Is het niet handiger om de dosis all in one te verhogen ipv extra de toevoeging van alleen nitraat en fosfaat?Prima als je nitraat en fosfaat aanvult, maar hoe weet je dan dat er geen andere tekorten zijn in bijvoorbeeld kalium en de sporenelementen?
Ik geef al 4 x per week 10 ml AIO. Dus die dosis is al ruim als je exclusief de bodem rekent.Is het niet handiger om de dosis all in one te verhogen ipv extra de toevoeging van alleen nitraat en fosfaat?
Aan welke sporen denk je? Ik gebruik nitraat en fosfaat zoals gezegd.Volgens mij geeft Andre ook sporen maar dat kan hij zelf het beste aangeven.
Het zit erin ja, maar in een vorm die niet opneembaar is door planten. Iets wat meestal niet vermeld wordt op de websites omdat het anders minder goed zou verkopen. 🙄Tja ik heb nog nooit lateriet gebruikt en volgens mij zit daar toch ijzer in?
Dus dat heeft weinig meerwaarde begrijp ik? Is het niet zo dat het in een opneembare vorm kan worden omgezet? Ja ik bedenk maar wat Gino.Het zit erin ja, maar in een vorm die niet opneembaar is door planten. Iets wat meestal niet vermeld wordt op de websites omdat het anders minder goed zou verkopen. 🙄
Als je gebruik maakt van de aanbevolen dosis van een all in one bemesting, en je meet een tekort in nitraat en fosfaat, dan zou ik gaan twijfelen of er in de andere bemestingselementen geen tekorten zijn.Ik geef al 4 x per week 10 ml AIO. Dus die dosis is al ruim als je exclusief de bodem rekent.
Aan welke sporen denk je? Ik gebruik nitraat en fosfaat zoals gezegd.
Van alle voedingsmerken is Colombo toch wel de minst populaire. Of anders geformuleerd: de slechtste AIO op de markt. Het is wel populair als je kijkt naar de verkoopcijfers.Ik geef al 4 x per week 10 ml AIO. Dus die dosis is al ruim als je exclusief de bodem rekent.
Aan welke sporen denk je? Ik gebruik nitraat en fosfaat zoals gezegd.
Ik durf niet te zeggen of het spul als geheel geen nut heeft voor planten. Ik zou het alleen niet kopen met het idee dat de planten dan aan hun ijzer komen. Het ijzer kan worden omgezet in een opneembare vorm. Het lastige is dat daarvoor een zuurstofarme omgeving nodig is. Op dezelfde manier als bij nitraat (denitrificatie naar stikstof) is dat iets wat je in een aquarium niet of nauwelijks ziet gebeuren.Dus dat heeft weinig meerwaarde begrijp ik? Is het niet zo dat het in een opneembare vorm kan worden omgezet? Ja ik bedenk maar wat Gino.
Bedankt @Cornelius . Ook al vindt ik het jammer van het geld voor een 2,5 liter can is de uitleg erg duidelijk.Van alle voedingsmerken is Colombo toch wel de minst populaire. Of anders geformuleerd: de slechtste AIO op de markt. Het is wel populair als je kijkt naar de verkoopcijfers.
Maar dat is ook logisch; het is een budgetmerk en daarmee het meest gezien in de gemiddelde dierenwinkel met aquariumproducten.
Het is een AIO en bevat fosfaat en nitraat. Maar weet je ook hoeveel? Denk het niet, staat immers niet op de fles, toch?
Met de geadviseerde hoeveelheid voeg je per week 3.2ppm nitraat toe en 0.10 fosfaat.
Dit zijn targets die het beste werken icm met een aquasoil. Met een inerte bodem (met of zonder voedingsbodem) is dit gewoon te weinig.
Mijn advies: spoel de Colombo door de gootsteen en ga gebruik maken van de EI. En dan wel de echte estimaded index. Voor de micro's gewoon CSM, tenso of profito.
mocht je dan plantproblemen hebben en/of ligt het iedergeval niet aan je voeding.
Hij is al half leeg. Ik denk dat ik eerst probeer om de dosis te verhogen.Zet het op marktplaats?
Zonder soil is dat dan een heel duur goedje zeg.Met de geadviseerde hoeveelheid voeg je per week 3.2ppm nitraat toe en 0.10 fosfaat.
Zou daarna op de losse poeders overgaan Andre.Hij is al half leeg. Ik denk dat ik eerst probeer om de dosis te verhogen.
Ik heb al Complete van aquariumbemesting.nl klaarstaan in de startblokken. De Colombo had ik al en van de beurs heb de genoemde meegebracht.Zou daarna op de losse poeders overgaan Andre.
De label FloraGrow-Pro (er is ook een FloraGrow) van ColomboHet is een AIO en bevat fosfaat en nitraat. Maar weet je ook hoeveel? Denk het niet, staat immers niet op de fles, toch?
Ik kan van zo n tekst geen brood bakken hoor😉De label FloraGrow-Pro (er is ook een FloraGrow) van Colombo
Bekijk bijlage 377044
FloraGrow-Pro
Ik ook niet maar gebruik het wel, dagelijks 6ml via doseerpompIk kan van zo n tekst geen brood bakken hoor
Ik bedoelde meer dat er niet duidelijk uit op te maken is hoeveel je nu precies toevoegt per dosering. Ik zou bv graag lezen dat 10 ml de hoeveelheid nitraat met x verhoogd en met x fosfaat.
Antwoord; De meeste doen dit niet.Vraag: welke AIO leverancier heeft dit wel goed beschreven?
Wel bij de poeders in ieder geval.Zie dit bij aquariumbemesting.nl ook niet maar misschien interpreteer ik de omschrijving verkeerd.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.