Helaas hebben alle 3 de garnalen besloten zich een soort van te verstoppen en lekker in de achterste stroming te gaan hangen... Ik zie ze wel, maar moet mn best doen. Achter de javavaren op het uitstekende stuk hout. Al kwam 1 van de 3 even poolshoogte nemen gisteren
En ook de cory's worden steeds minder schuw
😀 Al zijn ze toch te druk om scherp op de foto te krijgen
De vuurtjes doen het ook goed, lijken steeds roder te worden. Wellicht van de rode muggenlarven die ze toch regelmatig krijgen. Hoe dan ook; ik vind het niet erg
Het goede nieuws is wel dat iedereen nog leeft. Beide L104, alle cory's, bijltjes en galaxy's Daarbij heb ik vanmiddag 2 bewoners toegevoegd. Niet helemaal de planning, maar kon ze eigenlijk niet laten zitten.
Kwam vanmiddag bij de LFS om wat levend voer te halen en zoals altijd even bij de vissen gaan kijken. Daar zag ik onderstaande vissen en vond ze eigenlijk te leuk om te laten zitten. Ze zaten tussen de 'normale' modderkruipers, dus wss zo meegekomen vanuit de leverancer van de LFS
De ene met een vrij apart verticaal gestreept lichaam en de ander met een goud/geel/witachtig lichaam. Ik weet niet of het speciale soorten ofzo zijn, maar vond ze eigenlijk gewoon te leuk dus maar meegenomen
😀
Nog in het zakje, hier zie je vooral het patroon van de ene goed
En de kleur van de albino? variant
Beide ongeveer even groot, de witte bleef even mooi liggen naast een vuurtje (leuk voor de vergelijking qua formaat), terwijl de andere zich liever verstopte
En die kreeg ik dus ook alleen vaag op de foto, kreeg hem niet scherpgesteld heeaas
En als afsluiting nog even een totaalfoto. Helaas niet alle planten meer in de grond of op de plaats waar ze horen, maar dit moet ik nog ff fixen. Druk weekend dus komt nog! Stoort me ook nog niet echt, dus lekker even laten zo als het aan mij ligt. Het gaat vooral om de varen rechtsachter, onder de dwarsstrip en uitstroom als het ware. Het stukje hout hierachter is de plek van de waaiers, al zitten ze laag genoeg, lekker verstopt achter de planten, om niet echt snel gespot te worden.
De verlichtingsfoto's net even gemaakt, lampen aangezet net nadat ze uit zijn gegaan. Volle verlichting brand normaal alleen overdag, de vissen zijn hier niet helemaal aan gewend (oeps)
In de ochtend gaat eerst de achterste ledstrip aan, wat zorgt voor een lekker mysterieus effect
Met na een tijdje de voorste strip
En later nog even de t5 verlichting
Na een tijdje weer alleen de twee strips
En afsluitend alleen nog de voorste
De blauwe verlichting sluit het ritme af tot een uurtje of 22.00 en gaat 's morgens een uurtje of 2 voor de eerste strip weer aan. Dit is dusdanig zacht dat ik het niet op de foto krijg...
Edit: sorry van het vlekje op het raam linksvoor. Hier heeft vanmiddag een voedingstablet gezeten en viel me pas op de foto's op dat het een vlek achter heeft gelaten. Vooral te zien op de volle verlichtingsfoto helaas.