Fotoalbum van Ruben01


Sorry voor de late reactie, had het helemaal niet door dat hier werd gereageerd:oops:

Te beginnen met minder goed nieuws:
2 dagen geleden zag ik de ramirezi vrouw rondtollen, toen ik een minuut later weer keer was ze weg. Gezocht, gezocht...
Net alle bladeren etc. uit de bak gehaalt, daar lag ze, dood....
Ik zie er niks raars aan, ze heeft zich nooit raar gedragen, en was altijd als tweede(de man was de eerste) bij het voer.
Ik weet niet wat ik verkeerd doe....

Foto's
IMG_2402.JPG
IMG_2403.JPG



Nou daar kun je wel wat mee, benieuwd welke tips je gaat gebruiken.
Ik keek net naar mijn kasje, van binnen een rommel, de leggers zonder deurtje moet ik eigenlijk ook leegmaken - oogt rustiger.
Hahaha, ben dus echt niet de enige :D:p
Ik ga gewoon wat met de bak proberen, kijken wat mooier is, maar niet deze week iig, in de vakantie:juggle:

Klinkt allemaal vrij positief. Zou het zelf wel jammer vinden als er helemaal geen planten meer in staan, hoewel dit dus wel biotoopcorrect is.
Dat denk ik ook, die groene vind ik er mooi 'uitspringen';)

Weer een ervaring rijker Ruben!
Jep, kijken wat het word:D

Ziet er super uit kerel, en tsja, keurmeesters zullen altijd wat te mekkeren hebben :p
Biotoop correct gezien heb je inderdaad teveel planten, maar het gaat er ook om wat je zelf mooi vind.

Als je je Echino kwijt wilt... ik wil nog wel iets niet biotoop corrects overnemen :p
Bedankt Ben! De ene echinodorus heeft zich vermeerderd, zitten er nu min. drie in, kan er wel eentje uithalen voor je:daisy:

De spullen uit het kastje halen? Ik dacht dat ze het aquarium gingen beoordelen...
Hahaha, ze geven me daar ook geen minpunten op volgens mij. Maar het was een tip, ze zeiden dat ze bijv. met de landelijke keuring erop zullen letten:daisy:
 
Ben ik met Ben eens.
Ik vind het een mooie bak.
Bedankt Dirk! :daisy:


Snap nog steeds niet hoe die ramirezi vrouw is doodgegaan...
Het enige wat anders was, is dat ik 3 dagen van tevoren 25L (normaal 10) water heb ververst, en het filter had schoongemaakt, had vergeten eikenextract toe te voegen.... Vissen gedroegen zich niks anders daardoor:stars::help::help::help::help:
 
Jammer van dat vrouwtje Ruben. Kan pech zijn, maar ja dat durf ik niet met zekerheid te zeggen:sorry:
 
Ja goede vraag,persoonlijk zou ik er na 2 dode al klaar mee zijn maar zo ben ik... :juggle: ;)
Hahaha, tja, maar welke dwergcicliden moet ik er dan in doen? De vissen en het water zijn gekozen vóór de ramirezi's:mad:
 
Hahaha, tja, maar welke dwergcicliden moet ik er dan in doen? De vissen en het water zijn gekozen vóór de ramirezi's:mad:
Misschien Dicrossus spp.? Seriously fish geeft 60x30cm aan als minimum, en met Nannostomus en Oto's als enige andere bewoners moet het kunnen. Er zijn ook meerdere soorten wildvang Apistogramma die in 60cm kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Misschien Dicrossus? Seriously fish geeft 60x30cm aan als minimum, en met Nannostomus en Oto's als enige andere bewoners moet het kunnen. Er zijn ook meerdere soorten wildvang Apistogramma die in 60cm kunnen.
de Dicrossus maculatus? Ja, ik zie het staan, maarja op andere site's staat 1 meter:stars:
Ik ga zo wel even op onderzoek uit:D

Ramirezi staat ook niet echt bekend als een makkelijk visje.
Klopt, omdat het een lage ph wil, en zuiver water. Volgens mij voldoe ik aan beide, 100% osmose en een ph van 5.
De ramirezi word in de winkel vaak verkocht als beginnersvis.:)
 
Misschien Dicrossus spp.? Seriously fish geeft 60x30cm aan als minimum, en met Nannostomus en Oto's als enige andere bewoners moet het kunnen. Er zijn ook meerdere soorten wildvang Apistogramma die in 60cm kunnen.
Beetje gezocht op fishbase:
http://www.fishbase.org/identification/RegionSpeciesList.php?showAll=yes&e_code=53&SortBy=family
Deze vissen komen voor in de orinoco, iets naar beneden scrollen (staan op volgorde van familie) en je komt bij de cichlidae.

Als ik een kleiner soortje tegenkwam, naam kopieren en opzoeken op seriously fish (meer dan de helft stond daar niet op:stars::help:, raar). Toen kwam ik uit bij deze soorten:
-apistogramma eremnopyge
-A. trifasciatus
-A. sp 'breitbinden'
-A. paulmuelleri

Alle 4 deze soorten komen uit de orinoco en zijn niet agressief tegen medebewoners volgen SF. :)


 
Wat ontzettend balen van je vis hoor..

Opvolger halen of ?
 
Wat ontzettend balen van je vis hoor..

Opvolger halen of ?
Dat weet ik nog niet, dit is de derde in 1 jaar van de ramirezi's, en ze deden het gewoon goed:'(:'(;)
John altijd met z'n opvrolijkers :D
Daar staat ie om bekend. En om het trage foto's maken:engel::D:D;)
 
Te beginnen met minder goed nieuws:
2 dagen geleden zag ik de ramirezi vrouw rondtollen, toen ik een minuut later weer keer was ze weg. Gezocht, gezocht...
Net alle bladeren etc. uit de bak gehaalt, daar lag ze, dood....
Ik zie er niks raars aan, ze heeft zich nooit raar gedragen, en was altijd als tweede(de man was de eerste) bij het voer.
Ik weet niet wat ik verkeerd doe....
Wat jammer weer Ruben... :'(:br:
 
Update!

Van de vijver:
Bekijk bijlage 244809


Toen hoorde ik het ijs kraken:
Bekijk bijlage 244808
:D:D

Pomp loopt nog, zit een heel klein gaatje in het ijs waar het water doorheen gaat. Zitten gelukkig geen vissen in:juggle:


Vreselijk zulke foto's....

Ik zie je liever erin zitten met een zonnebril op en drankje in de hand genietend van de zon ipv als een eskimo :D
 
Vreselijk zulke foto's....

Ik zie je liever erin zitten met een zonnebril op en drankje in de hand genietend van de zon ipv als een eskimo :D
Vind de winter ookwel leuk, lekker schaatsen! Heb ik nu elke dag gedaan, hier op de beek:D:p
Plannen voor later??? :p
Tis al lente, dus op naar buiten:D:juggle:;)
 
Gelukkig is het volgende week weer wat warmer :D
 
Terrarium update!

De afscheiding tussen water en land is nog steeds niet waterdicht:stom::stom:
Word er geheel gek van, snap het echt niet:mad::mad:
Ik doe er nog eens epoxy op:juggle:

Vandaag verlichting en warmtelamp geïnstalleerd:

Het zijn 8: 3 powerl led's, 6 warmwit en 2 keer led's voor betere plantengroei, aangesloten op de tc-420
Kanaal 1: 3 wit, 1 plantengroei
Kanaal 2: 3wir, 1 plantengroei
Kanaal 3: ledstripje voor de parosphromenus bakjes die eronder staan

Getest, het werkte!
Toen nog vastmaken.
IMG_2531.JPG


Het ledje zit vast op een heatsing en daarna 2 schroefjes ernaast:
IMG_2532.JPG
IMG_2533.JPG

Er stat op: 'zand moet drogen'
Tja, wat wil je, heb het uit opa's schuurt gehaalt:D:D

IMG_2546.JPG


Zo zit de warmtelamp vast:
IMG_2562.JPG


De plaat en de warmtelampt hangen in het terrarium:

IMG_2563.JPG
IMG_2564.JPG
IMG_2565.JPG


De tc-420:
IMG_2566.JPG



Achter de warmtelamp komen gaten in het terrarium en dan plaats ik aan de achterkant een ventilatortje, zodat de warmte door het terrarium gaat. De warmtelamp word ooknog afgeschermd;)


Ik wil Ben nog even speciaal bedanken voor alle informatie en hulp! Bij deze, bedankt!:engel:;)



Update aquarium:
Vanvond is de uitslag van de districtskeuring! Ben er alleen niet bij.. Is helemaal in Zwolle, heb geen vervoer, ben de enige van de vereniging die meedoet. En moeders wil niet dat ik met een 'vreemde' meega, dus tja. Zal morgen wel horen wat het is geworden, ben heel beniewd!;)
 
ahhhhh er komen nog foto's ook in dit album ik vreesde al voor een tweede John P album . ( grapje )

Goed bezig Ruben .
 

Terug
Bovenaan