Wat is er nieuw

Een frisse nieuwe start!! (smidsy)

• Onderwerp starter Onderwerp starter smidsy
  • Startdatum Startdatum
Dat is ook een prachtige plant. Heb je wel al nieuw blad aan het oppervlak? Zijn het de kortere bladeren die nog onder water staan die verslijmen?
Euhm het zijn wel de onderwaterbladeren die verslijmen, maar ook uit een dan de onderwaterstengels is er een blad naar boven gegaan maar die verslijmt ook....

maar ook uit een dan de onderwaterstengels is er een blad naar boven gegaan maar die verslijmt ook...
Heb je hem niet te diep geplant?
Ik had hem in de Fusion met meer dan voldoende licht en daar deed hij het goed. Ik heb hem in de Home geprobeerd maar daar verslijmde hij ook helemaal. Maar dat wijt ik in dat bakje aan het zwakke licht, helaas. Dat zal bij jou niet het geval zijn vermoed ik zo. Het licht in de Home is echt héél erg zwak.

Heb je hem niet te diep geplant?
Ik had hem in de Fusion met meer dan voldoende licht en daar deed hij het goed. Ik heb hem in de Home geprobeerd maar daar verslijmde hij ook helemaal. Maar dat wijt ik in dat bakje aan het zwakke licht, helaas. Dat zal bij jou niet het geval zijn vermoed ik zo. Het licht in de Home is echt héél erg zwak.
Ik heb hem wel wat meer naar de zijkant geplaats... misschien dat dat niet handig is... de verlichting komt er misschien wat moeilijker... eentje weet ik heef haaaast geen wortels... dus van die verwachtte ik t wel een beetje...

Ik heb hem wel wat meer naar de zijkant geplaats... misschien dat dat niet handig is... de verlichting komt er misschien wat moeilijker... eentje weet ik heef haaaast geen wortels... dus van die verwachtte ik t wel een beetje...
Maar het is net onkruid. Wie weet heeft een ander nog een verklaring of gouden tip voor je.

Maar het is net onkruid. Wie weet heeft een ander nog een verklaring of gouden tip voor je.
Je bedoelt dat ie normaal gesproken wel zou moeten aanslaan ook bij wat minder licht?
Hoe maken ze nieuwe planten aan? Ik zag alleen maar uit een bestaande stengel nog een stengel groeien als t ware...
Is het t beste de stengels waarvan de bladeren verslijmen helemaal onderaan weg te knippen?

Je bedoelt dat ie normaal gesproken wel zou moeten aanslaan ook bij wat minder licht?
Hoe maken ze nieuwe planten aan? Ik zag alleen maar uit een bestaande stengel nog een stengel groeien als t ware...
Is het t beste de stengels waarvan de bladeren verslijmen helemaal onderaan weg te knippen?
Nieuwe planten via uitlopers, gaat normaal echt heel snel zodra die plant is aangeslagen (tenminste bij mij). Die stengel met aan het uiteinde weer bladeren zal een nieuwe plant zijn.
Ik zou die stengels wel weg knippen ja, zijn toch helemaal verloren als ik het zo lees.

Nieuwe planten via uitlopers, gaat normaal echt heel snel zodra die plant is aangeslagen (tenminste bij mij). Die stengel met aan het uiteinde weer bladeren zal een nieuwe plant zijn.
Ik zou die stengels wel weg knippen ja, zijn toch helemaal verloren als ik het zo lees.
Moet ik t een beetje zien zoals een vallisneria?
Ik heb ze van de plant die er t slechtste aan toe was afgehaald en hem met een voedingscapsule meer naar t midden van de bak verplaatst hopelijk haalt hij het maar er zat echt nauwelijks ook nog maar een worteltje aan...

Hmmm is natuurlijk wel en heel andere plant maar de uitlopers kun je denk ik wel vergelijken. Correct me if I'm wrong.
Ik bedoelde idd of hij dan een soort uitloper onderaan maakt en dat daar dan een nieuwe plant uit verder groeit...
Moet er trouwens ook licht beneden bij de plant komen of is het juist belangrijk dat er licht boven op bij de bladeren aan t wateroppervlak komt....?
Ik heb 1 van de 2 wel wat omhoog getrokken kijken of dat wat helpt....

IMG_20191019_145837.jpg

@Giebeltje
Hier kun je goed de lichtere vlekken zien...

Moet er trouwens ook licht beneden bij de plant komen of is het juist belangrijk dat er licht boven op bij de bladeren aan t wateroppervlak komt....?
Dat laatste lijkt mij het belangrijkste idd, licht wat daar wordt gevangen gebruikt de plant om te groeien.

Ooh is dat zo, ik dacht dat het iets te maken had met parings gedrag, zover ik weet hadden mijn algeneters geen stress, althans ik zou niet weten waarvan.

Ooh is dat zo, ik dacht dat het iets te maken had met parings gedrag, zover ik weet hadden mijn algeneters geen stress, althans ik zou niet weten waarvan.
Algeneters zijn de meest grote stresskipjes onder de aquariumbewoners, komt omdat het eigenlijk nachtdieren zijn maar overdag eten omdat er overdag gevoerd word en ze dus wel uit hun beschutting moeten komen omdat ze anders niks te eten hebben (dat leren ze vrij snel) (aan de hand van het gedrag van je andere vissen) en datsoort momenten zijn dus enorm stressvol voor de vis

Ik voer al heel lang mijn harnasmeervallen als het licht uit is. Japie, mijn eerste Ancistrus sp. was nogal schuw en zat overdag steeds onder de kruik in mijn bak. Zij was bruin met een grijze buik zonder vlekken. Teuntje, mijn voormalige Pterigoplychthys pardalis, werd destijds door haar oude baasjes gebracht in een emmer, met het deksel van de braadpan erop. Zij was uiteraard erg gestresst, en had duidelijk pantermotieven op haar huid. Als ze zich senang voelde, was ze heel donker van kleur, maar als ze zich niet lekker voelde, kon je dat panterpatroon weer zien. Bessie Smith, mijn huidige Ancistrus, lijkt zich soms in kleur aan de bodem aan te passen: ze heeft dan grijswitte stipjes. Ze is wel heel dominant in de bak, maar duikt weg als ik er aan kom. Alleen als ze tegen het glas zit bij het voeren kan ik haar neus aanraken, maar dan moet ik wel heel rustig bewegen.

Ik heb t sterrenkruid al verplaatst van ipv aan de zijkant van de bak naar t midden, ik heb dit ook met een hydrocleys nymphoides gedaan....
Stress kan ze dan wel goed verbergen haha ze scharrelt aardig rond, en niet alleen als t licht uit is, ze knaagt aardig al t alg van alle het hout af... kan een ancistrus ook het algentablet vinden als al het licht uit is, ook in de woonkamer dus als het super donker is?

Ik heb t sterrenkruid al verplaatst van ipv aan de zijkant van de bak naar t midden, ik heb dit ook met een hydrocleys nymphoides gedaan....
Stress kan ze dan wel goed verbergen haha ze scharrelt aardig rond, en niet alleen als t licht uit is, ze knaagt aardig al t alg van alle het hout af... kan een ancistrus ook het algentablet vinden als al het licht uit is, ook in de woonkamer dus als het super donker is?
Ja ze hebben een soort van geurreseptoren boven op hun snuit, daarmee vinden ze de weg naar voedsel in het donker

Hoe kan je dat zien dan? :juggle: 😀
Als de tablet weg is haha, al zag ik toen ik hem erin liet vallen een heel leger anatome helena slakken er op af stuiven, en zelfs de kardinalen wilden een graantje meepikken.... voer ik die dan te weinig?

Vissen komen altijd op eten af.
Ik voer ze een puntje van een dessertlepeltje, en dat voor 30 kardinalen, ik denk dat ze niks te kort komen, maar dat is altijd lastig te zien.... vaak voeren we snel te veel denk ik....

Ik zoek ook zo een. Maar heb mijn zoektocht even stil gezet ror vivarium, daar moet ik wel een mooi stukje kunnen vinden denk ik.

Ik zoek ook zo een. Maar heb mijn zoektocht even stil gezet ror vivarium, daar moet ik wel een mooi stukje kunnen vinden denk ik.
Gaat daar vast goedkomen, als ik een mooi stukje zie ga ik het ook niet nalaten er nog een aan te schaffen....

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan