Fusion van NicoleE


Ik heb vanaf donderdag maar 1 keer granulaat gevoerd (Aquatic Nature) en de kaamlaag in die hoek was stukken minder. Kan toeval zijn natuurlijk .
 
Ik Bassleer granulaat gekocht voor de heren en dames. In maatje L omdat ze die korrelgrote al aten van het merk Aquatic Nature. Vergeet het maar, ze tuffen het gewoon weer uit. Dus toch een maatje kleiner voor ze gekocht want misschien is het dan toch de maat en die Keizertjes hebben op zich kleine bekjes. Ook dat wordt uitgetuft.
De korrel zakt ook veel te snel, nog voordat ze de kans hebben het op te eten ligt het op de bodem. Fijn voor de Cory's maar dat was natuurlijk niet de bedoeling.
Heb dezelfde ervaring met Bassleer.
Korrels zakken te snel. En het geeft hier ook een kaamlaag, bij te vaak voeren.
Het voer is erg calorie rijk. Dus je moet het spaarzaam geven.

Ik heb wel gemerkt dat de vissen erg aan het voer moeten wennen.
De eerste keren wilde ze het niet eten.
Maar nu wordt het graag gegeten. Maar ik wissel veel af.
Zowel de vlokken als de korrels moesten ze aan wennen.
De manen zijn heel erg handig met de korrels. Ze vissen die zelfs tussen het grind uit.

Vibra bites vinden de manen ook heel erg lekker.
Laatst zaten ze heel gek te doen. Steeds te happen boven water.
Of de stoten hun kop tegen de trekstrip.
Ja hoor, lag er een vibra bite bovenop de trekstrip. En zagen ze dus……..
 
Ik heb vanaf donderdag maar 1 keer granulaat gevoerd (Aquatic Nature) en de kaamlaag in die hoek was stukken minder. Kan toeval zijn natuurlijk .
Erg duur, maar heel goed voer.
Dennerle voer. Belast het water nagenoeg niet. En bevat geen vismeel (afval).
Ik heb tabbletten, korrels en flakes.
De korrels zijn wel erg fijn. Maar de manen eten het ook graag.
 
Korrels zakken te snel. En het geeft hier ook een kaamlaag
Ja ze zakken echt veel te snel. De keizertjes eten het inmiddels wel als het even op de bodem gelegen heeft. Net alsof ze het te hard vinden???

Tot nu toe vind ik het geen fijn voer, ik weet niet of ik het nog eens ga aanschaffen.


De eerste keren wilde ze het niet eten.
Hier gelukkig de 'opruimploeg' wel. De Cory's hebben het denk ik tot de laatste kruimel gegeten, gelukkig!


Laatst zaten ze heel gek te doen. Steeds te happen boven water.
Of de stoten hun kop tegen de trekstrip.
Ja hoor, lag er een vibra bite bovenop de trekstrip. En zagen ze dus……
Hahahaha, zo gaaf, ik heb beeld.
 
Erg duur, maar heel goed voer.
Dennerle voer. Belast het water nagenoeg niet. En bevat geen vismeel (afval).
Ik heb tabbletten, korrels en flakes.
De korrels zijn wel erg fijn. Maar de manen eten het ook graag.
Ik zal eens kijken of ik dat eens mee bestel. Fijn voer is ideaal hier want een korrel vna 0,8-1,2 mm is net wat te groot voor de keizertjes, hangt wel wat van het merk af.
 
Nou hier is de pot bijna leeg maar dan geen zelfde meer en ik kijk dan wel naar vlokken van Dennerle of tetra denk ik.
 
Nou hier is de pot bijna leeg maar dan geen zelfde meer en ik kijk dan wel naar vlokken van Dennerle of tetra denk ik.
Voor de manen kun je een klein potje XL korrels van Bassleer overwegen. En dan de Lapacho. Dat werkt preventief tegen gaten ziekte.
En daar kunnen manen soms gevoelig voor zijn.
 
Voor de manen kun je een klein potje XL korrels van Bassleer overwegen. En dan de Lapacho. Dat werkt preventief tegen gaten ziekte.
En daar kunnen manen soms gevoelig voor zijn.
Ik heb hier nog een proefzakje liggen daarvan maar dat spul is zo fijn. Ik zal ze eens wat geven en met de bril op kunnen ze het hopelijk vinden.
 
Nou eens maar nooit weer. Ik gooi het erin ze kijken ernaar en dat spul zinkt rap en de stukjes die ze pakken spugen ze uit. Nou ja voer voor de slakjes nu.
 
Voor de manen kun je een klein potje XL korrels van Bassleer overwegen. En dan de Lapacho. Dat werkt preventief tegen gaten ziekte.
En daar kunnen manen soms gevoelig voor zijn.
Hoeveel schepjes geef jij je manen dan? Ben ff benieuwd, heb nog een Bassleer, maar ben nog huiverig om het mijn Copadichromissen te geven.

Verder staat je bak er mooi fris bij Nicole 👍.
 
Nou eens maar nooit weer. Ik gooi het erin ze kijken ernaar en dat spul zinkt rap en de stukjes die ze pakken spugen ze uit. Nou ja voer voor de slakjes nu.
Ja, ze moeten er echt aan wennen. En de XL korrels, die zijn echt voor manen.
 
Hoeveel schepjes geef jij je manen dan? Ben ff benieuwd, heb nog een Bassleer, maar ben nog huiverig om het mijn Copadichromissen te geven.

Verder staat je bak er mooi fris bij Nicole 👍.
Meestal 1 of 2 theelepels.
En als het op de bodem ligt, zijn ze nog lekker een tijdje bezig.
 
Ja, ze moeten er echt aan wennen. En de XL korrels, die zijn echt voor manen.
Ik heb ze met pijn en moeite aan de vlokken gekregen maar granulaat spugen ze al 3 jaar uit. Dan maar een pot vlokken van Dennerle of tetra en hopen dat dit minder kaamlaag veroorzaakt met dagelijks voeren.
 
Ik zal in het weekend verslag doen hiervan maar zo te zien is het duidelijk minder terwijl ik toch nog wat granulaat heb gevoerd, maar van ander merk (Aquatic Nature).

Afgelopen week trouwens geen onderhoud kunnen doen. Veel wondjes op de handen van eczeem en besloot toch maar niet met de handen in de bak te gaan. Balen! Wel plantenvoeding gegeven. Maar snoeien moet hoognodig.
Alle wondjes nu ingedroogd dus zaterdag zal ik het weer oppakken.
 
Wat schaft de pot vandaag?

40A033DE-3BA3-4A42-B3D6-FE03DC96B714.jpeg


Oh nee, wacht ff. Verkeerde slabak.
 
Foto van vanavond. Vanmiddag grof gesnoeid, in het weekeinde tijd voor de details.
Had doordat ik heel wat wondjes had aan mijn handen 1 week onderhoud overgeslagen. Jullie hebben gezien hoeveel er in dat afwasteiltje lag.

Eind van de rit is er niet zoveel veranderd. De Alternanthera groeit maar uiterst traag!

Het rechter deel van het kersenblad links ga ik denk ik weghalen.

813748E9-0CB2-480F-BC76-7451135ADB12.jpeg
 
Pffff jongens.

Ik heb bewust een paar dagen afstand genomen van het forum omdat ik een belangrijke beslissing had te maken. En wel besloten dat ik genoodzaakt ben afstand te doen van deze mooie hobby, met heel veel pijn in mijn hart. Maar de huidige persoonlijke omstandigheden vragen er om.

Ik ben nu al een paar dagen aan het uitstellen dit hier te schrijven.

Ik kan me voorstellen dat dit topic dadelijk ontploft of dat er heel wat PM's in de mailbox landen. Neem niet kwalijk als ik niet reageer, het doet me ontzettend veel pijn en heb momenteel de fut niet om op dit soort berichtjes in te gaan al zijn ze nog zo goed bedoeld.

Bak staat al met toebehoren op marktplaats.
 
Nicole heel veel sterkte, en een verstandige keuze, jij weet het beste wat goed voor jou is.

Er is soms een tijd van say goodbay hobbby, tijd voor een nieuwe fase en andere bezigheden.

Liefs, al had ik graag de zoek opdracht geweten op M.P .

Watervrouw.
 
Je moet doen wat je hart je ingeeft Nicole en als jij dit besluit dan heb je er zeker over nagedacht en de juiste keuze gemaakt.
 
Wat jammer,
ik ben hier wel nog niet zo lang,
maar je gaf altijd raad bij een vraag of een probleem,
Bedankt hier voor.
Laat het je goed gaan.
 
Je moet doen wat je hart je ingeeft Nicole en als jij dit besluit dan heb je er zeker over nagedacht en de juiste keuze gemaakt.
Hier sluit ik me graag bij aan. Heel veel sterkte gewenst Nicole en weet dat je op dit forum ook terecht kunt voor als je graag met iemand wilt praten.

Het zijn de kleine dingen die het doen.
 
Nicole sterkte gewenst. Het zijn idd lastige keuzes als je een besluit moet maken te stoppen met iets wat je zeer graag doet. Schroom niet om af en toe eens langs te komen op het forum. Ook al ben je straks bakloos, dat hoeft niet te betekenen dat het daarmee helemaal klaar is, af en toe is spieken hier (met een bakkie ☕️) kan ook leuk zijn.
 
Ach Nicole, wat jammer om te horen:( Sterkte!
Maar als het niet meer wil dan houdt het op helaas.
Hoop dat je hier nog wel af en toe langskomt.
 

Terug
Bovenaan