Fotoalbum van Ruben01


Mooi Ruben. En het lepeltje is zeker om je thee te roeren? Alhoewel, ik had voor zo'n grote kop wel een grotere lepel gebruikt... :D :sorry:
Bedankt Christian!


Ohwja! Een grotere lepel! Dat is handig, ben vandaag een halfuurtje bezig geweest met roeren:D:)
 
Vgm heeft 1 van de otocinclus karperluis:
WP_20171124_17_04_13_Pro.jpg
WP_20171124_17_04_15_Pro.jpg
WP_20171124_17_04_17_Pro.jpg


Iemand tips dat din eraf te krijgen? Boven water houden lukt niet...:)
 
Ik lees dat ze door een zoutbadje doodgaan, proberen?;)
 
Balen zeg, ik weet niet wat het is en hoe je het eraf krijgt.
 
Zoutbadje gedaan, de ding is er niet afgegaan ofzo, hoop dat het nu dood is...:help:
 
Karperluis? Ow die haalde ik vroeger van de visjes uit de sloot door het visje beet te nemen en dan met een dun prikkertje de luis eraf te wippen!
 
Dat is niet zo fraai.
Je zou met een stomp pincet de luis kunnen verwijderen,dus net iets voorzichtige als wat Daan zegt! ;)
 
Dat is niet zo fraai.
Je zou met een stomp pincet de luis kunnen verwijderen,dus net iets voorzichtige als wat Daan zegt! ;)

Ja sorry, hier in de sloot dreven dan van die kleine voorntjes vol met luis en dierenredder Daan ging die allemaal ontluizen en verderop in een grotere poel weer uitzetten. Natuurlijk zaten daar ook luisjes maar dan konden ze iig wegzwemmen zonder dat die luizen er al opzaten. Maar idd moet je wel wat voorzichtigheid hebben bij het verwijderen. Maar erop laten zitten da's niet best. Ze zuigen bloed of iets toch? Weet wel dat ze een nare plek op je visje achterlaten
 
Tja, maarja, de oto is 3-4 cm, dat word een heel gepriegel.....:mad::)
Maar ik kan het wel proberen, bedankt!:thumbs:
dierenredder Daan ging die allemaal ontluizen en verderop in een grotere poel weer uitzetten. Natuurlijk zaten daar ook luisjes maar dan konden
:D:D

Lekker bezig!:D:)
 
Een week het topic niet gelezen van Ruben en opeens 4 pagina's . Wel leuk om dit te doen en veel fijne plaatjes gezien .
 
De ramirezi's hebben weer een nestje! Ze hebben net van wacht gewisselt:D



Deze otocinclus heeft wel een hele dikke buik:
IMG_2304.JPG




Eitjes? Ik hoop het wel:D:)
 
Ramirezi zitten op dezelfde plek, morgen wat meer plaatjes.

Nog eentje van de oto:
IMG_2308.JPG


Zou ik 'haar' in een netbreeder zetten oid?:)
 
Ik hoop het voor je Ruben, mooi dat de Ramirezi eitjes hebben. Duimen draaien!
 
Ik hoop het voor je Ruben, mooi dat de Ramirezi eitjes hebben. Duimen draaien!
Ik houd mijn vingers gekruisd:juggle:

Het nestje:

image.jpg



Maar wat zou ik met de oto doen? Als het kleintje zijn, worden ze mischien in het filter opgezogen...:)
 
Die eitjes moeten natuurlijk ook bevrucht worden, als je haar alleen in een netbreeder hebt wordt dat niks natuurlijk.
 
Ik vond het ook al een goede ingeving van mezelf :D

Je zou een spons over de inlaat kunnen schuiven maar dan stoor je ook de Rams flink :(

Ook in het filter kunnen visjes opgroeien:D:deal:

Haha nee maar ik schuif er altijd een superfish spons overheen:D
 
Ik vond het ook al een goede ingeving van mezelf :D

Je zou een spons over de inlaat kunnen schuiven maar dan stoor je ook de Rams flink :(
Dat is nog wel een idee, alleen een heel priegelwerk denk ik...
Kom er bijna niet bij, door de achterwand, had en iets grotere ruimte moeten maken voor de inlaat:help::oops::)

Zet het filter wel iets zachter:)
 

Terug
Bovenaan