Erwin's zijn thuis oceaan.......


Het gaat................
Alle pech die je je maar kan wensen heb ik ondertussen wel gehad denk ik :(
Zware oodinium uitbraak, met als gevolg mijn hele visbestand kunnen afschrijven in 48 uurtjes tijd.
Erna op advies Femsal medicijn in de bak gekieperd, gevolg hele baccie cultuur dood, wat weer resulteerde in 100% flap die niet weg te krijgen was.
Fosfaat/nitraat op de meest onmogelijke levels als gevolg van onbalans baccie huishouding.

Maar nu is de bak geheel flap vrij :) heb ik de bodem weer wat aangevuld met verschillende structuren zand.
De eerste vissen zitten er ook weer in (na oodinium moet je 4-6 weken wachten, ik heb 8 weken gewacht)
Nieuwe vissen doen het goed en sinds gisteren staat er ook weer een stekje stylo (paars) in.
Baccies worden toegevoegt en nutrienten beginnen ook weer op peil te komen.
Ik heb de bak dus niet opgegeven :D
 
Het heeft je niet mee gezeten Erwin, maar wat een doorzettingskracht :r
 
Idd wat een pech, en netjes dat je niet hebt opgegeven,ik weet niet wat ik zou hebben gedaan.
Ik ben benieuwd hoe de
Bak er nou uit ziet.
 
Helaas is dit de mindere leuke kant van onze hobby. Hier ook wel eens stip gehad en hoop verlies geleden. Vele gooien na zulke tegenslagen het bijltje erbij neer.
Lekker doorgaan en proberen om het steeds weer wat beter te doen blijft een uitdaging en houd je bezig met de hobby.
Draait het eenmaal weer stabiel dan haal je er weer erg veel voldoening uit.
 
Jeetje Erwin, wat een ellende allemaal. Super dat je door bent gegaan en mooi dat het nu de goede kant opgaat.
 
en dan even voor de leken: wat is oodinium?? :S :D

in ieder geval iets wat in no-time je vissenbestand naar de t*ring heeft geholpen, ik zou in zak en as zitten als dat zou gebeuren!
 
Zwaarste vorm van stip idd.
Zo staat hij nu erbij.....
20190707_151504.jpg
20190707_131711.jpg
20190707_131412.jpg
20190707_151410.jpg
 
Ondanks de tegenslagen, heb je weer een mooi begin ziet er al mooi uit
 
Wat een tegenslagen zeg... en wat een doorzettingskracht om de bak overeind te houden. Tof om te horen dat het weer wat beter gaat. Ben benieuwd naar de vorderingen :)
 
Zeker een mooie bak. Ik twijfel nog een beetje om ook weer over te gaan naar koralen. Mijn Kogelvis sloopt letterlijk alles. Enigste wat goed gaat is sterpoliep tot nu toe.
Maar zal dan eerst andere verlichting moeten hebben dus voorlopig blijft het nog een Fowlr.
 
Wat balen zeg. Maar dit is nou ook niet het huis tuin en keuken bakje wat je aan de kant zet als het even niet meer leuk is... Gelukkig gaat het nu de goede kant op!
 
Leuk ingericht. Oogt naar mijn mening heel wat mooier dan veel van die kleine zeewaterbakken, die centrale opening geeft het een aangenaam gevoel van ruimte.
 
Wellicht heb ik het mis maar zover ik heb begrepen heeft Erwin de bak opgedoekt maar hij zal zelf vast wel reageren.
 
Ja erg jammer Erwin maar ik weet dat je de nodige tegenslagen hebt gehad en dan gaat denk ik op den duur de lol eraf.
 

Terug
Bovenaan