Flappie00's bakkie


Help Me Monday GIF by Foo Fighters
 
Zie pagina 1 van Ben zijn topic en het was dus niet mijn idee.

 
Gister de extra spraybar besteld en vandaag binnen gekregen. Ook de stekkies van Mike had ik binnen dus ik kon dat mooi in 1 keer doen. Ondanks dat ik al wat gaatjes heb dicht geplakt weet ik nog niet of ik de stroming sterk genoeg vind.

De plantjes hebben ook een plekje gekregen en de bak ziet er nu zo uit.
De stengel machtige plantjes in t midden en nog cryptocoryne toegevoegd
64A4245D-24F8-4198-BA9A-33615B4C5D55.jpeg
 
Dat is het nadeel van de spraybuis want ik vindt die gaatjes ook behoorlijk ruim en heb daarom zelf een buis gemaakt.
 
Alle blaadjes van de plantjes bewegen in de bak dus ik neem aan dat er genoeg stroming is dan?
 
Amai de planten zijn al goed gegroeid
Hoe is het resultaat nu , na een paar jaar van de bak?
Is de opstelling nog het zelfde gebleven?
 
Amai de planten zijn al goed gegroeid
Hoe is het resultaat nu , na een paar jaar van de bak?
Is de opstelling nog het zelfde gebleven?
Deze bak is aan het indraaien
Nu zo een 3 weken. Hoop plantjes bij gezet. Dit is een nieuwe (2e hands bak) de bak die ik eerder had heb ik niet meer.
 
ps stop maar met dat voeren ook in die lege bak is voor nik meer nodig .
 
ps stop maar met dat voeren ook in die lege bak is voor nik meer nodig .
De bacteriecultuur die zich nestelt tijdens de opstart heeft ook voeding nodig want anders vormen zich niet genoeg bacterien en daarom geef ik wekelijks een snufje voer tijdens de opstart.
 
gister was het dan zover, eindelijk visjes halen!
Wandelendegarnaal hier ook op t forum ging gezellig mee.
We wonen dicht bij elkaar dus gister gelijk maar op date naar mauies šŸ˜‚
Helemaal leuk!

Bij mauies werd ik verliefd op dit visje
570678F1-DD14-4638-AEFE-D5FAE8743DCC.jpeg
was even bang dat t of een ciclide was of een soort die te groot werd voor me bak, beide was niett geval. Het was wel een duur visje maar dat kon me niks schelen ik wilde deze. Eenmaal thuis snapte ik de prijs. Het is een behoorlijk uniek visje die je maar weinig ziet. Helemaal leuk!

De naam van het visje: hypseleotris cyprinoides
 
De bacteriecultuur die zich nestelt tijdens de opstart heeft ook voeding nodig want anders vormen zich niet genoeg bacterien en daarom geef ik wekelijks een snufje voer tijdens de opstart.
maar niet iedere dat zoals de topicstarter het zegt toch .
 
Hangt er ook vanaf hoeveel je voert maar 1x per week deed ik wat tussen duim en wijsvinger. Teveel is niet zo erg zolang er geen bewoners zijn en dan is er des te meer te eten voor de baccies waardoor die sneller zich gaan uitbreiden.
 
Hangt er ook vanaf hoeveel je voert maar 1x per week deed ik wat tussen duim en wijsvinger. Teveel is niet zo erg zolang er geen bewoners zijn en dan is er des te meer te eten voor de baccies waardoor die sneller zich gaan uitbreiden.
Denk je echt dat je daardoor het proces versnelt ?? Anders kan je gewoon zo een potje vlokkenvoer in eenmaal in je bak gooien , maar daar het je het proces niet versnellen en ook de baccies gaan hierdoor niet sneller groeien .
 
Nou ook baccies hebben eten nodig en dat kan deels door afgestorven blad komen maar het kan nooit geen kwaad om wat voer te verkruimelen. Zo ontstaat er in ieder geval nh3/4 wat weer wordt omgezet in no2 en in no3. Zo help je vaak de bacterien even opgang.
Zonder belasting zul je de bacterieculttur lastig op gang krijgen.
 
Nou ook baccies hebben eten nodig en dat kan deels door afgestorven blad komen maar het kan nooit geen kwaad om wat voer te verkruimelen. Zo ontstaat er in ieder geval nh3/4 wat weer wordt omgezet in no2 en in no3. Zo help je vaak de bacterien even opgang.
Zonder belasting zul je de bacterieculttur lastig op gang krijgen.
Dat klopt volledig wat je zegt maar mijn reactie is op wat jij schreef teveel voeren kan geen kwaad want dan gaan de bacterien sneller groeien en die stelling ben ik niet mee akkoord . Moesten de bacterien sneller groeien kan je het proces ook enorm versnellen door bv er in eenmaal een potje voer in te kappen echter zo werkt het niet . Wekelijks wat voer erin doen is het enige . Je kan wel de hoeveelheid opvoeren bv week 1 een gram week 2 anderhalve gram vlokvoer enz om de belasting groter te maken . Maar sneller gaat het proces echt niet werken
 
Tuurlijk is er zoiets als teveel voeren en sneller dan snel gaat het niet.
ps stop maar met dat voeren ook in die lege bak is voor nik meer nodig .
Maar je spreekt jezelf dan toch volledig tegen? Want eerder gaf je nog aan dat voeren in een lege bak niet nodig is šŸ¤”

Geen aanval he, gewoon ff benieuwd
 
Nou ik bedoelde meer dat je door wat te voeren het versnelt. Teveel voeren is niet nodig en daarom doe ik het maar 1x per week. Je kan er wel een vracht voer ingooien maar ja dat moet worden omgezet waarna alles opgang komt maar dat is denk ik niet echt zinvol.
Sneller gaat het dus niet maar je hebt wel sneller een goede bacteriecultuur dan wanneer je niets voert. Als je niets voert dan heb je na het indraaien en niet zo n grote colonie bacterien tenzij de bak zelf genoeg afval produceert.
 
Tuurlijk is er zoiets als teveel voeren en sneller dan snel gaat het niet.

Maar je spreekt jezelf dan toch volledig tegen? Want eerder gaf je nog aan dat voeren in een lege bak niet nodig is šŸ¤”

Geen aanval he, gewoon ff benieuwd
helemaal geen aanval maar als ik zie wanneer de topicstarter haar bak heeft opgestart en dan ruim iedere dag er voer heeft ingegooid dan hoeft je dit in week 5 niet meer te doen . Er is al voldoende belasting in deze bak .
 
Nou ik bedoelde meer dat je door wat te voeren het versnelt. Teveel voeren is niet nodig en daarom doe ik het maar 1x per week. Je kan er wel een vracht voer ingooien maar ja dat moet worden omgezet waarna alles opgang komt maar dat is denk ik niet echt zinvol.
Sneller gaat het dus niet maar je hebt wel sneller een goede bacteriecultuur dan wanneer je niets voert. Als je niets voert dan heb je na het indraaien en niet zo n grote colonie bacterien tenzij de bak zelf genoeg afval produceert.
kijk daar ben ik het volledig met je eens .
Denk dat er paar reacties zijn gekomen op reactie maar de ene begreep de andere niet volledig en omgekeerd . Beetje misverstanden dus ...
 

Terug
Bovenaan