El gran rio Amazonas de Raoul (rjoemman)


Raoel, vooral doorgaan en vooral veel plaatjes schieten van je mooie aquarium. Ik volg dit topic al een tijdje en vind het fantastisch wat jij met je aquarium doet en wat je over hebt voor je vissen. Het houden van een aquarium gaat met vallen en opstaan en dat is op iedereen op dit forum van toepassing. En gelukkig leren we daar veel van!
 
IMG_20210111_143443__01.jpg
 
Mooi plaatje Raoul en de poes kijkt zo van wie is er vandaag aan de beurt :DD :DD
 
Wat een prachtdieren toch.

Welke cory's zijn dit? Julii? of sterbai? Ik kan ze niet uit elkaar houden : ) En waar zit het grote verschil?
 
Sterbai, zijn in feite de enige die je bij een discus mag zetten vanwege de temperaturen.
 
Wat een prachtdieren toch.

Welke cory's zijn dit? Julii? of sterbai? Ik kan ze niet uit elkaar houden : ) En waar zit het grote verschil?
Sterbai hebben geel/oranje vinnen en meer een bruinige kleur. Julii/trilinneatus zijn meer wit met zwart en hebben doorzichtige vinnen
 
Moet wel heel eerlijk zeggen..
Je aquarium lijkt veel op 2020..

Het begon best leuk en spannend, toen kwam er een ziekte.
Quarantine hier, crisis daar.
Inmiddels is er een heus OMT aan te pas gekomen om de algen weer in de tang te krijgen.
En net als met 2020 lijkt nu in 2021 het ergst achter de rug en is er weet licht aan het einde van de tunnel.

Ben benieuwd wat het gaat worden, iig wel weer leuk dat je een nestje hebt
 
Normale mensen lezen een boek van voor naar achter ... ik ben begonnen bij pag. 61, stopte echter al halverwege pag. 60 ...

Mooi bakje, mooie discus!
Donker, kaal en mysterieus is helemaal mijn ding ;)

De planten zullen hoogstwaarschijnlijk een issue blijven, bij mij wilde dit ook nooit echt lukken. Met zekerheid als de discus op nr. 1 staat.
 
Sterbai, zijn in feite de enige die je bij een discus mag zetten vanwege de temperaturen.
Naast 6 sterbai zwemmen bij mij 12 Arcuatus rond.
Super levendig visje, zwemt ook wel eens vaker in de middenzone zoekende over de planten heen op zoek naar eten.
Op NL website staat altijd een temp van 22 tot 26, maar aangezien ik overtuigd ben van het vele copy en paste ga ik zoeken op internationale website.
 
Hoe groot zijn de Geo's inmiddels?
Ze zijn wel echt mooi zo
 
Hoe groot zijn de Geo's inmiddels?
Ze zijn wel echt mooi zo
Ik had er 4 bij Wouter gehaald.
Volgens Wouter: de grootste is de moeder van de drie anderen, waarvan 1 zoon en 2 dochters.
Uiteindelijk is de ene dochter toch een zoon geworden, dus ik had 2 koppels, namelijk moeder en zoon als koppel en de twee zusjes als koppel.

De moeder en zoon heb ik weg gedaan (die zoon was echt prachtig). De moeder was iets van ruim 20 cm denk ik en de drie anderen ongeveer ruim 16 cm.
Misschien zijn ze nu 2 cm langer beetje moeilijk in te schatten achter glas.
Dit mannetje zal ook nog wel mooier bijkleuren denk ik.
 
Alhoewel ik nog nooit gepost heb in je thread, bekijk ik de foto's altijd erg graag!
Natuurlijk zeer spijtig om alle problematiek terug te lezen, maar ik denk dat je mindset goed is (bewoners van het aquarium op 1).

Ga zo door!
 
Even bijgelezen, de diversiteit in keuzes die we maken binnen onze hobby maakt het juist zo leuk. Je gluurt bij de buren en soms neem je er wat van over, soms bevestigt het je in wat je al deed en soms negeer je het. En kijk hoeveel kennis we met elkaar hebben over vissen, behandeling, scapen, techniek noem maar op. Top toch? ik geniet van je bak Raoul en van je vissen. Ze zijn prachtig. En je bent een aardige vent, ook belangrijk ;)

Mooi die stukken hout links, mooi in een lijn. maakt de bak spannender. Altijd lastig het juiste hout te vinden. Keep posting!
 
Hallo Raoul, ik lees bijna overal dat de geophagus je bodem en tevens je planten omwoelen. Wat is jouw ervaring.

mvg marcel
 
Hallo Raoul, ik lees bijna overal dat de geophagus je bodem en tevens je planten omwoelen. Wat is jouw ervaring.

mvg marcel
Kwestie van opvoeding :)

Bij Wouter de vorige eigenaar hebben ze geloof ik de hele boel verbouwd. Nieuwe planten kregen geen kans begreep ik.
Tja bij mij hebben ze het lef niet.
Ik heb 25 kilo extra zand puur voor de Geo's in de bak gedaan. En dat zijn ze de hele dag aan het verplaatsen. Verder zijn ze braaf.

Voorheen had ik de Red Head Tapajos.
Een vis met iets meer pit dan deze wat ik nu heb. Ook daar nooit problemen mee gehad.

Ze maken wel eens een kuiltje.
Gooi ik de volgende ochtend dan weer dicht en dan komen ze echt naar me toe gezwommen met wat doe je nu. Gezellige drukte makers.
 
Ik denk dat het formaat van de discus en het aantal discus ook indruk maakt op ze.
De Geo's zijn nogal lomp en soms druk ergens bezig en dan is een discus het zat en beukt vol op de Geo's. Laf als ze zijn vliegen de Geo's dan naar de andere kant van de bak.
Alleen wanneer ze bezig zijn met kleintjes dan mag er niks in de buurt van de Geo's komen.
Dan zie je het echte cichliden karakter van territorium verdediging.
 
Ik denk inderdaad dat de aanwezigheid van de discussen een ander gedrag laat zien bij geo's. (Ze zijn maar met zn 2en)
Zelf heb ik er 11 zitten, en dan is het inderdaad wel nodig om planten te verankeren, en stenen en hout niet op het zand te zetten maar echt op de bodem.
Mijn ervaring, het zijn gewoon graafmachines.
 

Terug
Bovenaan