Erwin's zijn thuis oceaan.......


Mooi Erwin :), heel luchtig opgebouwd . Veel zwemruimte .

en flinke vervuilers...... mijn filter kan het makkelijk hebben maar ik wil super stabiele waardes creéren

Zo maar even een gedachte he Erwin , wat maakt bovenstaande uit als je altijd hetzelfde regime aanhoudt ?
Ikzelf voer altijd op vaste gewoontes (en veel) , ik merk daar geen schommelende waardes in op .
Of wil je op zeer lage waardes gaan draaien ?
 
Het was ook niet perse om de waardes, maar hij was gewoon lomp als hij eten kreeg, dan kon je erna weer koralen gaan vastplakken etc, prachtig dier maar niet meer aan mij besteed.
 
Kleine update............. De stenen beginnen donkergroen te worden wat uitstekend bij de start past.
Twee nieuwe dokters van de 4 nieuwe.
witborst en choco.jpg
totaaltje 7-3-2019.jpg
 
Erg mooi Erwin en ja die algen horen erbij en zoals ik al eerder zei viel het me al op dat het nog zo mooi schoon was;)
 
Erg mooi Erwin en ja die algen horen erbij en zoals ik al eerder zei viel het me al op dat het nog zo mooi schoon was;)

Houd hem zo strak mogelijk qua fosfaat en nitraat, ook verlichtingschema heel langzaam opgebouwd..... werkt tot dusver erg goed zo moet ik zeggen.
 
Die slang was idd de verwarming van het bakje :)
Maar omdat ik wat problemen had met groei en de vertegenwoordiger van uponor me geen uitsluitsel kon geven, ofdat het schadelijke stoffen af kon geven is deze ook verwijdert.
Verwarm nu met een 500 watt aquamedic heater :)
 
Die slang was idd de verwarming van het bakje :)
Maar omdat ik wat problemen had met groei en de vertegenwoordiger van uponor me geen uitsluitsel kon geven, ofdat het schadelijke stoffen af kon geven is deze ook verwijdert.
Verwarm nu met een 500 watt aquamedic heater :)
je kan ok verwarming kabel van de tuin bouw onder je bak doen gaat bijna niet kapot
 
Echt irritant die zeewater gasten. Probeer je je zoetwaterbakje een beetje op te starten, met alle alg en fletse vissen...

Super mooi Erwin! :thumbs:
 
Echt irritant die zeewater gasten. Probeer je je zoetwaterbakje een beetje op te starten, met alle alg en fletse vissen...

Super mooi Erwin! :thumbs:

Hahaha zo had ik hem nog niet bekeken :D Thanks!
 
je kan ok verwarming kabel van de tuin bouw onder je bak doen gaat bijna niet kapot

Het gaat me ook niet om het kapot gaan................ weekmakers, slang en zoutwater kan behoorlijk schade aanrichten, vandaar dat er niks meer in het water komt wat ook maar iets kan afgeven.
 
Het gaat me ook niet om het kapot gaan................ weekmakers, slang en zoutwater kan behoorlijk schade aanrichten, vandaar dat er niks meer in het water komt wat ook maar iets kan afgeven.

Ga je dan epoxy ook verbannen ?
 
Zover ik weet kan epoxy tegen zeewater.............. maar ben ik niet zeker van.
Waarom vraag je dit?
 
Omdat ik grote twijfels heb of deze ALTIJD volledig uithard .
Dat wil je , maar ik twijfel daar zeer hard aan of dat altijd wel gebeurt .
Vaak zie ik op een ander nog de kleuren van de 2 afzonderlijke componenten , die is dus zeker niet volledig uitgehard (met alle gevolgen)
In mijn bak gebruik ik het alvast niet , enkel cyanoacrylaat en cement .
 
Groot gelijk! het is al een samenstelling in dat zeewater die zo nauw luistert, dat we niet ook nog mogelijke schadeverwekkers moeten gebruiken.
 
Mooi filmpje Erwin met een paar hele schone vissen , maar het wachten op "dinner" duurt zo lang dat ze zelf maar wat gaan bijeenschrapen ;)
 
Erwin is al een tijd niet in t oceanium in blijdorp geweest en heeft dus geen nieuwe filmpjes kunnen maken... denk ik.
 

Terug
Bovenaan