El gran rio Amazonas de Raoul (rjoemman)


Links achter heb ik wat mangrove toegevoegd. Dat stukje is nu redelijk naar mijn zin. Rechts is nog te kaal. Ik ga nog op zoek naar wat hout voor dat stuk. En natuurlijk moeten er nog flinke planten komen maar dat duurt nog een paar dagen.

IMG_20201229_141555.jpg


IMG_20201229_134212.jpg
 
Gedragen de vissen zich anders na de korte verhuis?
Mooie stukjes hout zeg zou perfect staan in mijn bakje.
Met wat of hoe ga je die buisjes verstoppen op de linkerkant?
 
Er komt een zwart plaatje in de overloop kamer dan zie je de buizen niet meer.
Vissen doen het goed zelfde als voor de verhuizing alsof er niks is gebeurd
 
Lekker opgeruimd raoul. Nu kijken of het weer lekker gaat groeien. Je hebt planten besteld toch?
 
Is geen commentaar lieverd.
Je weet hoe blij ik ben.
Ja voor je het weet verpest je het nog net even voor het einde van het jaar :DD :DD ;)
Maar zonder gekheid, het is mooi dat jullie elkaar zo kunnen en willen helpen want met zo n bak is hulp natuurlijk altijd welkom.
 
Nieuwe poging, onder al het geweld van het verbouwen zijn de eitjes ondergesneeuwd geraakt.
Tweede kerstdag, zaterdag zaten er eitjes aan het hout.
Pas toen ik het hout in de tuin legde zag ik ze zitten.
Ik heb er een aantal voorzichtig met een mesje afgehaald en boven in de Q-bak gedaan.
Ik had er verder geen hoop meer op, groot deel is ook beschimmeld.

Maar..... vandaag zit er plots beweging in een paar van de eitjes!!!!
Joepie, mijn eerste baby F1, ik ga mijn best doen ze te laten overleven.

IMG_20201226_084503.jpg





 
Als opa zijnde hoef je ook enkel te voeden, dat scheelt een hoop🤪
Ja maar dat wat Marco zegt zou wel eens een probleem kunnen zijn.
Ik weet niet wie de ouders zijn.
En ik weet niet of ze nu de huid van de ouders nodig hebben of dat ze het zo ook kunnen redden.
 
Ja maar dat wat Marco zegt zou wel eens een probleem kunnen zijn.
Ik weet niet wie de ouders zijn.
En ik weet niet of ze nu de huid van de ouders nodig hebben of dat ze het zo ook kunnen redden.
Er zijn in Duitsland wel eens jongen zonder ouders groot gebracht, hiervoor moet je een speciaal mengsel maken wat alternatief is voor het huidsecreet van de ouders. Wat dit is, weet ik niet. De ouders hebben nu al lang hun broedzorg afgerond, dus die zullen nu de jongen als voer zien en opeten. Dus bij de "ouders" plaatsen is geen optie. Mogelijk kan je wat vinden als je googled als alternatief voor huidsecreet oid
 
Ook bij de mens hoor.
Na de eerste menstruatie wordt er nog wel een klein beetje gegroeid maar dan is het over ook.

Ik weet niet beter van discus kwekers dat de groei stopt na de eerste eitjes.
 
De hele dag zijn de Sterbai al weer eitjes aan het leggen tegen de voorruit gevolgd op ca 2 cm afstand door 4 a 5 discus. Verser kan haast niet. Feestmaal.
 
Zonder huidsecreet gaat het je niet lukken, dat hebben ze echt nodig....en zeker de eerste 2 to 3 weken, Daarna is het voer nog erg klein wat ze nodig hebben.
Inderdaad, de groei stopt ermee bij eitjes, dat is dan ook waarom kwekers jonge vissen stevig in de proteïne zetten en waarom het hobbyisten zelden lukt om tosties op te kweken van zeg maar 10 cm naar een 20 cm...dan is het geen tosti meer maar een soepbord. :)

Ben wel blij voor je Raoul dat het weer goed gaat.
 

Terug
Bovenaan