Garnalenbakje van Killerfish


heb wellis gehoort dat als anubes stengel afbreekt kleine naaltje vrij komen ofzo:juggle: zou dan slecht zijn voor de garnalen maar heb jij geen last van dan?
Hier geen last van, heb ook wel eens gehoord dat het vooral schadelijk is als je de rhizoom breekt/knipt dat er wat in het water kan lekken wat slecht is. Verder eigenlijk altijd wel anubias gehad met garnalen en geen last.

@NicoleE tnx voor de toevoeging
 
Ander verhaal de garnalen, daar hoef ik hier niet meer aan te beginnen. Ik verdenk een loden warmwaterleiding. Zo leggen appelslakken hier ook 'meteen' het loodje. Binnen een dag liggen ze al met half gesloten deksel op de grond. Tenzij ik een waterverbeteraar gebruik. Daar schade en schande wijs geworden. Ik had toen overigens géén Anubias in dat bakje.

Ik meen dat lang geleden @Nicolientje-W er eens iets over geschreven heeft. Misschien zit ik er naast.

dat klopt ik gebruik daarom alleen koud kraan water dan heb ik veel minder coper in me water heb daar keer test van gezien op youtube en dat was een groot verschil

meschien kan dat jouw probleem wel oplossen moet je wel kleine water wissel doen inverband met temperatuur
 
dat klopt ik gebruik daarom alleen koud kraan water dan heb ik veel minder coper in me water heb daar keer test van gezien op youtube en dat was een groot verschil

meschien kan dat jouw probleem wel oplossen moet je wel kleine water wissel doen inverband met temperatuur
Na diverse pogingen ga ik toch maar niet nog eens proberen. Ik zie ook stukken koper, grootste deel, maar heb nooit koper aan kunnen tonen.
Sorry voor het off topic.
 
Na diverse pogingen ga ik toch maar niet nog eens proberen. Ik zie ook stukken koper, grootste deel, maar heb nooit koper aan kunnen tonen.
Sorry voor het off topic
. Waterleidingen zijn gemaakt van metalen zoals koper, lood of cadmium. Deze stoffen lossen op in warm water en komen dus mee uit de kraan. Dit is niet goed voor de gezondheid
effe van google gepakt moet ik vaker doen ahhah ik zou zowie nooit met vissen of dergelijk warm water gebruiken voor de beschreven reden hier boven
 
Hier maar weer eens wat leven in blazen. Bak boven krijgt te weinig aandacht nu en die gaat dus leeg. Betta nu zn eigen bakkie weer gegeven beneden in de keuken, de rest van de vissen moet ik nog even kijken waar wat precies heen gaat. Foto zonder reflectie en met vis wil ik vnv even maken

20210828_155004.jpg
 
Hier maar weer eens wat leven in blazen. Bak boven krijgt te weinig aandacht nu en die gaat dus leeg. Betta nu zn eigen bakkie weer gegeven beneden in de keuken, de rest van de vissen moet ik nog even kijken waar wat precies heen gaat. Foto zonder reflectie en met vis wil ik vnv even maken

Bekijk bijlage 330509
Dat ziet er leuk uit, een Betta gaat daar blij mee zijn! Nog wat drijvertjes?
 
De anubias komt tot het oppervlak en verder, kijk dat eerst even aan. Vooralsnog zwemt ie de hele bak vrolijk door en lijkt ie er nog niet echt behoefte aan te hebben. Zit ook niet echt hele felle verlichting boven, die kan ik ook altijd nog aanpassen
 
De anubias komt tot het oppervlak en verder, kijk dat eerst even aan. Vooralsnog zwemt ie de hele bak vrolijk door en lijkt ie er nog niet echt behoefte aan te hebben. Zit ook niet echt hele felle verlichting boven, die kan ik ook altijd nog aanpassen
Ah zo, ik heb wel ooit zo'n bakje gehad maar kan me de verlichting niet meer goed voor de geest halen.
Jou kennende zit/komt het wel goed :thumbs:
 
Mooie vis idd, stroming is wellicht wat veel ja, lekker stil hangen is geen optie zo te zien.
 
Lijkt heel wat maar dit is voor hem prima. Hij zwemt er juist vaak tegenin en heeft meerdere chillspots. Ondanks dat het een betta is, heeft deze man altijd al de neiging gehad om onderin de bak te hangen. Ook met nagenoeg geen stroming en genoeg plek bovenin.
Maar ben me er zeker bewust van en ga het in de gaten houden!



 
Meneer vermaakt zich uitermate goed in de bak en de stroming heeft totaal nog niet voor problemen gezorgd. Ik merk wel dat samen met de neons wat visschade heeft veroorzaakt, gelukkig is dit alweer aan het aangroeien.

Meneer oto houdt ook heel goed de bak schoon. Heb hem uit de grote bakken, want die eten al met de pot mee. Anders had ie de maand ook niet overleefd

20210923_192215.jpg
 
Ik had de stenen uit deze inrichting nodig voor de nieuwe rio 350. De garnalen gingen daar niet meer in terug dus meneer heeft een verhuizing gehad. De grote anubias heeft zijn intrek mogen nemen in de Dubai 80, multibak

Deze bak is dus vooralsnog weer leeg en opgeborgen
 
Wie weet komt hij weer tevoorschijn 😉
Tja... water kruipt waar het gaan wil toch

Bakje weer opgestart, maar dit keer voor de laatste paar crystal red garnalen die nog in de lido zaten. Tijdje geleden de riesei uit de lido gehaald en toen zag ik hoe weinig er nog maar over waren. Beetje haastig een bakje neergezet en gisteren een plantje gehaald.
20220403_141920.jpg


Vandaag de tijd genomen om het eens wat beter aan te pakken. Vnv een maken zonder de reflectie. Bakje draait op de eden 501 en een 25w heatertje
IMG-20220403-WA0002.jpeg


Paar cr waren zwanger en de eerste jongen ook al gezien.
20220403_120052.jpg
20220403_120402.jpg
 
Valt nog mee. Heb er nu 5 volwassen dieren in zitten, waarvan 1 cb en de rest cr. Regelmatig door de hele bak te vinden, tot je natuurlijk een foto wilt maken. Dekking is best sterk bij deze dieren, dus benieuwd na de nakweek. Wellicht tzt een upgrade van de bak, maar voor nu zitten ze hier prima. Handvol kleintjes in de bak zijn daarentegen wel nauwelijks te zien
 
Gisteren de lido verplaatst en daar nog aardig wat cr en cb uit het hout kunnen halen. Dacht toen alles te hebben, maar zag er de laatste tijd steeds meer. Nu ook die in deze bak gedaan. Paar foto's van de bewoners tijdens de waterwissel, nieuwsgierig als ze werden

20220415_144045.jpg
20220415_144038.jpg
20220415_144034.jpg
20220415_144031.jpg
20220415_144022.jpg
20220415_144016.jpg
 

Terug
Bovenaan