onderstaande vissen en vond ze eigenlijk te leuk om te laten zitten. Ze zaten tussen de 'normale' modderkruipers, dus wss zo meegekomen vanuit de leverancer van de LFS
De ene met een vrij apart verticaal gestreept lichaam en de ander met een goud/geel/witachtig lichaam. Ik weet niet of het speciale soorten ofzo zijn, maar vond ze eigenlijk gewoon te leuk dus maar meegenomen :D

Nog in het zakje, hier zie je vooral het patroon van de ene goed
20170318_165422.jpg


En de kleur van de albino? variant
20170318_165256.jpg


Beide ongeveer even groot, de witte bleef even mooi liggen naast een vuurtje (leuk voor de vergelijking qua formaat), terwijl de andere zich liever verstopte
20170318_165825.jpg


En die kreeg ik dus ook alleen vaag op de foto, kreeg hem niet scherpgesteld heeaas
20170318_165935.jpg


En als afsluiting nog even een totaalfoto. Helaas niet alle planten meer in de grond of op de plaats waar ze horen, maar dit moet ik nog ff fixen. Druk weekend dus komt nog! Stoort me ook nog niet echt, dus lekker even laten zo als het aan mij ligt. Het gaat vooral om de varen rechtsachter, onder de dwarsstrip en uitstroom als het ware. Het stukje hout hierachter is de plek van de waaiers, al zitten ze laag genoeg, lekker verstopt achter de planten, om niet echt snel gespot te worden.

De verlichtingsfoto's net even gemaakt, lampen aangezet net nadat ze uit zijn gegaan. Volle verlichting brand normaal alleen overdag, de vissen zijn hier niet helemaal aan gewend (oeps)

In de ochtend gaat eerst de achterste ledstrip aan, wat zorgt voor een lekker mysterieus effect
20170318_221243.jpg


Met na een tijdje de voorste strip
20170318_221212.jpg


En later nog even de t5 verlichting
20170318_221117.jpg


Na een tijdje weer alleen de twee strips
20170318_221212.jpg


En afsluitend alleen nog de voorste
20170318_221228.jpg


De blauwe verlichting sluit het ritme af tot een uurtje of 22.00 en gaat 's morgens een uurtje of 2 voor de eerste strip weer aan. Dit is dusdanig zacht dat ik het niet op de foto krijg...

Edit: sorry van het vlekje op het raam linksvoor. Hier heeft vanmiddag een voedingstablet gezeten en viel me pas op de foto's op dat het een vlek achter heeft gelaten. Vooral te zien op de volle verlichtingsfoto helaas.
 
Mike, ziet er allemaal weer prachtig uit. Jammer dat je een vis koopt omdat je hem mooi vindt en niet weet wat het precies is, zoals die gestreeptje zeer giftige waterratelslang die zeer dodelijk is en wel 2 meter groot kan worden in je aquarium:D geintje natuurlijk:sorry:
 

Terug
Bovenaan