Wat is er nieuw

Fotoalbum van Cédric Vleminckx

Ziezo,,de planten staan in de bak;

Dit is het ondertussen geworden:

13645288_513247385552093_6331742339975951948_n.jpg

13599830_513247388885426_7345207977390916620_n.jpg

13645333_513247438885421_5125098230936214806_n.jpg

De bak lijkt eerder klein op de bovenstaande foto's, maar dat is hij niet.

Als je een foto bekijkt uit bovenaanzicht, toont ie veel groter op de foto..

13620381_513247445552087_7042476120395522181_n.jpg

Dit is toch wel het mooiste perspectief, dus hiervan zal ik altijd wel een paar extra foto's nemen.

Als er aanbevelingen zijn voor planten, die zijn ook altijd welkom,,

Dit zijn de eerste planten waar ik mee ga starten, ik wil en ga ze natuurlijk ook nog altijd verder aanvullen..Maar eerst even wachten tot dat alles gaat groeien.

Tot de volgende update .. 😉

Zo, heb jij die even netjes neergezet?????
Dat Hoort zo toch niet? Cedric.

Op een bergje zand,, 2 latten, niks.

Wacht je dat hij eruit klapt? de bodem?

Bertus zei:
Zo, heb jij die even netjes neergezet?????
Dat Hoort zo toch niet? Cedric.

Op een bergje zand,, 2 latten, niks.

Wacht je dat hij eruit klapt? de bodem?

Het staat op houten kratten, ze kunnen het gewicht goed dragen.

Er is een volledige ondersteuning onder.

Ik denk dat Bertus bedoeld dat je beter over de gehele bodem steun kunt hebben en niet alleen van een paar latjes. Wellicht is de druk dan te groot voor dat kunststof.

Heb ik zeker een verkeerde bril op.

links grof materiaal, rechts niks.

Zou een hele plaat eronder leggen.
Zou JIJ ook tegen een ander zeggen, nu doe je het zelf halfslachtig.

tuinkabouter zei:
de druk op het glas is niet goed verdeeld lijkt wel.
normalieter ondersteun je een bak minimaal rondom, althans zover ik weet.

Ja, eronder zit wel maar is niet zichtbaar op de foto.

Ik zal het nog wat extra verstevigen.

jessicapilon zei:
Ik denk dat Bertus bedoeld dat je beter over de gehele bodem steun kunt hebben en niet alleen van een paar latjes. Wellicht is de druk dan te groot voor dat kunststof.

Ik zal het nog wat extra verstevigen.

Bertus zei:
Heb ik zeker een verkeerde bril op.

links grof materiaal, rechts niks.

Zou een hele plaat eronder leggen.
Zou JIJ ook tegen een ander zeggen, nu doe je het zelf halfslachtig.

Aan de rechterkant ligt er ook zand onder, enkel is dat niet zichtbaar op de foto.

Ik zal het extra verstevigen.

Maak mij niet uit ,hoor.
Het is jouw bak.
Dat vul je niet met zand op, dat zakt in elkaar,.

Lijkt wel of je hier voor het eerst bent.

Bertus zei:
Maak mij niet uit ,hoor.
Het is jouw bak.

Ik ga het niet met zand opvullen, maar met een houten plank. Dan staat het stevig en gelijkmatig. Dat was maar als tijdelijke oplossing, omdat ik nog niet direct een houten plank tot mijn beschikking had.

C�dric Vleminckx zei:
Bertus zei:
Maak mij niet uit ,hoor.
Het is jouw bak.

Ik ga het niet met zand opvullen, maar met een houten plank. Dan staat het stevig en gelijkmatig. Dat was maar als tijdelijke oplossing, omdat ik nog niet direct een houten plank tot mijn beschikking had.

Het is van belang dat de druk overal zo gelijk mogelijk verdeeld is. Komt vast wel weer goed 😉.

renniehahahahaha zei:
Wel mooi ingericht! 🙂

Mvg
Rennie

Dank je, Rennie!

Hij is nog bijlange niet klaar, heb nog een stuk spiderwood besteld, en nog een paar planten.

Ook vond ik het zandweggetje leuk omdat ik ook graag corydoras zou houden.

jessicapilon zei:
C�dric Vleminckx zei:
Bertus zei:
Maak mij niet uit ,hoor.
Het is jouw bak.

Het is van belang dat de druk overal zo gelijk mogelijk verdeeld is. Komt vast wel weer goed 😉.

Met een houten plank zal dat hopelijk wel lukken.

Zo niet, zal ik voor een andere oplossing moeten zorgen.

Het ziet er al goed uit. 😉 Wel had ik ander grind gekozen want in dit grind blijft het vuil makkelijk zitten.
Het is denk ik ook wat te grof voor de corry's die je zou willen nemen.

Gaat op zich best voor Cory's al zie ik ze inderdaad liever op zand.
Onderhoud is zeker van belang met grind, en ook zeker als je Cory's houd, aangezien deze diertjes tenslotte op die bodem leven.

Heb het bij lange na niet allemaal gelezen.. maar ik begrijp dus dat je in deze plastic bak Cory's wilt houden?
En deze bak komt buiten?
Moet je dan niet heel erg gaan bijstoken?

Of mis ik nu info?

guppy5 zei:
Het ziet er al goed uit. 😉 Wel had ik ander grind gekozen want in dit grind blijft het vuil makkelijk zitten.
Het is denk ik ook wat te grof voor de corry's die je zou willen nemen.

Bwa, af en toe eens het grind schoonzuigen, moet wel lukken.

Voor de corys heb ik ook een zandbaantje voorzien.

kellemes zei:
Gaat op zich best voor Cory's al zie ik ze inderdaad liever op zand.
Onderhoud is zeker van belang met grind, en ook zeker als je Cory's houd, aangezien deze diertjes tenslotte op die bodem leven.

Inderdaad, daarom had ik ook voor een baantje met zand gezorgd.

kellemes zei:
Heb het bij lange na niet allemaal gelezen.. maar ik begrijp dus dat je in deze plastic bak Cory's wilt houden?
En deze bak komt buiten?
Moet je dan niet heel erg gaan bijstoken?

Of mis ik nu info?

Die komt in een serre, daar is het al wat warmer dan gewoonlijk. 😉

En er komt ook verwarming in, die heb ik besteld.

Je had net zo goed een glazen aquarium kunnen aanschaffen 😉
Nu heb je een filtertje,verwarming aangeschaft en de bak net zo ingericht als je bij een aquarium zou doen. Alleen kijk je nu door kunststof heen.
Qua ruimte neemt dit ook net zo veel plaats in.

Dacht dat je een soort vijverbakje wilde.

Dit is toch gewoon zo'n opbergbak die je bij de Action, Blokker etc kunt halen? Waarom niet gewoon een glazen bak inderdaad, dat oogt toch echt stukken mooier.

Hoop voor jou niet dat het zandweggetje snel verdwijnt / rommelig wordt. Dat risico loop je zeker met corydoras die over de bodem struinen. Verder wel een leuk begin 🙂

Lieve Cedric,

Je krijgt best veel commentaar. En dat is niet geheel onterecht, maar ook niet leuk voor jou. Je hebt altijd je adviezen klaar wat andere mensen beter kunnen doen. En je verteld op verschillende topics dat je een groot glazen aquarium gaat krijgen of zelfs een hele schuur met meerdere aquaria!

De reacties zijn dan ook niet heel gek, als je opeens met een plastic bak komt als aquarium. Dan plaats je de bak ook nog eens op een wel heel onregelmatige ondergrond. En weet je ineens niet meer wat voor vissen je erin kunt houden. Terwijl je altijd wel een antwoord klaar hebt.

Wellicht mag je nu toch nog geen glazen aquarium aanschaffen en is dit het alternatief wat wel mag. Maar dan is het handig dat je even aangeeft wat je bedoelingen zijn.

Je hebt commentaar op mensen die eerst handelen en na het stellen van vragen er dan pas achter komen dat ze iets niet zo handig hebben aangepakt. Nu lijk jij precies hetzelfde te doen.

Ineens heb je een bak, heb je hem ingericht en geplaatst en op een manier waar leden toch wel wat kanttekeningen bij zetten.

Het is heel normaal om beginnersfouten te maken en ook helemaal niet erg. Omdat je zelf nog geen aquarium hebt gehad, besefte je je misschien nog niet wat het werkelijk inhoudt om er ��n goed draaiende te krijgen en te houden. Alle keuzes die je maakt hebben invloed op je verdere keuzes en dat is best wel lastig.

Het is lastig maar des te leuker is ook de uitdaging om hier mee aan de slag te gaan. Desnoods begin je weer opnieuw en nog eens en nog eens. Aldoende leert men zeggen ze. En dat is ook zo. Theoretisch is alles heel logisch te verzinnen en te beredeneren, maar in de praktijk leer je pas echt.

Probeer de adviezen als tips te zien en niet direct als kritiek, dat maakt het een stuk fijner en leuker.

Ik vraag mij af of we dit alles nog serieus moeten nemen?
Je gaat toch geen vissen houden in een "china pride" box die de naam curver niet mag dragen.
Dat mensen dit doen bij verhuizing of uit nood (gebroken aquarium) tot daar aan toe.

Het beste advies wat ik je wil geven. Houd het bij planten. En laat de vissen maar in de winkel.

Haha, en beide toch de beste bedoelingen 😉

Ik sprak inderdaad ook al mijn wantrouwen uit in deze bak.. ik heb bergen van deze bakken in de tuin of op zolders zien scheuren, dat wordt gewoon broos met de tijd.
Voor 3x niks heb je tweedehands glasbakken, al dan niet opknappertjes waar ik liever mee zou beginnen.

Cedric,

Net als Mark ook aangeeft zou ik eens kijken voor een 2e hands bak.

Je wilt nu voor �15 een pomp kopen en nog een verwarming er bij.
Voor dat geld kun je ook een complete 2e hands bak krijgen met verlichting zodat je er ook savonds van kunt genieten.

@Sanneke,
idd heel lief geschreven :smitten:

Ik moet zeggen dat ik ook sterk mijn twijfels heb bij de kwaliteit/sterkte van deze bak.
Op MP staan vaak leuke bakken van 60cm voor rond de 25 euro en daar kun je denk ik beter voor gaan.

Beste C�dric,

leuk dat je kan starten, hopelijk maak je een leuk bakje!

De opmerkingen die je al kreeg snap ik wel, jij ook denk ik. Zoals Sanneke al mooi zei: neem het advies op als tips en niet als kritiek!
Net als Sanneke krijg ik ook de indruk dat je (voorlopig) geen glazen bak mag opstarten (misschien wegens plaatsgebrek, budget,...) Het is dan inderdaad beter om aan te geven wat je keuze voor deze bak heeft bepaald.

Het is mogelijk dat je ouders minder enthousiast zijn over je nieuwe hobby en dat je keuzes hierdoor bepaald worden, als dat zo zou zijn geef je dit misschien beter aan, niets mis mee h�! Velen hier hebben ook de toestemming nodig van hun partner dus iedereen zal hier begrip voor hebben.
Misschien is in huis geen optie? Maar in de serre is ook niet zo een goed plan zoals je zelf wel zal beseffen, naast de schommelingen in temperatuur moet je ook rekening houden dat het plastiek van de bak (snel) kan versterven (broos worden) door de invloed van de zon in de serre. Je beschrijft je serre als een extra isolatie maar als het (hopelijk) eens echt zomer wordt dan heb je weinig controle over de temperatuur, ik weet niet welke vissen zo'n schommelingen zullen aankunnen eigenlijk, anderen hier vertellen je dit wel...
Eerder had je het over een bakje bij je grootouders, als het daar wel kan is dat misschien beter, nee?
Is het een kwestie van budget dan zou ik denken dat je hier op het forum snel een goedkoop (misschien bijna gratis) bakje kan scoren. Ik kan je wel gratis aan een bakje helpen desnoods, is dan wel een lelijk gekitte bak maar ook daarin kan je leuke dingen doen...

Is het een kwestie van plaatsgebrek binnen? Dan kan je misschien een nanobakje met garnalen op je slaapkamer overwegen, zeer compact, weinig kosten en zoals je zelf weet kan dit ook zeer leuk zijn. Bijkomend voordeel is dat je met zo'n bakjes soms 'niet-liefhebbers' kan overtuigen dus wie weet... 😉

Soit, een zeer lang bericht waar ik eigenlijk mee bedoel:

Als je aangeeft wat je keuze heeft bepaald, dan kan er met je meegedacht worden en kom je zo misschien tot een beter plan...
Daarbij komt dat het geen schande is om hulp of advies te vragen, gezien jouw 'forumactiviteit' zal je ongetwijfeld op raad en daad kunnen rekenen bij veel forumleden.
Net als sommige anderen denk ik dat je met deze bak niet de beste start kan maken en zoals je zelf al veel hebt gezegd: beter nog wat extra geduld en ineens goed in plaats van overhaast te starten en de verkeerde keuzes te maken.
Gebruik al de kennis die je hier al hebt opgedaan om kritisch te denken over je eigen project en de haalbaarheid.

Ik hoop dat je mijn bericht niet verkeerd opvat, het zijn maar tips h�, als je liever niet antwoord op (sommige) vragen dan snap ik dat ook h�, dus geen stress 🙂

groeten

willem666 zei:
Het is mogelijk dat je ouders minder enthousiast zijn over je nieuwe hobby en dat je keuzes hierdoor bepaald worden, als dat zo zou zijn geef je dit misschien beter aan, niets mis mee h�!

Mijn ouders zijn er inderdaad niet heel dolgelukkig op, ik hoop dat jullie dit begrijpen.

De opmerkingen die je al kreeg snap ik wel, jij ook denk ik. Zoals Sanneke al mooi zei: neem het advies op als tips en niet als kritiek!

Ik snap de opmerkingen ook wel, maar ook alsnog in een plastic bak lukt het perfect.

Ik ga wel naar een andere omgeving zoeken, buiten lijkt geen goede optie.

willem666 zei:
Misschien is in huis geen optie? Maar in de serre is ook niet zo een goed plan zoals je zelf wel zal beseffen, naast de schommelingen in temperatuur moet je ook rekening houden dat het plastiek van de bak (snel) kan versterven (broos worden) door de invloed van de zon in de serre.

Ik zal alsnog de bak zien binnen te zetten, dit is inderdaad wel de beste optie.

willem666 zei:
Je beschrijft je serre als een extra isolatie maar als het (hopelijk) eens echt zomer wordt dan heb je weinig controle over de temperatuur, ik weet niet welke vissen zo'n schommelingen zullen aankunnen eigenlijk, anderen hier vertellen je dit wel...

Dat is inderdaad dan wel een groot nadeel..Maar ik ga zoeken voor een plekkie binnen, moet ik nog wel even een verhuis houden zodat ik plaats kan vinden. 😉

willem666 zei:
Net als sommige anderen denk ik dat je met deze bak niet de beste start kan maken en zoals je zelf al veel hebt gezegd: beter nog wat extra geduld en ineens goed in plaats van overhaast te starten en de verkeerde keuzes te maken.
Gebruik al de kennis die je hier al hebt opgedaan om kritisch te denken over je eigen project en de haalbaarheid.

Het is niet de allerbeste start, dat geef ik toe, maar ik kan er nog wel iets mooi van maken, en dat ga ik natuurlijk ook proberen. ;p

willem666 zei:
Ik hoop dat je mijn bericht niet verkeerd opvat, het zijn maar tips h�, als je liever niet antwoord op (sommige) vragen dan snap ik dat ook h�, dus geen stress 🙂

Ik vat ze zeker niet verkeerd op, deze berichten helpen me alsmaar. Ik heb zowat op alle dingen gereageerd die je zei. 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan