Fotoalbum van Ruben01


Even gequoted van het topic: wat zal ik doen...
Had geen zin om te typen.:D:D;)

Voor de mensen die het nog niet hebben gezien, maar ik ben nu de vissen aan het verkopen:
https://www.aquaforum.nl/threads/co...-heteromorpha-endlers-en-vuurgarnalen.100075/

Vandaag wilde iemand wat vuurgarnalen halen. En toen zie hij, dat hij nog filterzand overhad (heeft hij gekocht via marktplaats). Toen heb ik die garnalen geruild, tegen filterzand.
Bekijk bijlage 11171

Ter vergelijking, links is filterzand, en rechts mijn rivierzand.
Bekijk bijlage 11172
 
Je weet niet wat je mist in het mooie hoge Noorden;)
 
Je weet niet wat je mist in het mooie hoge Noorden;)
Eeeh, wat mis ik dan?:D:D;)



En voor diegene die denken, waar heeft John het over? Kijk dan even op blz 17 laatste bericht.:daisy:;)
 
Goeie deal Ruben!
Wanneer ga je de bodem veranderen?
 
Goeie deal Ruben!
Wanneer ga je de bodem veranderen?
Eerst alle vissen weg, dan de achterwand maken, en dan komt de bodem erin.;)
 
Succes daarmee alvast! Ga je hem van piepschuim maken?
Ja, en den maak ik het het hout in de achterwand, zodat het lijkt, dat het uit de achterwand komt.
Dan maak ik denk ik met pur het hout aan de achterwand, en dan haal ik het hout erweer uit. Zodat er een gat achterblijft, zodat ik het hou er makkelijk in en uit kan halen. (Zal dat een goed idee zijn?)


Inspiratie:
http://www.roggo.ch/thefreshwaterproject/rionegro.htm
 
Ja, en den maak ik het het hout in de achterwand, zodat het lijkt, dat het uit de achterwand komt.
Dan maak ik denk ik met pur het hout aan de achterwand, en dan haal ik het hout erweer uit. Zodat er een gat achterblijft, zodat ik het hou er makkelijk in en uit kan halen. (Zal dat een goed idee zijn?)


Inspiratie:
http://www.roggo.ch/thefreshwaterproject/rionegro.htm

Klinkt als een goed plan!
 
Update van de vijver!
IMG_2910.JPG
IMG_2910.JPG
IMG_2911.JPG
IMG_2912.JPG
IMG_2913.JPG
IMG_2914.JPG
IMG_2915.JPG
IMG_2916.JPG
IMG_2917.JPG
IMG_2918.JPG
IMG_2919.JPG
IMG_2920.JPG
IMG_2921.JPG




Even een vraagje, ik wilde een drijvende skimmer maken in de vijver. Door aan een bakje, 2-4 bakjes op de kop eraan plakken, zodat het blijft drijven. Kan ik dat met pvc-lijm doen? (Bij veldhuis zeiden ze dat dat wel kon, maar wilde het toch even navragen;)).
 
vervolg:

IMG_2922.JPG
IMG_2924.JPG
IMG_2925.JPG


school vissen.png



De vijver is echt glashelder!
Ik ga vanmiddag nog wat zuurstofplanten halen, en wat irissen voor in de waterval.
Vandaag heb ik de vijver laten 'overlopen' en iets van 100 liter water ververst.
 
vervolg:

Bekijk bijlage 11362 Bekijk bijlage 11363 Bekijk bijlage 11364

Bekijk bijlage 11365


De vijver is echt glashelder!
Ik ga vanmiddag nog wat zuurstofplanten halen, en wat irissen voor in de waterval.
Vandaag heb ik de vijver laten 'overlopen' en iets van 100 liter water ververst.

Hele leuke vijver!

Vraagje.

Waarom een skimmer? In mijn optiek echt helemaal niet nodig! Je zegt ook, vijver is glashelder.

Ik zou wel nog wat oever/moeras planten plaatsen.
Deels in het moeras gedeelte in de vijver. En deels naast de vijver.

Wat ook heel mooi is. Wat turfblokken in de vijverrand zetten. Deels bovenwater. Hierin gaan varens groeien.
 
Erg mooi Ruben:thumbs:. Die foto kan zo het Grote Humortopic in:D:D
 
Bedankt Marcel en John!

Hele leuke vijver!

Vraagje.

Waarom een skimmer? In mijn optiek echt helemaal niet nodig! Je zegt ook, vijver is glashelder.
Omdat er soms plantenresten boven drijven, en in de herfst veel bladeren. En ik ben te lui, om dat op te vissen.(elke dag weer met een netje door de vijver. ;)
Ik zou wel nog wat oever/moeras planten plaatsen.
Deels in het moeras gedeelte in de vijver. En deels naast de vijver.
Naast de vijver, zijn dit weekend nog wat planten bijgekomen.
De moersplanten laat ik denk ik nog even groeien, om te kijken hoe groot ze worden. Want die links in de hoek worden erg groot.;) Om de 10 cm staat een moerasplantje.(is er dit weekend ook een bijgekomen)
image.jpg
image.jpg
image.jpg



Ps
Temperatuur is 15 graden!
 
Er moeten nog zuurstofplanfen bij, weet iemand een goede en goedkope site? (Bij het tuincentrum hier, hebben ze alleen moerasplanten..):mad:
 
Mooie vijver Ruben! Leuk al die nieuwe planten!
 
Bedankt Daan!

Wat ook heel mooi is. Wat turfblokken in de vijverrand zetten. Deels bovenwater. Hierin gaan varens groeien

Dat is wel een leuk idee!

Maar...
Mama wil geen varens, omdat ze dat al een keer gehad heeft, en toen de hele tuin varens waren.:D:D;)
 
Oh super ooit wil ik ook een vijver.........oooooit
 
Wahahaha neeee ooit als de kinderen het huis uit zijn of als we ooit een grotere tuin hebben
 
Wat ook heel mooi is. Wat turfblokken in de vijverrand zetten. Deels bovenwater. Hierin gaan varens groeien
Kun je daarin eigelijk ook andere planten laten groeien, Marcel?

Net al de 5 hengli's verkocht, eentje is zoek (de zesde), geen idee waar hij is, mischien eruit gesprongen, maar er ligt niks naast.:6
Nu even bet aqaurium met rust laten, en kijken of hij terug komt...


Edit, hij is terecht! Ik zag hem net langs zwemmen, geen idee waar hij net was...
 
Het is een fotoalbum, dus foto's van mijn planten-kamer (i.p.v. Slaapkamer:D) kunnen ook volgens de naam.:D:D

Naast vissen, vind ik het (net als Daan) ook erg leuk om met planten te werken. Het begon allemaal toen mijn leraar biologie mij 2 stekjes mee naar huis gaf.:rolleyes:

Een paar foto's:
Er komen nog meer planten in de kast:
IMG_1617.JPG

Op de vensterbank staat alles wat nog ontkiemd moet worden.
Naast het kasje, staat het aanstaande aquarium!
IMG_1618.JPG

IMG_1619.JPG


Advocado- boompje:
image.jpg


Ik was boven, dus ik dacht, ik maak een paar fotootjes.:D
 
Update!

Alle planten beginnen in de vijver al te groeien:
IMG_2937.JPG
IMG_2938.JPG
IMG_2939.JPG
IMG_2942.JPG
IMG_2943.JPG
IMG_2944.JPG
IMG_2946.JPG
IMG_2947.JPG
IMG_2948.JPG
IMG_2949.JPG
IMG_2950.JPG

Het struikje is ook al helemaal opgekomen:
IMG_2951.JPG
 
Vervolg:
IMG_2952.JPG
IMG_2953.JPG
IMG_2954.JPG
IMG_2955.JPG
IMG_2956.JPG
 
Kun je daarin eigelijk ook andere planten laten groeien, Marcel?

Ik weet het niet precies. Maar plantjes die van vocht en humus houden moeten daar wel op groeien.
Dus mossen komen vanzelf.

Mooie foto's van de vijver. Water is mooi helder.
 
Ik weet het niet precies. Maar plantjes die van vocht en humus houden moeten daar wel op groeien.
Dus mossen komen vanzelf.

Mooie foto's van de vijver. Water is mooi helder.
Bedankt Marcel!

Kleurt turf het water niet?

Dan ga ik even op onderzoek uit.:D
 
Turf kleurt wel het water een beetje maar hoeveel hangt af van de hoeveelheid en welke soort je gebruikt. Ik heb het bij de garnalen gebruikt en dan zie je het water wel lichtjes verkleuren.
 
Heb je eigenlijk al alle techniek? En komt het bakje ook daar te staan?
Nog geen licht, het bakje blijft daar denk ik wel, heb geen andere plek, met een stopcontact.
Aqaurium ga ik pas opstarten, als de grootte klaar is, anders loopt alles door elkaar.:daisy:

Turf kleurt wel het water een beetje maar hoeveel hangt af van de hoeveelheid en welke soort je gebruikt. Ik heb het bij de garnalen gebruikt en dan zie je het water wel lichtjes verkleuren.
Tja, dan moet ik daar even naar kijken.
Maakt het turf het water niet zacht-zuur?
 
Nog geen licht, het bakje blijft daar denk ik wel, heb geen andere plek, met een stopcontact.
Aqaurium ga ik pas opstarten, als de grootte klaar is, anders loopt alles door elkaar.:daisy:

Wat voor een filter heb je? Ben ik wel benieuwd naar. Je had toch die platte heater?
Mss is een verlengsnoer een idee? (ik heb nu op 4 stopcontacten 12 apparaten aanstaan, en dan heb ik het enkel over aquarium dingen......:oops:)
 

Terug
Bovenaan