Een kaamlaag die maar niet verdwijnt.


Dan is het dus zaak dat je het plantenbestand aanpast aan datgene wat je kan bieden qua licht. Licht is het eerste wat bepalend is voor je plantengroei.
Daarin volg ik Ben .
Ik heb hier ook nog een 60 cm staan met slechte verlichting daar zitten enkel maar easy plantjes is en ondertussen is het toch en mooie jungle geworden .
 
Nee hoor ik heb je reactie wederom goed gelezen.:rolleyes: Hebben jullie ervaring met easy led verlichting? Volgens mij aqua-atlantis met 6500K.
 
Maar ik begin eerst met helder water. Eerst kijken naar die resultaten. Maar nu gat de uitwendige ikke voor de inwendige ikke zorgen. Middagmaal...:cool:
 
Nee hoor ik heb je reactie wederom goed gelezen.:rolleyes: Hebben jullie ervaring met easy led verlichting? Volgens mij aqua-atlantis met 6500K.

Ik heb boven de Fusion 120 deze led en die geeft dacht ik 7000K. Ik heb er niet veel verstand van maar Biljoenblik heeft me destijds geholpen om wat te veranderen aan de kleur en het is nu geler omdat de rij met blauw/rood/wit minder fel brand. Persoonlijk hou ik meer van wat geler licht. Maar verder prima led als je het mij vraagt.
 
Juist je Anubis is degene die erg bruin is. Weet niet of je dan meer van die “makkelijke” planten toe moet gaan voegen terwijl de snelgroeiers beter tonen. Eerst ff je waardes checken
Staat hij trouwens in het grind?
 
Juist je Anubis is degene die erg bruin is. Weet niet of je dan meer van die “makkelijke” planten toe moet gaan voegen terwijl de snelgroeiers beter tonen. Eerst ff je waardes checken
Staat hij trouwens in het grind?
Ik zie hem ook niet, tis een zij. ;)
Ik denk dat je bedoelt de mini Lobelia cardinalis. Moest ff nadenken over wat ook weer de naam was.:)
 
Ik heb nu eerst wat meer waterbeweging. Waterwaardes ga ik nog checken zodra ik er tijd voor heb. Zal straks worden. Ik denk dat ik lampje maar ff laat helpen, zelfs Willy Wortel is ook al druk, hahaha.
 
Rechts voorin, dat bruine ding? Geen Anubis? Lijkt er wat mij betreft veel op. Maar heb ook alweer twee feestjes inclusief borrel op dus t kan aan mij liggen... 😂
 
Oké nou top! Het spijt me dat ik de verkeerde plant zag in dat bruine ding. Wat fijn dat jullie het beter weten. Ik ga weer een borrel doen, succes met de kaamlaag en met alle andere negatieve bende. Er is meer in het leven dan bachen op internet
 
Ik ben toch heel benieuwd naar de waterwaarden. En ik begrijp de vraag niet helemaal van @Friesian of hij er momenteel weer extra vissen (Japonica Garnalen) aan toe kan voegen.
Is het niet verstandig om eerst de bak op orde te krijgen voor er nieuwe dieren worden toegevoegd?

Er is meer in het leven dan bachen op internet
Zeker, pesten op internet is nooit leuk. Maar volgens mij was het niet vervelend bedoeld allemaal. Tenminste, zo las ik het zelf niet. Ik kreeg de indruk dat het een grapje was omdat je zelf al zei dat je twee feestjes inclusief een borrel op had. :petjeaf:
 
Ik voeg helemaal niks toe. Ik laat het in alle rust goed komen. Maar ik ben wel benieuwd hoeveel japonica's je in een bak van 180 liter normaal plaatst bij een goed visbestand van Sumatraantjes en veilig.
*Edit* omdat ze bij de LFS niet konden garanderen dat jonge japonica's en Sumatraantjes veilig bij elkaar kunnen ben ik benieuwd naar hoe jullie daarover denken.
 
Oké nou top! Het spijt me dat ik de verkeerde plant zag in dat bruine ding. Wat fijn dat jullie het beter weten. Ik ga weer een borrel doen, succes met de kaamlaag en met alle andere negatieve bende. Er is meer in het leven dan bachen op internet
Niet je verdriet weg zuipen he (y)
 
Goedemorgen @Norion alles weer goed gekomen of heb je een extra huisdier waar je goed voor moet zorgen.;):cooll:

Even wat beeldmateriaal van het laagje.
20200920_150600.jpg


Oeps, verkeerde foto.:DD
 

Bijlagen

  • 20200921_083315.jpg
    20200921_083315.jpg
    120.1 KB · Weergaven: 122
Water getest gisteren, dit zijn de resultaten. Wat nieuw water zit erbij.
pH. 7,5
KH 10
GH. 9
NH3. 0.0
NO2. 0.0
NO3. 10
PO4. 0,5

Er is bijgevoegd 20 cc Fosfo en Nitraat van Easy life. Vanmorgen weer 4cc profito en momenteel 15 cc easy carbon tijdelijk even tegen algen, wordt straks 10cc.
 

Hier kun je dat aflezen maar een co2 continutest is het beste om te gebruiken.
 
Ik zit al langer te denken zou de gaatjesbuizen wat lager niet beter zijn maar dan is er weer te weinig waterbeweging om het oppervlak zuiver te krijgen....
 
Ik vind het maar een vreemd laagje. Gebruik je iets van handcreme of zeep op je handen? Het zou namelijk ook best eens iets externs kunnen zijn.
 
Ik vind het maar een vreemd laagje. Gebruik je iets van handcreme of zeep op je handen? Het zou namelijk ook best eens iets externs kunnen zijn.
Nee helemaal niet. Ik was zelfs mijn handen onder de kraan voordat ik in de bak werk. Maar deze afbeelding is van vanmorgen. Misschien dat het voer een rol speelt?
 
Ik zit al langer te denken zou de gaatjesbuizen wat lager niet beter zijn maar dan is er weer te weinig waterbeweging om het oppervlak zuiver te krijgen....
Je moet je niet blindstaren op die oppervlaktebeweging. Een lichte rimpeling is al voldoende. Krijg je dan toch een kaamlaag dan dient de oorzaak opgespoord te worden.
Trouwens, ook baardalg vaart wel bij al te veel stroming. zo sterk hoeft het dus helemaal niet te zijn. Het is juist daarom, een ander stokpaardje voor de liefhebbers :), dat we niet over stroming maar over een goede waterdistributie spreken. De bemesting moet overal komen en dat hoeft niet op een stormachtige wijze.
 
Door een sproeibuis te gebruiken blijft de kaamlaag alsmaar rondje's draaien,het oppervlakte water is teveel in beroering en bereikt de oppervlakte afzuiger niet ,als een oppervlakte op zich iets "te" vettig is van de kaamlaag zal deze waarschijnlijk ook niet veel opnemen,vooraf schoonmaken is wel een idee.

Zet desnoods die sproeibuis een dag.of wat langer onder water waardoor je een glad oppervlak creeerd,grote kans dat dan je kaamlaag makkelijker richting "die" kant opgaat,het opzuigd, en het verwijderd.
 
Door een sproeibuis te gebruiken blijft de kaamlaag alsmaar rondje's draaien,het oppervlakte water is teveel in beroering en bereikt de oppervlakte afzuiger niet ,als een oppervlakte op zich iets "te" vettig is van de kaamlaag zal deze waarschijnlijk ook niet veel opnemen,vooraf schoonmaken is wel een idee.

Ligt dat er dan niet meer aan dat je skimmer niet krachtig genoeg is? Ik heb de Eheim 350 en met een spraybar werkt dat prima hoor en ik zie wat op het oppervlak drijft zo richting de skimmer gaan.
 

Terug
Bovenaan