Fotoalbum van Ruben01


Oja,

Ik heb 5 algentabletten, sla, komkommer en een steen met voer (eigwit erop, dan verkruimeld voer erover heen, dag wachten totdat het hard word. Las ik op internet, dat ze dat lekker vinden.

Heb nog geen vissies op de sla zien zitten, soms wel op de komkommer en de steen.:)k

Maak je geen zorgen Ruben. Ik heb mijn Oto’s nog nooit op voer zien zitten.
Ze zijn alleen maar met de ramen en de bladeren bezig.
Daar hebben ze klaarblijkelijk genoeg aan.

Ik denk zelf, dat het voor Oto’s belangrijk is, dat ze niet in een nieuw aquarium komen. Daar is te weinig natuurlijke voeding aanwezig.
 
IMG_2296.JPG
 
Hoe prepareer jij de bladeren? Ik lees er vanalles over, van mensen die het uitkoken en dagen met actieve kool laten weken, tot anderen die het met schimmel en al in het aquarium doen onder het motto 'natuurlijk'.
 
Hoe prepareer jij de bladeren? Ik lees er vanalles over, van mensen die het uitkoken en dagen met actieve kool laten weken, tot anderen die het met schimmel en al in het aquarium doen onder het motto 'natuurlijk'.
Ik heb ze op de beurs gehaald. Ik doe ze een dagje in een emmer met water, totdat ze zinken, en daarna in de bak.

Als ik ze uit de natuur ga halen(heb ik nog nooit gedaan), filter ik denk ik eerst een weekje over kool, en doe ze er daarna in. Je weet maar nooit water er op de bladeren zit:juggle::)
 
Hm ik vertrouw het juist meer als ik ze zelf verzamel en dus weet waar ze vandaan komen. Laatst na twee dagen regen dorre bladeren van een beuk geplukt in een groot park ... veel schoner/veiliger wordt het denk ik niet!
 
Hm ik vertrouw het juist meer als ik ze zelf verzamel en dus weet waar ze vandaan komen. Laatst na twee dagen regen dorre bladeren van een beuk geplukt in een groot park ... veel schoner/veiliger wordt het denk ik niet!

Ze hebben het vaak erover dat je beter frisse bladeren kan plukken kmdat in de hersfst er allemaal afvalstoffen in de bkaderen zitten, maar zelf weet ik niet wat daarvan waar is
 
Ze hebben het vaak erover dat je beter frisse bladeren kan plukken kmdat in de hersfst er allemaal afvalstoffen in de bkaderen zitten, maar zelf weet ik niet wat daarvan waar is

Laatst toevallig wat over gelezen. Het is een beetje spraakverwarring, want wat afval is voor de boom is dat niet voor ons. Zuurstof wordt ook door de boom afgescheiden en met dat 'afval' zijn we maar wat blij! In de natuur belanden ook niet gedroogde groene blaadjes in de rivier, maar de afgevallen herfstbladeren. Nu vermijd ik gevallen blad omdat ik liever zeker weet dat er geen hond op geplast heeft enzo, dus neem ik de bruine blaadjes die er nog hangen. Alsof ik de herfst wil haasten ;)

Dus neuh, zou me daar niet druk over maken.
 
Ik pluk meestal bladeren zelf, alleen voor de winter heb ik op de beurs ook een zak Amerikaanse eik gehaald, er valt niet veel te plukken.
Ik doe ze een uur in de oven op 75 graden, meer om te drogen dan iets anders. Daarna 24 uur in een emmer zodat ze al wat zinken, al gooi ik ze er ook wel eens meteen in, dan drijven ze een tijdje en zakken mooi ergens in de planten of over het hout. Prachtig om te zien.
 
Hahaha, volgende keer een gebakvorkje of ander bestek nemen, kun je sparen voor de uitzet.
 
Hahaha, volgende keer een gebakvorkje of ander bestek nemen, kun je sparen voor de uitzet.
Goed idee! Als ik straks uit huis ga, na 10 jaar heb ik genoeg bestek:D:D:)
Haha, ik mag ook het lepeltje houden die ik voor het voer van de wimpergekko gebruik.

Maar Ruben, waarom een lepel en niet iets
waar je de groente in kunt prikken? :D
Omdat dat scherp is, en ik de vissen niet wil verwonden:)
 
Daar is het een fotoalbum voor je :juggle:
Dat klopt:oops::D:p

Nou, daar komen ze hoor:
IMG_5246.JPG
IMG_5250.JPG
IMG_5252.JPG
IMG_5254.JPG
IMG_5255.JPG
IMG_5260.JPG
IMG_5262.JPG
IMG_5264.JPG
IMG_5265.JPG




Toen ik foto's maakte, zag ik wel een dode oto.... Hopelijk blijft het hierbij, de rest hebben wel vgm allemaal dikke buikjes. 's avonds, in de schemering, worden ze lekker actief! Ze zwemmen door de hele bak, met een groepje, lekker achter elkaar aan jagen:D:)
 
Toen ik foto's maakte, zag ik wel een dode oto.... Hopelijk blijft het hierbij, de rest hebben wel vgm allemaal dikke buikjes. 's avonds, in de schemering, worden ze lekker actief! Ze zwemmen door de hele bak, met een groepje, lekker achter elkaar aan jagen:D:)

Oei maar uitval is gelukkig wel een beetje normaal:br:

Wel mooie foto's zeg!
 
Schitterende bak Ruben, heb je prachtig voor elkaar, inclusief theelepeltje :p :thumbs:
Bedankt!

Tja, lepeltje ook vergeten, :oops::oops::D:)
Dat lepeltje was ook echt het eerste wat mij opviel :D Thermometer moest ik echt ff naar zoeken moet ik toegeven!
Mooi natuurgetrouw! In de natuur ligt dat ook wel in de rivier:D:p
Dat lepeltje is nou van Ruben, zijn moeder wil het niet meer terug :D, ik vermoed omdat het jakkes bah is geworden.
Jep, snap jij dat?:S:D:)
 

Terug
Bovenaan