Flappie00's bakkie


Je kunt voor bioCO2 gaan, dat kost 3x niets, geeft meer boost aan je planten dan geen CO2, maar wat minder heftig dan 'officiële" Co2 installatie. Wel een beetje knutselen en uitproberen.
Als je op het forum of internet zoekt naar 'bioCO2' kom je al een heel eind.
 
Je kunt voor bioCO2 gaan, dat kost 3x niets, geeft meer boost aan je planten dan geen CO2, maar wat minder heftig dan 'officiële" Co2 installatie. Wel een beetje knutselen en uitproberen.
Als je op het forum of internet zoekt naar 'bioCO2' kom je al een heel eind.
 
Goedemiddag

We zijn weer wat verder. De heather vandaag gekocht, net als de Colombo testset.


gister op mp wat plantjes gekocht en die ook toegevoegd

15BEC04A-04D5-4F73-9B74-804ED433480C.jpeg


Nu indraaien maar
D2C9F363-71A1-4D29-9C4E-F4AA58768630.jpeg
 
Het bakkie krijgt vorm. Ik ben nog niet klaar vandaar dat de cryptocoryne nog in t bakje staat.
De eerste nitriet piek is al gemeten dus dat gaat ook de goede kant op.
Het spiderwood en de grote Anubias (rechts in de hoek) heb ik op vivarium gekocht. Op het laatste moment kon ik toch nog gaan, dus dat was helemaal leuk!
Qua plantjes wil ik er nog meer in hebben dus moet nog even kijken wat ik er bij wil.

Dan maar nadenken over wat voor bewoners want dat wil ook nog niet vlotten. Zoveel leuke diertjes die er in kunnen…

Tips zijn altijd welkom 🤗

4DA4ED04-24EC-48EA-A26C-6994A7C01A1B.jpeg
 
Ziet er al leuk uit(y), nog wat planten rechts plaatsen of komt dat plantje daar ?

En lekker laten groeien kunnen straks de eerste vissen erin !
 
Wil nog wat meer plantjes maar weet nog niet wat. Rode Lotus wil ik ook nog.
 
Lotus is ook een leuk plantje(y),
Je kan ook combineren met verschillende planten (vorm van het blad en kleuren ), miss een laag kruipertje met klein blad, je hebt nu alleen planten met grote/lange bladeren...als ik dat als tip mag geven.
 
Saggitaria Sabulata is ook een leuk voorgrond plantje en erg makkelijk.
 
Lotus is ook een leuk plantje(y),
Je kan ook combineren met verschillende planten (vorm van het blad en kleuren ), miss een laag kruipertje met klein blad, je hebt nu alleen planten met grote/lange bladeren...als ik dat als tip mag geven.
Ik krijg binnenkort een plantje van Mike met de post.
 
Nieuwe meting van de bak gedaan. Het filter is al lekker aan het werk, al is de nitriet nog steeds behoorlijk hoog.

4B37FFFE-DF0A-4944-B028-CECE214272BA.jpeg
 
Geduld en die waarde van 5mg zakt vanzelf als de bacteriecultuur op orde is hoor.
 
Geduld schijn t toverwoord te zijn in de aquariastiek. Voor mij toch echt een behoorlijk ding haha.

We wachten weer verder af
 
Meest actueelste foto
Nu maar wachten tot t nitriet 0 is
Best moeilijk hoor.
image.jpg
 
Misschien een idee om tzt de spraybar te verlengen zodat je over de hele breedte een goede circulatie krijgt.
 
Zal wel beter zijn.
Kun je die los krijgen en gewoon in elkaar steken?
 
Voor de JBL heb je verlengbuisjes. Zelf heb ik van een lange buis een spraybar gemaakt.
 
Zal wel beter zijn.
Kun je die los krijgen en gewoon in elkaar steken?
Dit is een complete set met daarbij ook 2 gaatjesbuisjes.
 
Dit is een complete set met daarbij ook 2 gaatjesbuisjes.
Ja en dat is volgens mij ook het enige wat te krijgen is van JBL
 
Nee hoor, set met gaatjes buizen, set met spuitmondje, set voor aanzuig compleet.
Ja dat bedoe ik :) maar met spraybar is die alleen als set te koop, geen losse spraybar van JBL, dacht ik toch.
 
Okee, dat klopt idd. Persoonlijk heb ik ook de spraybar gemaakt. Is nog een hele tour om de gaatjes inline te krijgen. Maar met een paar klemmen, aftekenen en een boorstandaard lukt me dat goed. (Zonder te willen zwetsen. Want van zwetsen komt kletsen 😁)

 
ik koop wel gewoon een extra setje 😄
Ik ben niet zo een knutselaar.
Word de stroming dan niet te slap?
 
Ik bedacht het nadat ik op enter had gedrukt inderdaad. Haha 😂
 
ik koop wel gewoon een extra setje 😄
Ik ben niet zo een knutselaar.
Word de stroming dan niet te slap?
Het zal wat afnemen. Daarom heb ik juist zelf een gemaakt en de gaatjes kleiner gelaten want de JBL buisjes hebben imo vrij grote gaatjes.
 
Klopt en ik legde hem tegen het aanrecht aan op de grond en een dun latje ervoor en dan heb ik afgetekend.
 

Terug
Bovenaan