Fotoalbum van Ruben01


Update van de vijver!

Hij is bevroren, zoals jullie zien:

IMG_1427.JPG


De vissen zitten allemaal onderin, en doen niet erg veel.

De temperatuur op de bodem is 2-3 graden.:br::br:
 
Ziet er ijzig uit Ruben, ehhh leuk bedoel ik natuurlijk;)
 
Net een paar foto's gevonden, van toen de vijver nog in 'aanbouw' was:

Hier kwam de vijver:

IMG_1055.JPG


Zoals je ziet zit er boven het watervalletje (hoe noem je zo'n ding anders:D) een grote steen zit. Deze moest weg, omdat de bak er anders niet inpaste.

De steen in stukken:


IMG_1063.JPG

Nadat we de vijver hadden ingewaterd (waar ik geen foto van heb:sorry:) hebben we al het water uit de vijver gehaald en in 2 bakken gepompt. Die bovenop de vijver stonden, dit omdat de vijver anders omhoog kwam. Vraag me niet hoe, want dat weet ik niet meer. Maar de vijver is zelfs met die bakken water erop, 1cm ongeveer omhoog gekomen.


IMG_1433.JPG

Er zit een persoon in de vijver, die onherkenbaar wilde blijven(niet ik).


Hier zit ik wel in de vijver:
IMG_1429.JPG


Hier waren we hem aan het vullen:
IMG_1430.JPG


Het eindresultaat:
IMG_1432.JPG




Ik blijf bezig met oude foto's :D

Een foto van het aquarium ongeveer 1 jaar geleden:

IMG_1128.JPG



Vragen zijn welkom, als er iets onduidelijk is:engel:
 
Zoek de vijver!:D

IMG_1435.JPG


IMG_1434.JPG


Ik zie de vissen nu helemaal niet meer.:D
 
:D

Dankje John!

Ik moet alleen de slang nog wegwerken, iemand een idee?


Er bestaat een soort rubber mat, waarop grind geplakt zit. Dit kun je erover leggen. En deels in de vijver laten hangen. Misschien een idee?

Leuke foto's!
 
De voetstappen gaan naar de vijver. ;):D
Slim jochie!:D;)

Er bestaat een soort rubber mat, waarop grind geplakt zit. Dit kun je erover leggen. En deels in de vijver laten hangen. Misschien een idee?

Leuke foto's!
Bedankt, Marcel!
Die mat ken ik, Ik ga het proberen te maken. Maar dan zie je de slang nog die naar de bodem gaat, dan zet ik daar een paar grote planten voor.;) En dan is de slang hopelijk helemaal weggewerkt:D
 
Leuk weer Ruben! Je hebt echt een mooie vijver!
 
Bedankt, Daan!!
 
plantenvoeding is besteld, vandaag naar veldhuis geweest. paar plantjes gehaald.

foto's van het aquarium (in het echt ziet het licht er niet zo uit, maar ik kan dus niet fotograferen:D:D)




IMG_2610.JPG


IMG_2610.JPG


van bovenaf:
IMG_2609.JPG

IMG_2608.JPG


ik ga vanaf nu elke dag een foto maken van het aquarium, en dan achter elkaar afspelen.
(ik weet het, ik wilde dat al eerder doen, maar ben het vergeten:oops:)
 
Staat er mooi bij Ruben!
Bedankt John!
Mooi zo! Gebruik je kleibollen, oid bij je echinodorus?
Bedankt, Cèdric!


ik gebruik nu nog niks..:D
Maar ik heb de all in one besteld;)

Toen ik de planten achter het aquarium plante, lag daar erg veel afval.
Er is daar ook geen stroming.
Is dit erg?
Zo ja, wat kan ik eraan doen?;)
 
mooi bakje naamgenoot!
 
Toen ik de planten achter het aquarium plante, lag daar erg veel afval.
Er is daar ook geen stroming.
Is dit erg?
Zo ja, wat kan ik eraan doen?;)

Ik zou het even wegzuigen met een slang, of desnoods even een aquariumstofzuiger maken van een plastic flesje.
 
Toen ik de planten achter het aquarium plante, lag daar erg veel afval.
Er is daar ook geen stroming.
Is dit erg?
Zo ja, wat kan ik eraan doen?;)

Je moet de planten ook niet achter het aquarium planten :D Er in vinden ze fijner :D

Als je er bij kunt met een slang/hevelklok tijdens het onderhoud is het niet zo erg en kun je het vuil gewoon wegzuigen tijdens je waterwissel. Kun je er slecht bij, dan zou ik persoonlijk toch voor wat meer stroming zorgen.
 
Je moet de planten ook niet achter het aquarium planten :D Er in vinden ze fijner :D
:D:D

Ik zuig deze week daar alles wel weg.;)
Alleen hopen dat ik geen garnaal opzuig, want je kunt heel slecht ziennwar je doet:D:daisy:
 
Pakketje is vandaag binnengekomen:
IMG_1472.JPG
IMG_1473.JPG


In het weekend er maar 7ml in doen;)
 
Gave bak met een lekker sfeertje. Ben benieuwd wat die plantenvoeding gaat doen. Elke dag foto's zijn dan extra leuk.
 
Gave bak met een lekker sfeertje. Ben benieuwd wat die plantenvoeding gaat doen. Elke dag foto's zijn dan extra leuk.
Bedankt, Marlene!!!!
 
Algeneter is gisteren opgehaald, ik ben ook nog langs de dierenwinkel geweest en nog wat diepvriesvoer (daphnia) gehaald. Levende watervlooien verkopen ze niet in de winter, bij mijn lfs. ga ik strakshet aquarium schoonmaken, en ook de plantenvoeding toedienen.;)
 
Updatje:

Vab de drie corydorassen die ik nieuw heb gehaald, is er eentje heel hard gegroeid. Maar de andere twee zijn ongeveer nog even groot. Ik geef ze sinds zondag elke dag diepvriesvoer (daar gaan ze meteen op af) om ze een beetje aan te laten sterken.
 
Een van mijn medicijnen (sera baktopur) is over de datum, hoe moet ik het weggooien?
 
Even langs de milieustraat fietsen en in een speciale container zetten!
 
Even langs de milieustraat fietsen en in een speciale container zetten!
Ga ik doen, bedankt John!


Nog een updatje:

De garnalen organiseerden hun jaarlijkse bijeenkomst:

De hoofdgarnaal zit links op de kokosnoot.
Op de eerst rij zitten de wijzen,
Daarachter het gewone volk:D:engel:;)

IMG_1477.JPG


Vandaag voor de tweede keer plantenvoeding erin gedaan, volgende week post ik wel een foto van voor de plantenvoeding, en het aquarium daarna.;)
 
Leuke foto hoor!
Goed trouwens dat je je afvraagt wat te doen met oude medicijnen en ze niet zomaar in de prullenbak gooit!
 

Terug
Bovenaan