Fotoalbum van Ruben01


Ik heb je foto-album eens helemaal doorgelezen Ruben, erg leuk allemaal. Bevalt de all-in-one? Heb je al verschillen opgemerkt in plantengroei of algenafname? En doen al je corydorassen het nog?

(wat veel vragen hè:D)

Trouwens als je nog eens wilt beginnen aan bio co2, ik heb voor mijn bak twee flessen en ik kom uit op zo'n €20 per jaar.
Dan zal het nog maar via de ouderwetse moeten, emmertjes op en af:juggle::p.

Ik ben hier helaas ook mee opgescheept.... Wel goed voor de lichaamsbeweging!
 
Bevalt de all-in-one? Heb je al verschillen opgemerkt in plantengroei of algenafname?
Eeeeh, die had ik nog niet gehaald, moet ik nog doen:D

En doen al je corydorassen het nog?
Ze leven nog allemaal, Daan.
(wat veel vragen hè:D)
Je mag alles vragen, hoor:D ik geef op alles wel een antwoord:)

Ik ben hier helaas ook mee opgescheept.... Wel goed voor de lichaamsbeweging!
Bespaar je ook nog een kosten voor de sportschool:D
Wat mischien ook wel een idee is, zet een emmer vol met water op je rug, en druk jezelf 20 keer op:D
 
Weet ik Cédric, alleen ik las dat Ruben dat ook wilde doen.
 
Oh oeps, nou ja, dan heb je nog wat om je op te verheugen!
Maakt niet uit hoor, je hebt mij ook weer een half jaar ouder gemaakt, want door lachen wordt je ouder. :D:D
Zeggen sommigen, moor of het waar is...
 
Ik wou net zeggen, sinterklaas is toch allang voorbij:D? Nou ja, dan maar als kerstcadeau
 
Maakt niet uit hoor, je hebt mij ook weer een half jaar ouder gemaakt, want door lachen wordt je ouder. :D:D
Zeggen sommigen, moor of het waar is...

Ha, dan lig ik al in de kist onder een steen!
 
Vervolg,

Sorry, er ging iets helemaal mis met de foto's, maar dat is nu hopelijk opgelost.

De slang naar buiten

Bekijk bijlage 4661

De slang naar buiten, had eerst de dikte van een tuinslang. Maar toenwerd het water niet snel genoeg afgevoerd, dus moest ik een nieuwe wat grotere slang halen. Daar werkte het wel mee, maar dan moest ik de slang wel lager leggen dan het bakje.

Nu kan ik in 5 tot 10 minuutjes het water verversen.

Zo ziet alles er opgeruimd uit:
Bekijk bijlage 4662
Bekijk bijlage 4666




Hoe het werkt:

Je doet het kraantje dat naar de plastic bak gaat dicht doen.
Doe de kraan aan, zodat de slangen zich vullen met water.
Doe de kraan dicht.
Doe het kraantje open die naar de plastic emmer gaat.
Nu begint het water te lopen van het aquarium naar de afvoer.
Als je het water hebt ververst, doe je het kraantje uit die naar de plastic bak gaat.
Doe je de gewone kraan open, en vul je het aquarium weer bij.

Klaar!!!

Vragen en opmerkingen zijn welkom:engel:
Gelukkig is er een betegelde vloer... zou er toch iets mis gaan. Je hebt een goede Opa! Wees er zuinig op Ruben!
 
De algeneter gaat eruit, hij word nu een beetje te groot:engel:. Hij laat zich ook haast nooit zien, dus mijn broertjes vinden het niet erg. Ik ben eigelijk ook van plan om er geen nieuwe platy meer bij te halen (heb nu alleen nog het mannetje over) omdat ze zich zo snel voortplanten.

Nu is mijn bestand:

1 algeneter, kom nu niet op de naam, maar deze gaat eruit.
6 kegelvlekbarbelen
6corydorassen trillineatussen
3 endlers (die zouden er opzich ook wel uitmogen:))
1 platy, die ik er van plan ben uit te halen.

Min de platy en de algeneter en de endlers kom ik uit op ongeveer: 42cm vis, ons aquarium is 70 liter en 60cm

Nu komt de vraag( sorry Sanneke:D): zou ik er nog vissen bij in kunnen doen?

@Sanneke80 als er nog wat bij in mogen, open ik wel een nieuw topic bij samenstelling visbestand:D
:)

Ps in het weekend komen er foto's met de camera:foto:
 
Als je het toch van plan bent, algeneter eruit, guppen eruit en platy eruit. Die 70 liter zal bruto zijn? Dan moet er nog het één en ander aan inhoud af. De barbeeltjes zitten al wat krap gun ze deze extra ruimte dan. Hoe graag je ook meer vissen wil...ik begrijp het jonge
 
Die 70 liter zal bruto zijn?
Op de doos stond 70 liter.:D
De barbeeltjes zitten al wat krap gun ze deze extra ruimte dan.

Hoe groot moet de hengli dan zitten? Als ze zo krap zitten, denk ik dat ik beter een andere groepsvis in kan doen....:)
 
Op de doos stond 70 liter.:D


Hoe groot moet de hengli dan zitten? Als nog krap zitten, denk ik dat ik beter een andere groepsvis in kan doen....:)

Ik denk dat ze al beter tot hun recht komen in een 80 cm. Maar dan moet je deze weer weg doen.. heb je daar plaats voor dan? Opletten op school hea!! l x b x h = inhoud. 1 kubieke dm ofwel dm3 is hetzelfde als een liter. daar haal je jouw geschatte inhoud vanaf. Dus bodem filter stenen etc. Dan hou je hoogstwaarschijnlijk nog 45 - 50 liter over. voor de vis.

Welke heb je nou dan de Hengeli? Espei of heteromorpha?
 
Hengeli is het onderdeurtje van zijn broers die kan wel in jouw bakje. Zou je aanraden hun gedrag nu te observeren en nogmaals als de andere vissen eruit zijn. Ik weet zeker dat ze dan'relaxter' over komen.
 
Heel gaaf echt heel erg mooi!!! :)
 
Het moet een fotoalbum blijven, dus een paar foto's:D

Een paar van de kleine goudvisjes die in het voorjaar zijn geboren.
Ik hoop dat je ze kunt zien, ze zijn zwart, en een cm of vijf.
Ze zitten met ongeveer 10 bij elkaar op het plateau.

IMG_1415.JPG


Overzichtsfoto:

IMG_1416.JPG


Hengeli is het onderdeurtje van zijn broers die kan wel in jouw bakje. Zou je aanraden hun gedrag nu te observeren en nogmaals als de andere vissen eruit zijn. Ik weet zeker dat ze dan'relaxter' over komen.
Ga ik doen, dan maak ik ook wel een filmpje.
 
Bedankt, John, ik hoop dat het snel lente word, want dan beginnen alle planten (hopelijk) te bloeien.
 
water is echt mooi helder!
 
Bedankt Ruben en Cèdric!!

De kleintjes kan je goed zien op de eerste foto. ;)
Dit is pas 1/3 deel, ik zag soms wel een stuk of 30 kleintjes. Ik weet niet of ze het allemaal overleven, maar ik hoop van wel.:D

water is echt mooi helder!
Bedankt! Ik moet wel toegeven, dat het me heel veel moeite heeft gekost om het helder te krijgen. Omdat we het filter zelf hebben gemaakt, en de pomp in het filter zit (nu ook er buite ). Maar toen de pomp nog niet in de vijver lag, pompte de pomp in het filter telkens het hele filter leeg.:D
In de zomer is hij ook een hele tijd troebel geweest, toen ander filtermateriaal erin, en nu is ie helder. Nu maar hopen dat het zo blijft, ik denk het wel. Maar we krijgen denk in geen groen water, omdat de vijver alleen 's ochtends in de zon ligt.:)
 
Wat ga je dan met de jonge goudvissen doen als ze allemaal groot worden want lijkt me dan wel heel erg te druk worden in je vijver
 
Wat ga je dan met de jonge goudvissen doen als ze allemaal groot worden want lijkt me dan wel heel erg te druk worden in je vijver
Ik verkoop ze allemaal, en hou er een stuk of 5 over. Maar dan wel aan iemand met een grote vijver. Dat heb ik ook gedaan toen we de 20 vissen uit de vijver van opa hadden gehaald, 15 stuks zijn naar een grote koi vijver gegaan. Binnen een week waren ze verkocht.
 
De laatste update van het jaar:D


IMG_2445.JPG



De corydorassen zaten zo mooi bij elkaar, dat ik niet geen foto kon maken:D
IMG_2437.JPG


Allemaal een gelukkig nieuwjaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Terug
Bovenaan