Een frisse nieuwe start!! (smidsy)


Als ik zo vrij mag zijn, die stronk links zou ik 90 graden linksom draaien, zodat de takken naar rechts wijzen, het dikke gedeelte dan linksachter in de hoek (niet helemaal maar 10 a 15 cm van de ruit af
Zodat ie eigenlijk uit de linker zijkant komt?
 
voorlopig is dat genoeg, mijn verlichting brand ook maar 7 uren, straks met de led kan je er nog een paar uur aanplakken (zon op en ondergang)
Dat was inderdaad ook het idee, als de alg is gestopt, verdwijnt dit dan ook, of groeit t alleen niet verder...
 
Ja aan de amoniak en vrvolgens nitriet, als die waardes 0 zijn is de bak ingedraaid, maar helemaal in balams kan wel een paar maanden duren.
 
Gister een waterwissel gedaan, zal vanavond eens testen..
 
Net even een druppeltest gedaan, volgens mij zijn dit de uitkomsten...(ben kleurenblind dus zal t morgen nog eens met mijn vrouw nakijken).
Ph 8
Kh 7
Gh 9
Ammonia Nh3/Nh4 0,0
Nitriet No2 0,0
Nitraat No3 15mgl
Fosfaat Po4 1,5mgl

Zijn er waardes waar ik mij zorgen om moet maken?
 
Ja aan de amoniak en vrvolgens nitriet, als die waardes 0 zijn is de bak ingedraaid, maar helemaal in balams kan wel een paar maanden duren.
Dus het kan wel maanden duren tot de bruinalg weg is?
Moet ik hier nog wat aan doen, of gewoon lekker laten zitten?
Ik hoop dat ik alles snel onder controle zal hebben....
 
Nou in de regel is bruinalg na enige weken wel weg hoor tenzij er echts iets niet in de haak is. Ik zou het lekker eerst laten gaan Smidsy.
 
Bruinalg is meestal snel weer weg, ik bedoel meer dat een bak pas echt helemaal in balans is na een paar maanden.
Hopelijk zal het dan snel minder worden, ik heb t idee dat t nu stabiel is... dus dat er iig niet veel meer op de bodem bij komt... op de planten komt t nadat ik het weggeveegd heb wel terug...
 
Komt goed, hoelang draait de bak nu?
Hij draait sinds 20sept... hij draait nu dus 24 dagen, ik had dus de hoop dat er nu wel een beetje verbertering in te zien zou zijn, maar helaas... ook het sterrenkruid groeit me eigenlijk te langzaam of eigenlijk helemaal niet.... ik dacht juist dat dit een snelgroeier was, net zoals de sagittaria subulata, maar beide slaan niet echt aan, waar zou dit door kunnen komen?
 
Ja joh die borstelneuzen zwiepen met hun staart alles van de bodem af. Die alg komt wel goed, niet zo onzeker doen ;) Als er eenmaal wat beweging in de bak komt met vis dan is die alg zo opgegeten, een van de makkelijkste algen voor vis om van te eten en is zo weg.
 
Ja joh die borstelneuzen zwiepen met hun staart alles van de bodem af. Die alg komt wel goed, niet zo onzeker doen ;) Als er eenmaal wat beweging in de bak komt met vis dan is die alg zo opgegeten, een van de makkelijkste algen voor vis om van te eten en is zo weg.
Geduld Smidsy want soms kan bruinalg weken duren hoor.
Hopelijk komt t met de groei van mijn planten ook goed, straks als de kleine in bed ligt een waterwissel doen...
 
Dat komt met voldoende voeding en licht vast wel goed maar de opstart is nu eenmaal een periode die je even door moet komen.
 
Ja joh die borstelneuzen zwiepen met hun staart alles van de bodem af. Die alg komt wel goed, niet zo onzeker doen ;) Als er eenmaal wat beweging in de bak komt met vis dan is die alg zo opgegeten, een van de makkelijkste algen voor vis om van te eten en is zo weg.
Klopt helemaal, mijn borstelneus had binnen een paar dagen al het hout schoon geborsteld :D
Handje vol garnalen helpt ook goed.
 
Klopt helemaal, mijn borstelneus had binnen een paar dagen al het hout schoon geborsteld :D
Handje vol garnalen helpt ook goed.
Nou dan ga ik daar naar kijken haha, alle waardes blijven goed en hij staat bijna 4 weken dus dat moet goedkomen haha...
Ja de oude buisjes hangen er nog boven, de upgrade daarvoor staat gepland aan t einde van het jaar.... ik heb ze ook nog wat in de hoek gezet dus vangen ze niet volledig licht... misschien omruilen met de egeria najas?
 
Jawel de eerste visjes zitten erin... de bak staat nu 4 weken en kon het niet laten de vissen toe te voegen, het zijn 30 kardinaal tetra's en 1 ancistrus...
Iemand benieuwd naar de foto's ? ;)
 

Terug
Bovenaan