Fotoalbum van Ruben01


Heb je niet iets in je vat zitten? Of filter je het water met iets waar iets in kan zitten?
Vreemd hoor...
 
Terug van de beurs, en ik heb mee:

-filtermat
-levend voer
-planten
-eikenexctract
-eikenbladeren
-warmtelamp
-kit
-cocfiber
-koppeltjes apistogramma (gekweekt op een ph van 5,8)
-8 citroengarnaaltes
-8 otocinlcus macrospilus (bij utaka gehaald, stond op de site dat het nakweek was... bleek een foutje te zijn:mad::mad:. Toch maar meegenomen....)

IMG_2289.JPG
IMG_2290.JPG
IMG_2291.JPG
IMG_2292.JPG
IMG_2293.JPG
 
Laatst bewerkt:
Oooh Ruben, het lijkt wel Sinterklaas! ;)

Wat is je ervaring met eikenextract? Mijn pH zou best een tikje lager mogen maar ik vind osmose net een brug te ver. Heb al eikenbladeren en elzenproppen (lang leve het park), maar vooral ook ter decoratie.
 
Oooh Ruben, het lijkt wel Sinterklaas! ;)

Wat is je ervaring met eikenextract? Mijn pH zou best een tikje lager mogen maar ik vind osmose net een brug te ver. Heb al eikenbladeren en elzenproppen (lang leve het park), maar vooral ook ter decoratie.
Jep:D


Eikenextract heb ik nog nooit gebruikt (@MaestroCygni wel), ik gebruik alleen maar osmosewater voor in de bak. Filter ookmover turf. Voor de waterwissel moet ik dat water eerst 1 week over turf filteren, dat blijkt nu dus heel irritant, water is nooit optijd klaar... Daarom heb ik eikenextract gehaald, voor het verversen.:)


Hoe laag wil jij je ph hebben? Wat is je kh?:daisy:
 
pH is 7.5, KH5, GH8.

Wil binnenkort de hyphessobrycon flammeus aanschaffen en dan is een pH van 7 of nog wat lager wel mooi dacht ik.
 
pH is 7.5, KH5, GH8.

Wil binnenkort de hyphessobrycon flammeus aanschaffen en dan is een pH van 7 of nog wat lager wel mooi dacht ik.
Als je een langdurig effect wilt, moet je ook turf gebruiken. Eikenextract werkt prima om de ph, gh en kh onmiddellijk te verlagen, maar na ongeveer 24 uur is het effect verdwenen. Een goede hoeveelheid turf zal eenmaal de ph, gh en kh laag zijn alles laag en stabiel houden.
 
Als je een langdurig effect wilt, moet je ook turf gebruiken. Eikenextract werkt prima om de ph, gh en kh onmiddellijk te verlagen, maar na ongeveer 24 uur is het effect verdwenen. Een goede hoeveelheid turf zal eenmaal de ph, gh en kh laag zijn alles laag en stabiel houden.

Ai dat is dan inderdaad geen oplossing. Dank voor de uitleg. Zal het topic nu niet verder kidnappen ;)
 
De nieuwe visjes:

koppeltjes Mikrogeophagus ramirezi
8 otocinclus macrospilus (Bleek een foutje op de site te zijn, is gewoon wildvang. Toen heeft die verkoper daar een heel verhaal verteld waarom wildvang beter is. Redenen die hij noemde:
-als de rivier buiten zijn oevers gaat, en daarna weer teruggaat na de regentijd, blijven er meren over die opdrogen. Daar vanfen ze de vissen uit, omdat ze ander toch doodgaan
-dat bij nakweek veel medicijnen worden gebruikt, waardoor de bacterien resistent worden tegen de ziektes
En nog meer van dat soort dingen...

Toen heeft hij me dus overtuigd, en heb ik er 8 meegenomen....

Nu heb ik daar weer een beetje spijt van...:mad::mad:

Want je kunt zijn argumenten nu ik erover nadenk, zo weer weerleggen:
- als die meren opdrogen, en al die vissen doodgaan, hebben veel dieren daar eten, en word de grond een stuk vruchbaarder.
-die tweede reden over medicijnen vind ik een beetje vergezocht...)



IMG_5231.JPG



Is deze mager, of goed doorvoed? (Sorrt dat hij niet echt scherp is, de camera wilde niet op de vis scherpstellen...)

IMG_5233.JPG
IMG_5236.JPG
IMG_5237.JPG
IMG_5238.JPG
IMG_5239.JPG
IMG_5241.JPG
IMG_5242.JPG





Filmpje:

 
Oja,

Ik heb 5 algentabletten, sla, komkommer en een steen met voer (eigwit erop, dan verkruimeld voer erover heen, dag wachten totdat het hard word. Las ik op internet, dat ze dat lekker vinden.

Heb nog geen vissies op de sla zien zitten, soms wel op de komkommer en de steen.:)k
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oef, heb me een keer op Vivarium ook een verkeerde bestelling laten aanpraten. Had corydoras melanistius besteld. Vond ze al zo groot maar ze zaten al in een zakje (dat er niet al te fris uit zag) ... bij thuiskomst bleek het de Delphax the zijn. Eigenlijk te groot voor mijn bakje destijds en vooral heeeel erg schuw. Grr.

Hoop erg dat jouw aankoop beter gaat ... heel veel succes ermee. De bak is in ieder geval schitterend en de beestjes kunnen blij zijn dat ze met jou naar huis mochten!
 
Leuk Ruben! Ze doen het goed zo te zien!
Bedankt Daan!

Nu afwachten of ze het allemaal overleven...:daisy:
Oef, heb me een keer op Vivarium ook een verkeerde bestelling laten aanpraten. Had corydoras melanistius besteld. Vond ze al zo groot maar ze zaten al in een zakje (dat er niet al te fris uit zag) ... bij thuiskomst bleek het de Delphax the zijn. Eigenlijk te groot voor mijn bakje destijds en vooral heeeel erg schuw. Grr
oei...:stom::stom::)
Hoop erg dat jouw aankoop beter gaat ... heel veel succes ermee. De bak is in ieder geval schitterend en de beestjes kunnen blij zijn dat ze met jou naar huis mochten!
Bedankt!!


Ps
De otocinclus zijn bij utaka gehaald.:rolleyes:
 
Mooi Ruben ik heb hier ook 10 oto's zitten waaronder 5 Cocoma's en 5 Vitata's en vind ze super gezellige beestjes en altijd druk in de weer.
 
Ik geef mijn vissen afwisselend droogvoer en 6 soorten diepvriesvoer en komkommer en courgette Ruben en dan nog pleco veggiewafers en Tablets Tabimin beide van het merk Tetra.
 

Terug
Bovenaan