Dubai 80 (Killerfish)

Zojuist beide 'slangen' even mogen zien. Al was het kort, ze leven iig beide nog :D

Edit; ook een vervelling van 1 vd waaiers gezien. Wellicht ene verklaring waarom ik er vandaag slechts 2 heb gezien

20170320_205800.jpg
 
Zojuist beide 'slangen' even mogen zien. Al was het kort, ze leven iig beide nog :D

Edit; ook een vervelling van 1 vd waaiers gezien. Wellicht ene verklaring waarom ik er vandaag slechts 2 heb gezien

Bekijk bijlage 10710

Weet je zeker dat dit vervellen is of heeft de waterslang al toegeslagen :D
 
Weet je zeker dat dit vervellen is of heeft de waterslang al toegeslagen :D
Ik hoop gewoon op het eerste. Moet toegeven dat ik er nog geen 3 heb weten te spotten helaas :(
 
Hele tijd niks geupdate maar alles gaat goed. De kuhli's helaas nog niet weten te spotten, maar de 3 waaiers zitten vrolijk op hun vaste plekje. Voor nu alleen even wat foto's nu de bak licht veranderd is qua inrichting. Vond vooral de linker hoek niet mooi en vrij rommelig, maar ben nu een stuk meer tevreden!

Before:
20170417_221836.jpg



After, net gemaakt na het opnieuw inrichten dus de vissen zijn nog een beetje angstig all over the place. 2 nieuwe varens gehaald voor linksvoor en het midden. Wat kleiner dan ik al had, dus de grote gaan op marktplaats.
20170419_215159.jpg


En de waaiers op hun vaste plek. Foto is net gemaakt na het voeren
20170421_185727.jpg
 
Zie nu pas dit foto album .... mooie stukken hout met volle planten erop :) hou hier van
 
Ben er zelf ook erg blij mee! Staat eigenlijk, op de voorgrond linksvoor, niks in de bodem en deze is dan ook lekker dun om hem zo schoon mogelijk te houden. Voeg verder ook niks toe aan het water
 
  • Leuk
Waarderingen: dice
Mooi zeg! Het is weer een verbetering:D
 
Gisteren en vandaag de galaxy's en bijlzalmen verkocht. Bijltjes pasten niet echt in de bak waarbij ze vaak lager zaten dan het opp en de galaxy's dus soort van in de weg zwommen/iedereen zich als 1 grote groep bewoog . Deze laatste op mp gezet en tegen een goede prijs mochten ook deze een ander huisje zoeken. Gekregen wat ik er voor betaald heb dus viel me weer reuze mee
Vandaag naar Veldhuis geweest in Enschede en vanmiddag bij de lokalen lfs een groepje van ongeveer 20 rasbora hengeli/espei gehaald.

Tijdens het wennen kwam er een oude bekende buurten, zie de zoekplaatjes :D

20170425_170105.jpg
20170425_170120.jpg
20170425_170202.jpg


De nieuwe aanwinsten nog in het zakje
20170425_170309.jpg


En net in de bak. Zal deze week 's avonds even proberen betere foto's te maken, als de vissen ook wat meer gewend zijn
20170425_190100.jpg
 
@Vale46 tnx

En de beloofde foto. Werk veel en laat dus moet nog even kijken wanneer ik een betere en uitgebreidere update kan geven, maar voor nu even deze ene foto
20170426_132551.jpg
 
Leuk hé die Rasboras, ik heb er ook 15 in mijn bak :D
 
@Ballast Zeker! Vooral hoe fanatiek ze op het eten afschieten hier. Ben dinsdagavond thuis, wil dan even een filmpje proberen te maken. Overdag te veel weerspiegeling...

@jessicapilon Klopt. Wou gaan voor ongeveer 15, maar heb de hele groep maar meegenomen bij de lfs. Nu eigenlijk alleen nog aan het kijken naar een betta oid om ze beter te laten scholen. Afgelopen week een betta gehad bij de Intratuin maar eenmaal thuis zat er al amper puf in en een dag later helaas al gaan hemelen... woensdag (of wat later) maar even naar mijn vaste lfs, welke dan zijn vissen geleverd krijgt. Want met deze betta, welke overigens prachtig rood met neonblauwe vlekjes was (Foto onder), schoolden ze al veel beter
20170426_131909.jpg


@Ludger Bedankt. Zelf ook erg blij mee.

Zojuist tijdens het voeren ook nog even een hele gave foto kunnen maken van 1 van mijn dwergknorren. Wou ik jullie niet onthouden. Vooral de kleuren stralen van deze vissen af zo in het zonlicht :D
20170430_135757.jpg
 
Inderdaad een prachtige Betta, zonde dat hij overleden is
 
@Seabait Tnx

Achteraf denk ik ook wel te weten waarom deze vis wellicht zo lusteloos bij mij thuis aankwam. De vrouw vd winkel heeft water uit een andere bak gepakt en daar de vis ingedaan. Bedacht ik me later pas... wellicht zijn de waarden zo verschillend geweest om niet al te veel later weer in ander water, mijn aquarium, te komen, dat de vis hierdoor is overleden.
 
Achteraf denk ik ook wel te weten waarom deze vis wellicht zo lusteloos bij mij thuis aankwam. De vrouw vd winkel heeft water uit een andere bak gepakt en daar de vis ingedaan. Bedacht ik me later pas... wellicht zijn de waarden zo verschillend geweest om niet al te veel later weer in ander water, mijn aquarium, te komen, dat de vis hierdoor is overleden.

Hmm, klinkt iniedergeval niet leuk! In het vervolg maar niet meer daar een vis kopen
 
Hele gave betta's gezien, helaas ook hele hoge prijzen.. Ook wat lager geprijsde vissen meegekomen, maar de een valt wss weg tegen mn achterwand (donderblauw) en de ander was me eigenlijk te saai (simpel rood, verder niks).
Geen betta gehaald dus, maar ook niet met lege handen naar huis gegaan. Foto volgt :D

Wel vast de beloofde video's. De een van een paar dagen geleden (met lichte weerspiegeling, sorry..), zoals ze normaal eten. En 1 van gisteravond, waar ze voor hun doen vrij rustig eten. Daarbij komen de cory's op de eerste video's ook gezellig buurten vanuit linksonder, hun favoriete plekje. Bij de tweede video hebben deze ook niet zo'n honger

Hun normale, drukke gedrag


En het rustige van gisteravond
 
Wat een leuke video's! Je bak blijft echt prachtig!
Jammer dat je geen betta hebt gehaald, maar ik snap het ook wel.
 
Hoe bevalt je skimmer?
 
Leuke filmpjes!

Is een mooie Koi betta of een dumbo ear betta niet wat?
 
@blackmoor Tnx. Wellicht ooit als ik een gave vis tegen kom

@Ballast Goed. Ik gebruik hem alleen met watten en dan zit ie vrij snel vol. Wil nog even kijken dat als ik hem rechts in de bak hang en hem rii interne filter laat blazen of dat ook werkt. Dat die tweede het vuil opvangt en deze dus alleen skimt zonder inhoud als het ware. Maar daar ga ik deze week even mee bezig. Druk met werk en vanaf maandag weer school en wil er even de tijd voor nemen om het goed te doen.

@lekkie0104 Tnx! Wellicht, maar die zou ik specifiek moeten bestellen en zit niet zo in de namen. En bij gebrek aan geduld; voor nu blij met mijn nieuwe aanwinst, al komt er wellicht over een tijdje wel weer een betta

En wat betreft mijn nieuwe aanwinst, ik zie dat ik een foto ben vergeten up te loaden. Het is een hele kleine ramirezi electric blue van zo'n 3 cm. Nu ongeveer formaatje hengeli. Heb er slechts 1 gehaald om territoriumvorming te voorkomen ivm een broedend paar. Vond hem, al is het volgens mij een haar, zo schattig klein dat ik hem meegenomen heb. Hij heeft in ieder geval de eerste nacht overleeft en zwemt vrolijk rond. Zwom daar ook met corydoras, dus was er niet zo bang voor dat het hier verkeerd zou gaan .Was ook zo lekker levendig enthousiast en nieuwsgierig dat ik hem maar meegenomen heb.

Eerste is van in het zakje gister. De rest van zo'n 5 min geleden. Daar kun je, vind ik, ook beter zien hoe klein hij nog maar is
20170503_144834.jpg
20170504_105513.jpg
20170504_105615.jpg
20170504_105623.jpg
20170504_105635.jpg
 
Zo, die gaat de vuurtjes lekker vinden:chef:
 
Tot nu toe schelen ze niet veel in formaat en heeft ie er nog niet echt interesse in, hopen dat het zo blijft. Tot nu toe zwemt ie iig vrolijk rond!
 
Vandaag de bak een grote schoonmaak gegeven en, eigenlijk zoals verwacht, de andere kuhli tegengekomen in 1 vd externe filters. Samen met een hele hoop garnalen mag hij nu weer lekker de bak in. Ook het eea verplaatst omdat de varen rechts voor niet echt wou groeien. Morgen een foto als de bak wat helderder is. Voor nu de garnalen die ik uit de filters heb gehaald, samen met de kuhli, even op de foto
20170511_145111.jpg
20170511_144007.jpg
 
Terug
Bovenaan