Cédric Vleminckx
Well-known member
Sanneke80 zei:Lieve Cedric,
Je krijgt best veel commentaar. En dat is niet geheel onterecht, maar ook niet leuk voor jou. Je hebt altijd je adviezen klaar wat andere mensen beter kunnen doen. En je verteld op verschillende topics dat je een groot glazen aquarium gaat krijgen of zelfs een hele schuur met meerdere aquaria!
De reacties zijn dan ook niet heel gek, als je opeens met een plastic bak komt als aquarium. Dan plaats je de bak ook nog eens op een wel heel onregelmatige ondergrond. En weet je ineens niet meer wat voor vissen je erin kunt houden. Terwijl je altijd wel een antwoord klaar hebt.
Wellicht mag je nu toch nog geen glazen aquarium aanschaffen en is dit het alternatief wat wel mag. Maar dan is het handig dat je even aangeeft wat je bedoelingen zijn.
Je hebt commentaar op mensen die eerst handelen en na het stellen van vragen er dan pas achter komen dat ze iets niet zo handig hebben aangepakt. Nu lijk jij precies hetzelfde te doen.
Ineens heb je een bak, heb je hem ingericht en geplaatst en op een manier waar leden toch wel wat kanttekeningen bij zetten.
Het is heel normaal om beginnersfouten te maken en ook helemaal niet erg. Omdat je zelf nog geen aquarium hebt gehad, besefte je je misschien nog niet wat het werkelijk inhoudt om er ��n goed draaiende te krijgen en te houden. Alle keuzes die je maakt hebben invloed op je verdere keuzes en dat is best wel lastig.
Het is lastig maar des te leuker is ook de uitdaging om hier mee aan de slag te gaan. Desnoods begin je weer opnieuw en nog eens en nog eens. Aldoende leert men zeggen ze. En dat is ook zo. Theoretisch is alles heel logisch te verzinnen en te beredeneren, maar in de praktijk leer je pas echt.
Probeer de adviezen als tips te zien en niet direct als kritiek, dat maakt het een stuk fijner en leuker.
Dank voor het lieve bericht.
Ik probeer de adviezen niet op te nemen als kritiek, maar als tips. Dat probeer ik zo goed mogelijk.
Verder heb ik al meer verduidelijking geven in het bericht hierboven, bij Willem. Die beantwoorden ook op jou vragen.