Ja, die bedoelde ik. Duidelijk!Je bedoelt de sneden tussen 2 platen?
Er komt nog tegellijm overheen.
Laag 1 doe ik buiten het aquarium, daarna worden de platen in het aquarium gelijmd en daar waar nodig smeer ik nog een laag tegellijm.
Als het goed is ga je geen naden meer zien.
Ik kan hem nog verprutsen heWord mooi zeg
je hoeft niet perse dagelijks ammonium toe te voegen, je focus moet nu gaan liggen op de nitriet daling en niet ver laten doorschieten.
Als je straks CO2 gaat doseren, kun je nu al proefdraaien....de bacteriën vinden CO2 beslist leuk als extra C bron.
ja precies, laat eerst de nitrietoxidators nu op peil komen voordat je verder gaat. dan gaan de volgende stappen soepelerJe wil nu dus eerst een nitriet daling zien voor je weer ammonia gaat toevoegen?
nee echt niet, die komen niets te kort.CO2 toevoeging heeft op het moment zeer weinig zin, doordat ik met de bypass op het bioloog draai heb ik een te wild eerste vak (golfslag), das killing voor CO2.
Als ik geen ammonium toe voeg krijgen de Nitrosomas (NH3 naar NO2) dan geen honger?
ja precies, laat eerst de nitrietoxidators nu op peil komen voordat je verder gaat. dan gaan de volgende stappen soepeler
Dag 10, ik kom nu pas thuis van een lange maar zeer gezellige dag.
Aquarium verlichting is al uit.
Vandaag niets gedaan aan het filter, niet gemeten, niks gedoseerd, niks gewisseld.
Ik zie nog geen bacterie monsters het filter uit kruipen, het zal wel goed zijn.
Ondertussen nog wat zitten hobbyen.
Ik was de golven in het eerste vak zat.
Alle 90 graden knietjes door 45 graden vervangen waardoor de druk naar onder is en niet richting voorruit.
De bypass 1x 90 graden knie verwijderd en de andere in een hoek van 45 graden gezet.
Het golven is spontaan gestopt.
Bekijk bijlage 290547
Ja die wil altijd helpen.Je hebt goede hulp van de poes Raoul😉
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.