Fotoalbum Tomg


Voor nu voor nood, ja gewoon doen, je hebt niet veel keus. Als het kan je filter erbij inzetten en laten draaien samen met planten.
Zou wel echt overwegen een grotere bak op te halen als je aquarium leeg is zodat je even rustig de tijd hebt om na te denken over wat je wilt zonder je zorgen te hoeven maken over de garnalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
De aquasoil zal er ook uit moeten want de lek zit waarschijnlijk onder de aquasoil.
Moet de bak dan ook opnieuw indraaien als het lek gedicht is? En wat kan ik het beste met de soil doen?
 
De aquasoil zal er ook uit moeten want de lek zit waarschijnlijk onder de aquasoil.
Moet de bak dan ook opnieuw indraaien als het lek gedicht is? En wat kan ik het beste met de soil doen?
De soil kan je vochtig/nat bewaren denk ik, en ja je zal weer moeten indraaien, wel gelijk het moment om eventueel gelijk nieuwe soil te nemen, maar ik denk dat deze nog niet uitgewerkt zal zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Heb je de garnalen en planten er al uit?
Geen verstand van aquasoil maar ik zou het in een schone emmer met water of in dubbele vuilniszakken doen. Denk dat je het wel weer moet schoonspoelen voor gebruik. Deze bacteriën ben je kwijt.
Dan rustig kijken wat er mis is met je aquarium.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Update;

Bij de naad blijft het momenteel droog!
Maar er sijpelt water langs de achterkant naar beneden waar de lamp bevestigt zit.
Heb de lamp hier weggehaald en op de rand was het helemaal nat en drupte het via de houder naar de achterkant.

Omdat ik gisteren het hout er in heb gedaan is het waterpeil wat gestegen, net tot aan deze rand van de houder. Ik hoop dat het water is gaan geleiden via deze houder.
Heel apart, maar nu ik er wat water uit heb gehaald blijft het droog. Nog niet te vroeg juichen. Hier 2 fotos

20190213_162550.jpg
20190213_162604.jpg
 
Zou mooi (en vreemd) zijn als dat het was! Hopelijk geen lek dus, hou het even goed in de gaten.
Denk eraan dat er misschien ook water onder het aquarium zit en dus op je kastje :deal:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Zou mooi (en vreemd) zijn als dat het was! Hopelijk geen lek dus, hou het even goed in de gaten.
Denk eraan dat er misschien ook water onder het aquarium zit en dus op je kastje :deal:
Dat wordt denk ik onmogelijk om te drogen
 
Dit is wel een flinke opluchting. Wou net beginnnen met de bak te legen.
Bijzonder dat het dan zo veel water naar beneden kan krijgen dat er een flinke plas komt te liggen.
Iets om rekening mee te houden in de toekomst
 
Je zou er even een nachtje een elektrische straalkachel op kunnen zetten, just to be sure.
als je die hebt natuurlijk.
Heb ik helaas niet in een klein formaat,
Het matje onder de bak is ook maar 0,5 cm dik en steekt er verder niet onderuit.
 
Na een maand lang een flinke algenbloei te hebben gehad begint de juwel eindelijk op te klaren. Ondertussen 2 weken lang dagelijks 50% verversen en een lichtduur van 6 uur.
Nu durf ik haast niet meer een bosje planten uit de bodem te halen zonder veel afvalstoffen te laten vrijkomen :oops:.

Daarnaast heb ik van de plantedbox allinone afscheid genomen, de planten zijn het nou net niet. Ondanks een co2 van 40.
Bruinige randen van alle plantenbladeren heb ik constant en toen ik de allinone 2 weken liet staan en easylife profito gebruikte begonnen de planten ineens te stralen en verdween de bruinigheid.
Ook getest in het garnalenbakje en daar hetzelfde resultaat; mos na een week bruinig en de randen van bladeren eveneens.
Het lijkt erop dat ik hier als enige ervaring mee heb.:rolleyes:

Vandaag begonnnen met aqua rebell makro en mikro basic, veel goede dingen over gehoord. Voordeel is dat ik deze 2 groepen apart kan doseren. Even afwachten:koffie:
 
Nou mooi dat het beter gaat en ik ben benieuwd hoe die nieuwe voeding je bevalt. Overigens is zelf poeders oplossen goedkoper.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Hier nog een paar plaatjes van de crystal reds, 3e foto is stukje mos in de juwel wat er spontaan in is gekomen, maar groeit als kool.

Kleurdekking ben ik voorlopig nog aardig tevreden over.

20190222_142953.jpg
20190222_171704.jpg

20190222_171410.jpg
 
Staat er erg mooi bij Tom en hoeveel co2 zit er nu in want garnalen zijn soms nogal gevoelig hiervoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Staat er erg mooi bij Tom en hoeveel co2 zit er nu in want garnalen zijn soms nogal gevoelig hiervoor.
In de dennerle scaperstank met de cr zit geen co2. In de Juwel rond de 40ppm, hier zat vanaf het begin ook cr, maar helaas zie ik die de laatste weken amper, waarschijnlijk ook door de ammoniak piek
 
Werd weer even tijd voor een updateje,
De Juwel ondertussen kraakhelder gelukkig, maar vandaag de halve bak over de kop gehaald. De rotala bos er uitgehaald en de toppen teruggeplaatst evenals de pogostemon erectus. Kwam een aardige stofwolk vanaf dus gelijk 50% ververst en hopen dat het dit keer niet tot een algenbloei komt. De resultaten zal ik morgen wel even uploaden, lichten zijn nu uit.

De aqua rebell plantenvoeding bevalt wel aardig, planten zien er fris uit. Nadeel is het dagelijkse toevoegen wat nog wel eens vergeten wil worden.
20190309_124515.jpg

20190309_124532.jpg


De prl garnalen in de Dennerle bak leven allemaal nog alleen nog geen zwangere te zien. Ondertussen ook catappa bladeren gekocht alleen laten ze deze (nog) links liggen.
20190310_182021.jpg
 
Het resultaat; een lelijke, kale bak. Hopen dat het weer snel volgroeid.

20190311_155503.jpg
 
Vandaag de plantjes gesnoeid in het garnalenbakje. Verbaas me over hoe erg de rotala hra hier blijft kleuren. De plantjes begonnen met een mooie rode kleur, maar hoe dichter ze bij het licht kwamen, hoe paarser ze werden en dat zonder co2 en 4ml voeding per week.
20190317_181055.jpg


Wat ik vreemd vind is dat de garnalen totaal niet op het catappa blad zitten te grazen.
Moet het blad er eerst langere tijd liggen voordat ze er van gaan eten?
Heeft iemand anders ook deze ervaring?
 
Hij kleurt idd heel mooi. Eigenlijk nooit echt zo op gelet wanneer ze van de catappa gaan eten maar denk dat het makkelijker te eten is als het er wat langer in ligt idd. Maar misschien vinden ze genoeg ander voedsel in je bak. Blad kun je gewoon laten liggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Hij kleurt idd heel mooi. Eigenlijk nooit echt zo op gelet wanneer ze van de catappa gaan eten maar denk dat het makkelijker te eten is als het er wat langer in ligt idd. Maar misschien vinden ze genoeg ander voedsel in je bak. Blad kun je gewoon laten liggen.
Oke, ik maakte me al zorgen dat ik anti-catappa garnalen heb en dat het pakje bladeren voor niets is. Ik wacht af!
 
Misschien heb je boerengarnalen, "Wat de boerengarnaal niet kent, dat vreet hij niet" :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Update Dennerle bakje;

Nog steeds geen zwangere dames:(
Ze groeien nog wel aardig maar lusten nog steeds het catappa blad niet.
Verbaas me eigenlijk hoelang die amazonia bodem het water blijft aanzuren.
Ph zit mooi constant op 6,2 terwijl ik wekelijks met 15% 7,2 ververs.
Je zult zien dat ik straks alleen maar mannetjes heb... dan kan je lang wachten
20190331_145522.jpg
 
Wow zo mooi op kleur allemaal :)

Het lijkt dat ze die bladeren links laten liggen, maar na een tijdje zie je alleen de nerven nog omdat ze die niet opeten. Ze kunnen wel heel lang met zulk blaadje, ik geef daar stukjes van. Maar het heeft de voorkeur niet. Meestal gaan ze op het cholla wood, maar catapa bladeren krijgen ook aandacht; hetzij minder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg

Terug
Bovenaan