El gran rio Amazonas de Raoul (rjoemman)


Ook bij de mens hoor.
Na de eerste menstruatie wordt er nog wel een klein beetje gegroeid maar dan is het over ook.

Ik weet niet beter van discus kwekers dat de groei stopt na de eerste eitjes.

Na het aanmaken van het huidsecreet (hormonale kwestie), dus snel wegvegen na afzetten kan tot gevolg hebben dat ze nog wel verder groeien.....
 
Dat is inderdaad correct. Daarom direct na het afzetten eieren weg vegen, in de hoop dat ze nog niet de hormomen hebben aangemaakt en nog wel groeien. Laat je het zitten, dan is de groei van de ouders absoluut voorbij
Dat is toch echt niet mijn ervaring, maar dan ben ik misschien een uitzondering
 
Dat is inderdaad correct. Daarom direct na het afzetten eieren weg vegen, in de hoop dat ze nog niet de hormomen hebben aangemaakt en nog wel groeien. Laat je het zitten, dan is de groei van de ouders absoluut voorbij
Is dit ook zo bij maanvissen?
 
Vandaag is de dode Golden Nugget vervangen door een nieuwe L177.
De beide zebra's L333 zijn vervangen door een Panaque L190.
Helaas was er geen Snowball meer, hopelijk komt die woensdag bij de leverancier binnen en zal die snel ook weer terug zwemmen bij mij.



Letterlijk CatFish, de L177:
IMG_20210102_120240.jpg



IMG_20210102_120458.jpg




De Panaque, L190

IMG_20210102_120302.jpg


IMG_20210102_120348.jpg


Hier nog bij de verkoper in de bak:
IMG_20210102_110944.jpg
 
ik hoop dat je er heel veel plezier van mag hebben Raoul, succes ermee
 
Realiseer dat die panaque een hout eter is en voor de nodige rotzooi in je bak zorgt, wel een mooi visje.
 
Vandaag is de dode Golden Nugget vervangen door een nieuwe L177.
De beide zebra's L333 zijn vervangen door een Panaque L190.
Helaas was er geen Snowball meer, hopelijk komt die woensdag bij de leverancier binnen en zal die snel ook weer terug zwemmen bij mij.



Letterlijk CatFish, de L177:
Bekijk bijlage 315671


Bekijk bijlage 315672



De Panaque, L190

Bekijk bijlage 315673

Bekijk bijlage 315674

Hier nog bij de verkoper in de bak:
Bekijk bijlage 315675

Is dit via de link die ik je stuurde?
 
Heel veel plezier, mooie vissen. En een beetje meer of minder (zweef) vuil in je bak merk je toch niet bij jou
 
Vandaag is de dode Golden Nugget vervangen door een nieuwe L177.
De beide zebra's L333 zijn vervangen door een Panaque L190.
Helaas was er geen Snowball meer, hopelijk komt die woensdag bij de leverancier binnen en zal die snel ook weer terug zwemmen bij mij.



Letterlijk CatFish, de L177:
Bekijk bijlage 315671
Mooie visjes, die kunnen weer mooi gaan groeien. Heel veel plezier ermee. En die viskat vind ik ook wel leuk!
 
Heel veel plezier, mooie vissen. En een beetje meer of minder (zweef) vuil in je bak merk je toch niet bij jou
Precies.

Laat dat beest lekker zijn ding doen hoor.
Ik haal wel wat reserve mangrove blokken
 
Zo’n beetje de enige winkel waar je nog naar toe kan en je moet je geld toch ergens aan uitgeven.

Hoeveel kost zo’n L177 ongeveer? Erg mooi visje.
 
Die moet nog flink groeien of niet? Wel een prachtige foto!
 
Zo die zie je duidelijk en daar kunnen ze goed mee schrapen denk ik.
 
Mooi stelletje ruitenkuisers ☺️
 
Hoe groot is dit monster wel niet. el heel gaaf, tnx voor de vergelijking :oo
De L001 was met kerst bijna 28 cm.
Toen ik hem haalde in maart was die ruim 14 cm. Dus een verdubbeling in 10 maanden.
Hij zal een 45 cm worden.
 
Hmmm, misschien niet onverstandig met schijven maar best wel een steriele inrichting. Ook als de plantjes gaan groeien. Gelukkig heb ik niks in te brengen :p
 
Wat denk je? Natuurlijk! Vorige week leeggehaald en opnieuw ingericht ;) Maar ook als de plantjes gaan groeien is dit toch geen spannende inrichting te noemen ;). Wat mij betreft, is de bak van Marco S veel interessanter om naar te kijken en dat zijn ook schijven. Maar even goede vrienden, dit is opbouwend bedoeld en niet om Raoul (negatief) te bekritiseren. Verre van. Alle respect wat hij overheeft voor die schijven (y) maar mijn opmerking ging over de inrichting en aangezien het niet mijn bak is hoeft hij daar absoluut helemaal niks nada nakkes mee te doen :cool:
 
Wat denk je? Natuurlijk! Vorige week leeggehaald en opnieuw ingericht ;) Maar ook als de plantjes gaan groeien is dit toch geen spannende inrichting te noemen ;). Wat mij betreft, is de bak van Marco S veel interessanter om naar te kijken en dat zijn ook schijven. Maar even goede vrienden, dit is opbouwend bedoeld en niet om Raoul (negatief) te bekritiseren. Verre van. Alle respect wat hij overheeft voor die schijven (y) maar mijn opmerking ging over de inrichting en aangezien het niet mijn bak is hoeft hij daar absoluut helemaal niks nada nakkes mee te doen :cool:

Alleen, met alle respect, zijn deze schijven vele malen mooier. Maar dat is mijn mening.
Vind de bak van Marco absoluut mooi, maar ben wel bang dat zo'n lichtgevende achterwand snel gaat vervelen. Hebben daarnaar gekeken, maar werd geen optie.

Maar he, allemaal persoonlijke smaak. Gelukkig denken we allemaal anders en hebben we daarom allemaal een andere, mooie bak :DD
 

Terug
Bovenaan