El gran rio Amazonas de Raoul (rjoemman)


Daar was ik een stuk over aan het lezen maar die gaan in rust of zo en dan moet je die uit het aquarium halen?
Ja dat klopt en de een wel en de ander niet dacht ik. Even goed lezen dus hoe en wat.

Hier staat iets erover en ook over een wat makkelijkere soort:
 
Meestal krijg je geen torenslakjes mee vanuit de winkel. En wat je wel mee krijgt is meestal niet zo'n drama.

De torenslakjes zijn een werkelijke plaag en mijn vissen kunnen die niet breken. Deze kwamen uit een andere bron.
Ik hoop niet dat ze bij mij vandaan kwamen via de Nymphaea gardneriana. Als dat wel zo was excuses voor de overlast! Ik heb ze zelf ook, wel vanuit de LFS met plantjes meegekomen. Maar ik vind ze zelf niet vervelend gelukkig.
 
Ik hoop niet dat ze bij mij vandaan kwamen via de Nymphaea gardneriana. Als dat wel zo was excuses voor de overlast! Ik heb ze zelf ook, wel vanuit de LFS met plantjes meegekomen. Maar ik vind ze zelf niet vervelend gelukkig.
Dat wordt in dat geval een gevalletje schade claimen.
arbeidsloon 18 uur a 15 euro 270 euro
nieuwe bodem 83 euro
afvoeren van 634 slakken a 1 euro 634 euro

Nou de nota zal wel snel je kant opkomen Esther;)
 
Is toch gaaf als je uit het werk thuis komt en je ziet dit....

Strakjes is de bak weer mistig.
Ben even bij Wildkamp langs gereden voor nog wat zand dat gaat er zo in.

IMG_20211220_162238__01.jpg
 
Ik wist helemaal niet dat ze wel aan bedrijven mochten leveren.
 
Nouja dat soort winkels is soms twijfel gebied..
Sommige leveren enkel nog aan bedrijven en niet meer aan particulieren.
Vandaar de vraag
Staat gewoon op de site dat je gemaakte bestellingen mag ophalen. Ben hooguit een minuut binnen geweest met mondkapje.
Bij de vorige lockdown kon dat ook gewoon.

Bij de supermarkt loop je meer risico.
 
Ja dat is het click and collect systeem geloof ik en dat had de Action ook bij de vorige lockdown maar vandaag hoorde ik dat deze wijze van verkopen voor geen meter loopt.
 
Staat gewoon op de site dat je gemaakte bestellingen mag ophalen. Ben hooguit een minuut binnen geweest met mondkapje.
Bij de vorige lockdown kon dat ook gewoon.

Bij de supermarkt loop je meer risico.
Met wel meer dingen xD
 
Ben je nu ook extra op de waterwaarden aan het letten (ammonia/nitriet) omdat je de bodem hebt vervangen? Of verwacht je hier totaal geen problemen mee?
 
Neuh.
Gaat genoeg vers water doorheen.
Bioloog moet het gewoon trekken.
 
De discus geeft het ook aan he als er nitriet te veel is. Ze kleuren zwart en hangen aan de opp. Zwaar ademen
 
De discus geeft het ook aan he als er nitriet te veel is. Ze kleuren zwart en hangen aan de opp. Zwaar ademen
Doen de meeste vissen, tenminste aan de oppervlakte hangen en zwaar ademen. Maar liever ben je dat juist voor toch?
 
Wat doe je verder aan de water ivm de wildvang dieren?
 
Water uit de kraan in Almere komt met 180 uS met een KH van 2.5 wat voor mij mooi genoeg is voor Wildvang.
Soms geef ik een klein beetje mineralen boost.
 
Dat zijn erg mooie en lage waarden Raoul. Hier hebben we kh9 en een uS van zo n 450.
 
heb je de next vakantie al gepland voor je vissen om naar een hotel te gaan?
 

Terug
Bovenaan