El gran rio Amazonas de Raoul (rjoemman)


DSC_2207_01.jpg
 
prachtige vissen.
Zou Hydrocotyle leucocephala geen plantje zijn voor jou, het klimopje verzwaren en naar de bodem laten zakken of op het hout leggen en lekker laten luifellen over het water
 
Dat is braziliaanse klimop?
Die heb ik er al in zitten maar zit nu in de bodem.

IMG_20210114_145706.jpg
 
hij wil het alleen niet zo goed doen lijkt het
 
Een groot deel van mijn stengelplanten verzwaar ik met een zware ijzeren S-haak , dan is die te snoeien zonder je ellebogen nat te maken + bijkomen voordeel dat ze eigenlijk nooit meer loskomen van de bodem tussen de snoeibeurten of als er een zand bulldozer er langs of onder zwemt.
Eens 1a2 stekjes zo hoger in je aquarium plaatsen op je hout zodat ze meer licht vangen is ook perfect mogelijk .
 
Een groot deel van mijn stengelplanten verzwaar ik met een zware ijzeren S-haak , dan is die te snoeien zonder je ellebogen nat te maken + bijkomen voordeel dat ze eigenlijk nooit meer loskomen van de bodem tussen de snoeibeurten of als er een zand bulldozer er langs of onder zwemt.
Eens 1a2 stekjes zo hoger in je aquarium plaatsen op je hout zodat ze meer licht vangen is ook perfect mogelijk .

Laat eens zien hoe dat er praktisch uitziet, ben benieuwd
 
Laat eens zien hoe dat er praktisch uitziet, ben benieuwd
Hier met myriophyllum deze plant dient om de 3a4 dagen gesnoeid te worden bij me
IMG_20210114_160419.jpg
Enkel een natte hand zonder vertroebeling door planten uit de bodem te trekken.
IMG_20210114_161222.jpg
Hier is het nu met een m12 inox bout en een elastiek maar met zo een grote S-haak lusje door beide ogen en hoef je zelfs geen elastiek te gebruiken.
 
Je zou hem ook kunnen laten drijven. Bij mij groeit die veel harder boven in de bak dan onderin. En hij hoeft niet perse met zijn voetjes in de bodem te staan.
Yep, dat doe ik ook...ik gebruik die een beetje als schaduwplant...wekelijks flink snoeien.
 
Ideaal toch, zo'n grote vaatwasser.
 
Gaaf hoor!
Wat meer javavarens op het hout (om zo echt een 'bol' te krijgen) zouden niet misstaan denk ik. Maargoed, mijn bak staat ook helemaal vol javavaren ...
 
Gaaf hoor!
Wat meer javavarens op het hout (om zo echt een 'bol' te krijgen) zouden niet misstaan denk ik. Maargoed, mijn bak staat ook helemaal vol javavaren ...
Ik heb nu 3 javavarens erin zitten.
Eerst even kijken of ze willen aanslaan bij mij.
 
Doen je planten al wat Raoul? Die jabavaren van mij had veel tijd nodig om op gang te komen. Nu groeit ie lekker maar is al weer weken later.
 
Ik zie wel wat groei in de zwaartplanten.
De lotus wil nog niet.
Valisneria ook nog niet.

De varen krijgt blauwe punten. Geen idee waarom. Misschien te veel licht.
 
Alleen die? :DD
 
Hebben de geo eitjes het nog overleefd?
 
Ik verwacht elk moment eigenlijk weer een hoop stofjes rondom de ouders in het water te zien zwemmen net als de eerste keer.
 

Terug
Bovenaan