Een frisse nieuwe start!! (smidsy)


Vandaag de bak mooi opgepoetst, alleen toen ik de achterkant wou gaan schilderen kwam er een knallende koppijn opzetten, dus daar is niks van gekomen. Echter staat hij er wel mooi en fris en blinkend bij...
IMG_20190915_163633.jpg


Ik heb ook wat rond zitten te neuzen voor een planten bestand en kwam op t volgende uit om te starten...

Screenshot_20190915-202312.png


Later wil ik als alles een beetje staat er dan een blikvanger bijplaatsen..
Zit hier ook al een zuurstof leverende snelgroeier bij behalve de drijfplant..?
 
Inmiddels de eerste laag schoolbord verf er op... dekt al aardig alleen denk ik nog wel 2 lagen nodig te hebben om hem echt goed dekkend te krijgen....
IMG_20190916_141116.jpg


En de voorkant spiegelt aardig, ben benieuwd hoe mat hij uiteindelijk gaat worden...

IMG_20190916_141143.jpg
 
Klopt en ik wil bij onze nieuwe bak over 2 weken weer een achtergrondposter gebruiken en heb als test op een nano de posterfix van JBL gebruikt en dat ziet er goed uit en dat viel dus niet tegen.
 
Klopt en ik wil bij onze nieuwe bak over 2 weken weer een achtergrondposter gebruiken en heb als test op een nano de posterfix van JBL gebruikt en dat ziet er goed uit en dat viel dus niet tegen.
Zoals je op mijn foto kunt zien zitten er bij mij 3 inkepingen bovenaan bij t glas en met een poster of plakfolie zou dat denk ik niet zo mooi worden, vandaar dat ik heb gekozen om te verfen....
 
Nog even een vraagje, moet je soms je siporax of andere brokken vervangen, of blijft dit eigenlijk altijd goed?
 
Blijft jaren goed. Als het niet uit elkaar valt kun je het gewoon weer gebruiken.

En die zwarte achtergrond ziet er gelikt uit!
 
Zit hier ook al een zuurstof leverende snelgroeier bij behalve de drijfplant..?
Ja de Heteranthera zosterifolia
En de voorkant spiegelt aardig, ben benieuwd hoe mat hij uiteindelijk gaat worden...
Omdat de verf aan de achterkant van de ruit zit zal het nooit mat kunnen worden, het glas blijft die glans geven (als een soort blanke lak) maar als er straks water in de bak zit glanst het wel minder.

En de JMB balk die je al hebt, is dat warmwit met rood of koelwit met rood?
 
Het is de warm wit met rood neem ik aan omdat t de 4500k community is...
 
Blijft jaren goed. Als het niet uit elkaar valt kun je het gewoon weer gebruiken.

En die zwarte achtergrond ziet er gelikt uit!
Ja de Heteranthera zosterifolia

Omdat de verf aan de achterkant van de ruit zit zal het nooit mat kunnen worden, het glas blijft die glans geven (als een soort blanke lak)
En de JMB balk die je al hebt, is dat warmwit met rood of koelwit met rood?

Thanks, ik heb er net even een lamp achter gehouden in een donkere kamer en er zijn nog een paaaaaar lichte spikkeltjes te zien... morgen nog een laagje en dan zal t wel goed zijn.
 
Blijft jaren goed. Als het niet uit elkaar valt kun je het gewoon weer gebruiken.

En die zwarte achtergrond ziet er gelikt uit!
En de grove en fijnere sponzen, zolang ze nog intakt zijn kun je ze uitspoelen en hergebruiken? Ook hier zit geen houdbaarheid op?
Watten is een ander verhaal neem ik aan....
 
Oké, dan kan je daar het beste de koelwit/blauw bij nemen, de ''bright'' versie is dat.

De rood witte die je hebt is dan de ''natural''
Bedoel je dan wel de 4500k of de 8000k versie??
Aangezien je ze alleen harder of zachter kan laten branden....
 
Ja, en mooie frisse kleuren, met 2 x een 4500K kan het wel eens te gelig gaan worden.
 
Ja, en mooie frisse kleuren, met 2 x een 4500K kan het wel eens te gelig gaan worden.
Al hoort een beetje gelig wel bij de amazone, toch vind ik lekker helder wel mooi dus hoop dat het met de 4500k wit rood en de 8000k wit blauw te kunnen bereiken, en natuurlijk dan t juiste kleurenspectrum voor een gezonde planten groei te hebben....
 
dus hoop dat het met de 4500k wit rood en de 8000k wit blauw
Naar mijn idee heb je zo een mooi gemiddelde, niet te warm en niet te koel, voor de planten is het wel goed, ze adviseren zelfs 2 keer de 8000K voor volle plantenbakken.
En als je helder mooi vind is het dan ook de beste keuze.
 

Terug
Bovenaan