Dat valt wel mee toch. Ik heb dit jaar 2x gereageerd in dit topic.
Een keer om raoul te feliciteren met zijn nieuwe vissen en gisteren een reactie op de opmerking dat de bak en 'steriele' inrichting had. Daarvoor een dag wat meer omdat wij toevallig bij raoul waren om hem te helpen. Maar volgens mij spreek ik altijd voor mezelf.
En ja, ik vond die reactie van gisteren niet passend.
Raoul had een bak die door velen werd gezien als voorbeeld, zijn foto's ontvingen meestal positieve reacties. Ondanks dat zijn planten al een half jaar niet lekker wilde groeien.
Daarna had hij pech dat zijn discus ziek werden na het eten van fout voer (wat hij met de beste bedoeling had gekocht).
De behandeling van de discus zorgde voor disbalans en een daarmee alg. Toen kreeg hij een heleboel shit over zich heen dat zijn bak te vol zat (wat mi als je objectief naar de omvang van de bak of liter per cm vis en de omvang van zijn bioloog en hoe dat is ingedraaid kijkt absoluut niet het geval was) waarop hij, gevoelig voor advies / kritiek als hij is, veel van zijn bij vissen heeft weg gedaan.
Vervolgens leggen 4 van zijn sterren (l nummers) het loodje in de quarantaine bak en moest hij zijn hele bak resetten. Wat zowel raoul, als @Nanoe en mij een hoop werk heeft gekost.. (en dat doen we graag voor hem) en waardoor er nu geen plant met overeind staat.
En dan komt iemand aanzetten met de opmerking dat zijn bak 'steriel' is. Dat kwam op mij iig over als of je hebt geen idee wat hier aan de hand is, hoe deze bak was voor deze ellende. Of dat je geen gevoel je donder hebt voor de situatie.
En dat is niet spreken voor raoul maar mijn ongezouten mening...
Als je terug gaat lezen reageer is hier echt vrijwel nooit. En als ik een keer reageer is het een rotopmerking richting Raoul toe.
Dus beetje rare opmerking dit.
En daarbij, we hebben onderling heel veel contact. Dus denk dat we inderdaad zonder moeite voor elkaar kunnen spreken. Als het op de bakken aankomt dan. Vrijwel alles bespreken we onderling, dus hier reageren is niet echt nodig. Ook even terug zitten zoeken, maar er zit amper een serieuze reactie tussen in dit topic van mij.... alleen sneren, daar ben ik vooral goed in.
Maar in plaats van elke keer gezeur kan er ook eens iemand zeggen hoe het dan wel een mooiere bak kan worden.
Ik heb niks aan een opmerking dat je er niks over te zeggen hebt.
Ik heb sinds dag 1 geluisterd naar elk advies hier. Natuurlijk heb ik ze niet allemaal opgevolgd maar een heleboel wel.
Dus ik hoop vanaf nu dat het gezeik wat me enorm irriteert afneemt en dat er meer positieve feedback komt over hoe een en ander mooier beter stabieler etc wordt.
Wellicht heb ik het verkeerd ingeschat, maar door de hoeveelheid berichten vanuit jullie kant (en dat zullen ongetwijfeld aardig wat sneer berichten zijn ) had ik de laatste paar maanden bar weinig behoefte om naar dit foto album te kijken.
Ligt misschien aan mij, laten we er verder geen woorden aan vuil maken (tevens vervuiling van een foto album )
Maar heel eerlijk, als je jezelf zo enorm irriteert, snap ik niet wat je hier nog doet?
Ik snap dit wel..... het ziek worden van de discus
... het alles uit de kast halen om ze te doen overleven
... het sterven van mijn mooie Snowball en Nugget
... Explosie van baardalgen en overige ongedefinieerd spul
... het slopen van de achterwand
... het reduceren van het visbestand vooral de Minors en de Geo's
... het ontvangen van enorm gezeik keer op keer waarop ik meerdere malen gedacht heb ik verwijder mijn account barst allemaal maar
Dat alles heeft enorm impact op mij persoonlijk gehad.
Ik ben dolblij met Rens en Judith dat ze me helpen in zware tijden en daarbuiten.
... Ja de bak is steriel
... Nee dat heeft niks te maken met schijven maar net de historie
... Ja de bak is nog niet naar mijn zin
... Ja de bak van Marco is mooi serieus. Maar het is niet mijn ding met licht aan de achterkant.
Bij Marco krijg je een mooi diepte effect omdat de zijkanten mooi met schuim en epoxy zijn afgewerkt. Juist dat epoxy kan niet in mijn bak omdat de L200 hem volledig sloopt.
Ik kan alleen hout steen en planten doen met de L200. Dan moet je wel tegen een mooi stuk hout aankopen. Planten die mijn bak uit groeiden zitten er weer in maar zijn pas enkele cm groot nu.
Maar in plaats van elke keer gezeur kan er ook eens iemand zeggen hoe het dan wel een mooiere bak kan worden.
Ik heb niks aan een opmerking dat je er niks over te zeggen hebt.
Ik heb sinds dag 1 geluisterd naar elk advies hier. Natuurlijk heb ik ze niet allemaal opgevolgd maar een heleboel wel.
Dus ik hoop vanaf nu dat het gezeik wat me enorm irriteert afneemt en dat er meer positieve feedback komt over hoe een en ander mooier beter stabieler etc wordt.
Helemaal mee eensZelf hou ik van zo een album zowel in goede als mindere dagen .
Het hoeven niet enkel mooie foto's te zijn maar leed en eventuele fouten horen bij de hobby.
Kritiek mag en moet soms maar breng dan ook oplossingen aan.
Raoul voor je iets beslist zeg ik je dank U om zo open en eerlijk je hobby te delen
Prachtig 🥰
Fantastisch
Die van jou worden net zoDie vissen, die vissen..... wat moet ik er nog meer van zeggen. Ze zijn voor mij een voorbeeld.
Dat hoop ik zeer. Met een tweetal weken moeten ze er toch echt wel in zittenDie van jou worden net zo
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.