Fotoalbum van Ruben01


Gedaan, klein bakje, 5 liter erin, verwarming, luchtpompje met luchtfilte, panty met turf erin, en het visje. Nu afwachten...
Morgen het zoutbadje herhalen;)

Hoop dat het werkt Ruben! En anders heb je alles gedaan wat kon!
 
T zit niet mee op het moment, kerel!
Maar het komt vast wel goed.
 
Das triestig Ruben en we kunnen ons zelfs niet inbeelden welke pijn het visje moet hebben.:'(
 
Gisteravond zog maar eens een badje gedaan, want het leek te helpen, er zat nig maar heel ietjse op. Maar na het badje kon hij niet meer rechtop zwemmen, en na 2 uur zat hij tegen het filter geplakt. Toen heb ik hem in de kruidnagelolie gedaan...
:mad::mad::mad:;)
 
Gisteravond zog maar eens een badje gedaan, want het leek te helpen, er zat nig maar heel ietjse op. Maar na het badje kon hij niet meer rechtop zwemmen, en na 2 uur zat hij tegen het filter geplakt. Toen heb ik hem in de kruidnagelolie gedaan...
:mad::mad::mad:;)
Heel erg jammer Ruben, maar je hebt je best gedaan. Meer dan menig ander geprobeerd zou hebben.
 
Gisteravond zog maar eens een badje gedaan, want het leek te helpen, er zat nig maar heel ietjse op. Maar na het badje kon hij niet meer rechtop zwemmen, en na 2 uur zat hij tegen het filter geplakt. Toen heb ik hem in de kruidnagelolie gedaan...
:mad::mad::mad:;)
Das spijtig Ruben maar kun je me vertellen waarom in de kruidnagelolie want dit heb ik nog nooit gehoord.
 
Jammer Ruben.

Das spijtig Ruben maar kun je me vertellen waarom in de kruidnagelolie want dit heb ik nog nooit gehoord.
Kruidnageloilie is een geconcentreerd kalmeermiddel. Het is één van de beste manieren van euthanasie, omdat je de vis eerst verdooft, waarna de vis aan een overdosis overlijdt.
 
Jammer van je vis Ruben maar je hebt je best gedaan.
 
Jammer, man... Je hebt er alles aan gedaan, gelukkig was je er snel bij en heb je erger kunnen voorkomen.
 
Ik geloof dat de nannostomus in paarstemmibg zijn. Sommigen hebben knalrode vinnen, en anderen zijn heel donker gekleurd. Ze jagen elkaar de hele tijd achter elkaar. Ik zag er net twee bij een blad, en ze gingen een paar keer over het blad heen, om ste beurten. Maar geen eitjes gezien,.;)



Oja, elk heeft vg, ook een eigen terratoriumpje
 
Ik wilde er nog 8 otocinclus macrosplilus indoen, alleen deze oto kan op een ph van 5,5 to 7,5 (alle andere oto's vanaf een oh van 6). Alleen mijn ph is 5....:(:help:;)



Iet verhogen? Of zou dit wel kunnen?
 
Iets lager kan geen kwaad. Als je kijkt zie je dat de verspreiding van deze Oto's het volgende is:
"Endemic to parts of the Upper Amazon in Peru. Several sources also include the Nanay and Maranon basins, and Colombia (Amazon, Japura and Caqueta basins) and Ecuador (Napo basin)." (Bron: SeriouslyFish)

Oftewel, rivieren waar het water een ph van onder de 5 kan bereiken. Als je naar de M. ramirezi kijkt zul je zien dat die ook in de "Amazon River Basin" voorkomt, en dus waarschijnlijk samen met O. macrospilus te vinden is.
 
Iets lager kan geen kwaad. Als je kijkt zie je dat de verspreiding van deze Oto's het volgende is:
"Endemic to parts of the Upper Amazon in Peru. Several sources also include the Nanay and Maranon basins, and Colombia (Amazon, Japura and Caqueta basins) and Ecuador (Napo basin)." (Bron: SeriouslyFish)

Oftewel, rivieren waar het water een ph van onder de 5 kan bereiken. Als je naar de M. ramirezi kijkt zul je zien dat die ook in de "Amazon River Basin" voorkomt, en dus waarschijnlijk samen met O. macrospilus te vinden is.
:thumbs:

Dus ik kan ze gewoon houden?

Weet iemand een winkel/particulier waar ze nakweek hebben?;)
 
Update van de planty 25, die eerst van mijn broertje was, en nu van mij omdat hij er niks mee deed:

image.jpg
image.jpg
image.jpg


Er komen citroengarnaaltjes in, draait nu 1,5 maand, maar de planten groeien nier perfecr. Dus ik wacht nog even met de bewoners:pk



Ps
De afscheiding van het watergedeelte in terrarium krijg ik nog niet waterdicht, ben er nog steeds mee bezig...:6
 
Toch ziet het er goed uit Ruben. Wat gaat niet goed met de planten? Mos lijkt wel goed aangeslagen of niet?
 
Ook al citroenen! ;)
De Fittonia staan te nat idd maar verder een mooi project Ruben!
 
Toch ziet het er goed uit Ruben. Wat gaat niet goed met de planten? Mos lijkt wel goed aangeslagen of niet?
Thanks Nicole!!

Nou, de anubias groeit niet echt, en die rode plant ziet er al helemaal niet uit...

Beetje draadalf in het watergedeelte...:(k


Ook al citroenen! ;)
De Fittonia staan te nat idd maar verder een mooi project Ruben!
Bedankt John!

Vandaar dus dat hij hangt! Ik besproei hem ook maar niet, want dat vind hij vm niet leuk....
Tips om hem beter te laten groeien?:p

Jep, ook citroentjes, alleen jammer dat ze zo duur zijn....:mad:
 
Nou, de anubias groeit niet echt, en die rode plant ziet er al helemaal niet uit...

Beetje draadalf in het watergedeelte...
Nou is die Anubias op zich toch al een vrij trage plant, alhoewel ik hem ooit in een 60 cm bakje heb gehad en meerdere planten namen de achterste regionen snel over.

Zonde van het draadalg hoor!
 

Terug
Bovenaan