Fotoalbum Tomg


Ha hallo,

Nee helaas nog steeds geen jongen en ook geen zwangere. Duurt wel aardig lang. Zal wel niet zo vruchtbaar water zijn.
Ze leven gelukkig wel alle 16 nog en eten ook flink.
Wie weet binnenkort

20190430_163356.jpg
 
Dat is jammer maar moed houden!
Ik had er in februari 10 gekocht en die zijn flink aan het kweken nu gelukkig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Ja doe ik zeker, ze zijn een maand of 5/6 dus ze hebben nog even voor ze dood gaan:p
 
Is toch echt weleens tijd aan het worden,hoeveel graden is het water?
 
Ja zal je wel zeggen, 22/23 gr. Ph 6,3 . Kh 0 . Gh 5
 
Niks mis mee zou je zo zeggen,weet je de geleidbaarheid ook toevallig?
 
Nee helaas niet. Wel apart dat er in de juwel na een maandje al zwangere Cr waren terwijl de waarden voor de Cr daar veel minder gunstig zijn. Misschien heeft het met de prl "versie" te maken?
 
Ja je weet het nooit met die garnalen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Mooie garnaaltjes hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Ah weer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest. Ziet er fris uit de nieuwe layout van de site.

Helaas zien de cr prl er wat minder fris uit.
Al de tweede dode nu en NOG STEEDS NIET een zwanger. Ze willen gewoon niet. Kwa voer geef ik ze met mate van alles (snowflakes, pallets, shirakura ebi dama, groentes, catappa) en ze eten het ook allemaal op.
Maar de nakomelingen blijven helaas uit en dan gaat de populatie een beetje slinken.
:oops:
 
Jammer is dat Tom maar herkenbaar en vaak is de oorzaak moeilijk aan te wijzen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Probeer anders eens wat diepvries rode mug of bloedwormen te geven. Patton gaf mij dat advies namelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Goedemiddag iedereen,

Ik zit de laatste tijd veel te weinig op het forum, beetje druk.
Maar er is eindelijk positief nieuws te melden over de prl garnalen. Er is eentje zwanger!
Van de 16 garnalen zijn er nog 13 over dus het wordt wel tijd voor wat uitbreiding.
De vraag is nog even of ze nog uit gaan komen de eitjes, want de zwangere garnaal is weinig actief vergeleken de rest en eet ook niet mee.

Voor de zekerheid alvast een aquael pat mini filter besteld en deze laat ik vanaf morgen meedraaien zodat de aquael het over een tijdje kan overnemen. Het dennerle nano filter heeft naar mijn idee weinig pompvermogen als je er ook nog een speciale baby guard overheen plaatst.
We zullen zien hoe het verloopt.

Hieronder nog een paar fotos van de beestjes.
20190703_172246.jpg

20190703_172010.jpg


En de andere bak die weer eens gesnoeid moet worden;
20190702_154049.jpg
 
Spannend Tom en ik hoop dat je eindelijk dan jongen gaat zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Het filter staat, werkt naar mijn idee prima, vooral die luchtbellen optie is wel fijn voor de garnalen maar het maakt dan wel meer lawaai. Eerst maar eens een paar weken meedraaien en hopen dat de fijne spons niet te snel dichtslibt
IMG-20190704-WA0003.jpeg
 
Het maakt wat meer lawaai maar je kan ook minder bellen doseren waardoor het geluid behoorlijk mee zal vallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Waarom vind je dat een fijne optie?
Garnalen houden dacht ik wel van goed belucht en zuurstofrijk water. Ik heb niet het idee dat ik dat zelfde niveau bereik als alleen met oppervlakte beweging.
 
Daar zou je eventueel ook een oxydator voor kunnen gebruiken, maar ik zie veel planten bij je dus daar komt voldoende zuurstof van in de bak, en nu verdrijf je juist nog wat meer Co2 voor de planten welke ze nodig hebben.
 
Daar zou je eventueel ook een oxydator voor kunnen gebruiken, maar ik zie veel planten bij je dus daar komt voldoende zuurstof van in de bak, en nu verdrijf je juist nog wat meer Co2 voor de planten welke ze nodig hebben.
Een oxydator heb ik idd nog niet eerder aan gedacht. Niet dat ik momenteel een zuurstof tekort heb, maar ik dacht meer beluchting is nooit verkeerd.
Ik voeg trouwens geen co2 toe aan de bak, hoe verdrijven de bellen dan het co2 als er in de toegevoerde lucht meer co2 zit dan al in het water zit.
 
De natuurlijke Co2 zal door de korte weg naar het water toe geen kontakt genoeg krijgen om daar wat mee te doen, je ziet ook dat de stroming van de lucht direkt weer naar boven gaat, maar planten geven ook Co2 af welke je nu juist verdrijft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Zal zoals Ton aangeef inderdaad niet die optie aanzetten. De planten zullen voldoende zuurstof leveren en vinden de co2 die je nu verdrijf extra fijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Zal zoals Ton aangeef inderdaad niet die optie aanzetten. De planten zullen voldoende zuurstof leveren en vinden de co2 die je nu verdrijf extra fijn.
Heb de luchtstroom al uitgezet, aangezien hij ook vlak bij het bed staat heeft ook de zachtste stand nog te veel lawaai. Bedankt voor de tip en @TonHageraats
 
De garnalen gaan hard! Ondertussen al 5 zwanger! Ben erg benieuwd hoeveel jongen er straks rondlopen en hoe hun grade is.
Nu het aquael filter een weekje meedraaid is het water kraakhelder geworden! Denk omdat het een veel fijnmaziger filter is. Ik laat hem nog een weekje voor de zekerheid meedraaien en dan verwijder ik het dennerle filter.
De stroming is door het nieuwe filter ook veel beter geworden, een veel sterker filter dit.
Enig nadeel is dat de snowflakes nu wel sneller wegdwarrelen, maar de garnalen lijken de sterkere stroom wel fijn te vinden.
Hopelijk snel de jongen!
IMG-20190710-WA0000.jpeg
 
Goed nieuws dus Tom en nu maar wachten op de kleintjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Gaat goed Tom, de garnaaltjes zien er prima uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
D
Met een beetje geluk ben je straks de tel kwijt.
Dat zou mooi zijn! Helaas kom ik net thuis en ligt er een zwangere garnaal dood, op de plek waar ze eerder aan het eten waren. Dat zijn een paar jongen minder.
 
En dit keer 2 zwangere garnalen dood :(
zo blijven er maar weinig over. Hopelijk overleven de laatste 2 vrouwtjes het wel. Anders stap ik maar over op een neocaridina soort.
 
Dat is balen Tom en nu maar hopen dat de rest het wel haalt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Jammer Tom, nog minder dat je geen oorzaak kan vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Jammer Tom, nog minder dat je geen oorzaak kan vinden.
Ik zat zelf al te denken aan planaria, omdat ze zo spontaan steeds dood gaan en de rest gezond lijkt. Alleen ben ik er nog geen tegengekomen, vind het ook gek dat het juist de zwangere zijn die neervallen.
 

Terug
Bovenaan