Nicolientje-W
Well-known member
It wasn't me
Volgens mij al die dagen dat ik nitriet heb gemeten heb ik ook mega hoge nitraat gemeten
Dat is niet zo heel gek, een manier om nitraat te meten met druppeltesten is om het eerst te reduceren tot nitriet. alle nitriet die al in het water zit pikt de test dan ook op.
De Colombo en de wesdijk doet dat inderdaad.
Die van jbl dus niet.
Die schijnen iets van een storing te hebben gehad afgelopen week. Aantal pakketten komen er zonder vertraging door, de andere laten iets langer op zich wachten. Zit hier met hetzelfde namelijk...PostNL is hier de schuldige
Merk op dat de JBL ook werkelijk de NH4+ meet terwijl de Colombo de NH3 meet.
De JBL test geeft 15 mg/l aan wat ik zeer knap vind want dat is eigenlijk precies wat ik verwacht.
De Colombo daarin tegen zegt 50 mg/l wat totale bullshit is.
Dus eigelijk wat ik al een paar dagen roep blijkt werkelijkheid te zijn toch?
In ieder geval voor mij is dit de waarheid, JBL NO3 test is beter dan die van Colombo/Wesdijk.
Die van Colombo neemt NO2 mee in de NO3 uitslag.
Nogmaals, dit is niet zuiver wetenschappelijk he, puur mijn eigen vermoeden die ik aantoon dat ze correct zijn.
Ik weet wel dat ik een volgende testkoffer iig niet meer die van Colombo neem.
Ik volg het vol interesse.Ik hoop trouwens dat het voor de lezers een beetje leerzaam is.
Zeer interessant en leerzaam om te lezen 🙂 Ook al ben ik halverwege het verhaal er pas ingekomenIk hoop trouwens dat het voor de lezers een beetje leerzaam is.
Dus de Jan Salmiak methode in theorie:
https://aquaforum.nl/threads/met-salmiak-een-aquarium-biologisch-starten-in-3-tot-4-weken.166695/
En dat beetje aangepast op mijn eigen gevoel gebaseerd op de waarnemingen en welke richting ik graag op wil gaan staat op de afgelopen paar pagina's van dit album.
Zelf heb ik enorm geleerd de afgelopen dagen.
Ik raad een ieder aan om de Salmiak methode te gebruiken bij opstart.
Om te lezen is het best interessant en van bepaalde zaken kun je ook wel weer leren. Toch moet ik toegeven dat ik liever met de oude methode weer zou opstarten want ja dat kan net zo goed werken en met wat beleid gaat dat in de regel ook goed. Deze "oude" methode is al vele, vele jaren oud dus ja een ieder moet daarin zn eigen keuze in maken
kunnen we toch bijzetten, maakt het alles alleen maar duidelijker.En dat beetje aangepast op mijn eigen gevoel gebaseerd op de waarnemingen en welke richting ik graag op wil gaan staat op de afgelopen paar pagina's van dit album.
Vast.
Maar ik ben nog niet klaar met het aqua.
Morgen komt epoxy.
Salmiak zat dus experimenteert gewoon wat er gebeurt. Leer ik enorm van.
ik bezoek met plezier musea om naar "oude"spullen te kijken, maar gelukkig gaat het museum zelf met de tijd mee en boek en betaal ik de toegangstickets via mijn telefoon, inchecken gaat via een barcode 😉
de pH is nu 7,65 en zal gaan zakken richting de 7,10 verwacht ik.
Er komt H+ vrij bij de omzetting naar nitriet.Hoe werkt het eigenlijk dat de PH daalt bij ammonium toevoeging? Is toch een base?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.